kl
door klaas vaak Sep 15, 2016 om 17:06
Geldzaken & recht

Wie betaald de ondervloer ? De woningbouw of de nieuwe huurder

Wij nemen een woning van de woningbouw de huidige huurders hebben een mooie laminaatvloer , wij willen die overnemen maar er zit geen ondervloer onder , dat word nu wel verplicht wie moet de ondervloer betalen ?

Wij / de oude huurder / de woningbouw

13208 13 Rapporteer

uwjurist
door uwjurist - Sep 15, 2016 om 17:10
1043 Antwoorden / 0 Vragen

U. Of u nu deze vloer overneemt of niet (dat hoeft u namelijk niet), er moet een ondervloer onder blijkbaar. De vorige huurder had die plicht niet, u nu wel. Verhuurder hoeft ook niets te betalen.

Met vriendelijke groet,
mr. Monique Doomernik

Cookies
door Cookies - Sep 15, 2016 om 17:14
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Dat moeten jullie betalen. Of laminaat er uit laten halen door oude huurder en geen laminaat nemen. Kan ook natuurlijk.

En vergis je niet: de ondervloer moet aan bepaalde eisen voldoen. E.e.a. afhankelijk van de soort woning. Dus die goedkope groene vloerplaten, kun je zeer waarschijnlijk vergeten.

Blijkbaar hebben de onderburen nooit geklaagd over geluidsoverlast, anders hadden de oude huurders het laminaat er uit moeten slopen en een ondervloer moeten aanbrengen.

tijger1
door tijger1 - Sep 15, 2016 om 17:23
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U natuurlijk. Het is wel heel raar dat er geen ondervloer onder ligt. Is toch al jaar en dag gebruikelijk.

Cookies
door Cookies - Sep 15, 2016 om 17:29
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Ik zal je trouwens even uit de droom helpen: vrijwel alle wbv's zitten op zwart zaad (duur betaalde managers daar gelaten), dus zoveel mogelijk de huurders afpoeien is het nieuwe beleid van de laatste jaren.

Coebel
door Coebel Sep 16, 2016 om 15:19
52 Antwoorden / 1 Vragen

Deze reactie geeft geen antwoord of hulp op de vraag maar komt voor uit gefrustreedheid van de reageerder.
Het zou prettig zijn deze op aannames en ongefundeerde reactie niet meer te plaatsen.

me
door mein33 Sep 16, 2016 om 17:36
5658 Antwoorden / 28 Vragen

@HSchreuder,

Blijkbaar reageert u zelf uit frustratie of voelt u zich persoonlijk aangesproken en zijn ongefundeerde aannames u niet vreemd.
Waarop baseerd u dat @carola.83 uit gefrustreerdheid deze reactie plaatst !
De gegeven reactie bevat echter niets anders dan de waarheid en nog eens de waarheid en mijn reactie op uw ongefundeerde aanname komt zonder enige frustratie uit mijn toetsenbord geroffeld.
Overigens heb ik van u nog geen zinnige bijdrage over dit onderwerp mogen lezen.   ;-))

Cookies
door Cookies Sep 16, 2016 om 17:38
13336 Antwoorden / 36 Vragen

@Mein33: bedankt voor het 'werk'. Het antwoord is bovendien helemaal correct.

me
door mein33 Sep 16, 2016 om 17:44
5658 Antwoorden / 28 Vragen

@carola.83,  soms kan ik het niet laten en spreek ik voor m'n beurt  ;-))

me
door mein33 - Sep 15, 2016 om 17:45
5658 Antwoorden / 28 Vragen

@klaas vaak,

U zult, als u een laminaatvloer wilt, voor een degelijke ondervloer moeten zorgen en de kosten daarvan zijn uiteraard voor uw rekening aangezien elke vorm van vloerbedekking tot de interieurinrichting behoort.
U zult de afweging moeten maken om een geheel nieuwe vloer incl. ondervloer te laten leggen, of de oude vloer over te nemen, te (laten) demonteren en opnieuw te laten leggen incl. ondervloer.
Bij de demontage kan het makkelijk gebeuren dat er schade aan de vloerdelen ontstaat en is er dan voldoende reserve materiaal voorhanden om de beschadigde delen te kunnen vervangen.
De gedemonteerde delen moeten ook nog eens weer op exact dezelfde plek komen te liggen anders zie je de gebruikerssporen over de gehele opnieuw gelegde vloer en dat zou wel eens tot de nodige ergernis kunnen leiden.
Als ik in uw situatie verkeerde dan zou ik de bestaande vloer niet overnemen en voor een volledig nieuwe vloer kiezen.

lo
door lovewinnie - Sep 15, 2016 om 18:03
1210 Antwoorden / 1 Vragen

U zelf natuurlijk.
Rare vragen de laatste tijd. Huurders verwachten tegenwoordig compleet gelegde vloeren,gestucte muren, airco etc. Das toch niet logisch. Zit het er in heeft u geluk,kunt u gordijnen, vloeren etc overnemen van vorige bewoner heeft u ook geluk. Zit dit er niet in zult u het zelf moeten kopen.

