va
door valetta Jun 4, 2015 om 18:17
Geldzaken & recht

Wie is hier verantwoordelijk?

Via een telefonische betaling heb ik een paysafecard aangeschaft van 25 euro. Inclusief kosten kwam dit op rond de 38 euro uit.
De code voor de paysafecard zou ik direct na het bereiken van de minuten via de telefoon per email binnen krijgen.
U snapt het al, de code heb ik nooit ontvangen.
De betaling ging via targetpay.com, die site leidde mij door naar cashcreditpay.weebly.com en van die site zou ik dus de code hebben moeten krijgen.
Na een dag maar eens een mail gestuurd naar via het helpformulier naar cashcreditpay.com. Geen reactie ontvangen.
Na 3 x gemaild te hebben en geen antwoord heb ik targetpay.com gemaild, de site waar ik dus eigenlijk de paysafecard bestelde.
Ik kreeg vrij snel antwoord dat zij contact hadden opgenomen met hun klant en dat zij op een reactie wachtten.
Na een week maar weer eens contact opgenomen, ze hadden nog niets van hun klant gehoord maar ze zouden nogmaals proberen met spoed antwoord te krijgen.
Gisteren nogmaals gemaild omdat ik verder niks hoorde, en kreeg het volgende antwoord:
Helaas moeten wij u mededelen dat wij tot op heden geen reactie hebben mogen ontvangen van de aanbieder.
Hierdoor zijn wij momenteel intern bezig om te bepalen wat de vervolgstappen richting de webwinkelier zullen zijn.

Als TargetPay zijn wij een Payment Service Provider en handelen in die hoedanigheid betalingen af voor diverse webwinkels.

Als Payment Service Provider zijn wij wettelijk verplicht alle ontvangen betalingen binnen een gesteld termijn over te maken aan onze klant.
De door u gedane betaling op de rekening van Stichting Derdengelden Targetmedia is dus inmiddels overgemaakt.

Als blijkt dat u het product niet geleverd krijgt, dient u de betaling terugvorderen van de webwinkelier. Wij adviseren U om aangifte te doen bij de politie. U kunt dat doen op de site www.mijnpolitie.nl en inloggen met uw DigiD.

Wij zullen uiteraard volledige medewerking geven aan justitie en politie om deze zaak op te lossen.

Mijn vraag is nu, is targetpay niet verantwoordelijk, zij hebben het over hun klant en uiteindelijk heb ik via hen de paysafecard gekocht.

Ik wil best wel aangifte doen, maar denk dat het weinig zoden aan de dijk zet.

Hoe zit dit nu eigenlijk?

valetta

489 1 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

14
door 14peter - Jun 4, 2015 om 18:41
567 Antwoorden / 2 Vragen
0

Als u geen aangifte doet weet u zeker dat er niets gebeurt lijkt me.

Waarom koopt ie eigenlijk niet gewoon zo'n kaart bij een tankstation, snackbar, boekenwinkel...? dan betaalt u gewoon 25 euro voor een kaart van 25 euro.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

ma
mauriceW73 - Jul 8, 2024 om 11:45
Huishouden & energie

Wat is de beste plaats voor een rookmelder en hoeveel per verdieping?

Is het aan te raden om op elke slaapkamer of vertrek een rookmelder te monteren en wat is de beste plaats aan het plafond?? Bij de deur ? In het midden?? Lees meer

Bl
BlueSee - Jul 8, 2024 om 20:31
Huishouden & energie

Karcher: service zeer slecht

De service bij Karcher is zeer slecht: er wordt niet gereageerd, ook na diverse herinneringen. Indien je belt sta je meer dan 45 minuten in de wacht. Ik wil een kappotte baterij vervangen maar tot op heden niet gelukt (4 weken wachttijd). De diverse revieuws van Karcher zijn dramatisch dus er is iets aan de hand. Lees meer

L.
L.Abraham-Inpijn - Jul 7, 2024 om 16:05
Auto & vervoer

Moet je voor een 14 jarige audi 4 die nieuwe verplichtingen ook in laten bouwen

Er valt weinig toe te lichten. Het betreft een Audi 4 station 14 jaar oud, 167.000 km gereden, perfect onderhouden volgens het boekje, zonder grote boemsera's alleen hier en daar gerepareerde blikschade en een enkele lakkras. Lees meer