Gerry1969
door Gerry1969 Sep 15, 2016 om 18:14
3449 Antwoorden / 25 Vragen

@Lovewinnie, voor de huurprijzen die ik zo in de lokale krant zie staan  vind ik airco, een nieuwe keuken, keurige wanden en een nieuwe vloer wat magertjes.  Daar kan vast nog wel een middenklasse bij.  :)
Diewilik

Ma
door Mat Matheij - Sep 15, 2016 om 20:39
986 Antwoorden / 3 Vragen

In principe mag er zonder bijkomende voorwaarden geen harde vloerbedekking worden aangelegd in appartementen Dat dat door de overige bewoners is gedoogd is geen reden om hiervan af te wijken. U zult dus op eigen kosten een ondervloer moeten laten aanleggen in de hoop dat de bestaande vloer niet is verlijmd en zonder schade kan worden verwijderd in welk geval u de vloer beter niet kunt overnemen.

audb
door audb - Sep 16, 2016 om 12:47
1668 Antwoorden / 5 Vragen

Als je de laminaat er uit moet halen dan kan dat direct de vuilnisbak in dat breekt onder je handen weg.

Wel kan je als ze nog een paar stukken over hebben proberen om een ondervloer er onder door te trekken maar dat gaat aleen met een ondervloer op rol
Maar ga je toch platen gebruiken dan is het verstandig om de wat duurdere "ONDERVLOER SUPER COMFORT"van de kwantum te nemen.

Deze is echt aanteraden als geld wilt besparen op de stook kosten.
Deze platen zijn niet van zacht bord maar van XPS schuim wat ook in de bouw wordt gebruikt.

Vraag aan de vorige bewoner waar hij de laminaat heeft gekocht en kijk eerst of deze nog verkrijgbaar is.

Johkwe
door Johkwe - Sep 16, 2016 om 12:48
44 Antwoorden / Vragen

U kan ook overwegen om vinyl  over het laminaat te leggen.
U bent meteen van geluids overlast af! Het is ideaal. Ik heb het zelf ook laten doen.

1paul
door 1paul - Sep 16, 2016 om 14:57
3161 Antwoorden / 0 Vragen

U, of u neemt gewoon de vloer niet over omdat deze niet voldoet...

mo
door mof - Sep 16, 2016 om 22:25
3619 Antwoorden / 3 Vragen

De oude huurder moet de laminaatvloer verwijderen tenzij de woningbouw die accepterrt. Indat geval bent u of niet verplicht de ondervloer te leggen danwel zijn de kosten voor de wonibgbouw. Als u besluit het lamniaat te verwijderen om zelf een nieuwe vloer te leggen zijn de kosten voor u

wa
door walsum107 - Sep 17, 2016 om 20:50
54 Antwoorden / 0 Vragen

Domme vraag, wat denkt uzelf?  Ondervloer leggen. Daar heeft de woningbouwvereniging echt geen boodschap aan. Weiger de overname van de vloer. En u kunt opnieuw beginnen, waarschijnlijk veel duurder.

ha
door halex - Sep 17, 2016 om 21:24
1374 Antwoorden / 4 Vragen

door mof - 16 sep. 2016 om 22:25

De oude huurder moet de laminaatvloer verwijderen tenzij de woningbouw die accepterrt. Indat geval bent u of niet verplicht de ondervloer te leggen danwel zijn de kosten voor de wonibgbouw. Als u besluit het lamniaat te verwijderen om zelf een nieuwe vloer te leggen zijn de kosten voor u

Kunt u dit antwoord toelichten? Als de woningbouw accepteert dat de oude huurder de vloer laat liggen omdat de nieuwe huurder deze overneemt, waarom zou de nieuwe huurder dan nìet verplicht zijn de verplichte ondervloer aan te leggen? Is daar een wettelijke uitzondering o.i.d. voor in die situatie?