ma
door maceresta Jul 5, 2004 om 16:32
Geldzaken & recht

Wie kent Global Enterprises

Mijn zoon is door iemand benaderd van Global Enterprises. Hij kan bakken met geld verdienen als hij 60 of 300 betaald en dan aan anderen diverse dingen probeert te verkopen. Voor die 60 euro krijgt hij een catalogus met artikelen en naamkaartjes en voor die 300 euro een pakket schoonmaakmiddelen om aan zijn "toekomstige"klanten te laten zien. De klanten moet hij onder familie en vrienden werven. Voor ieder verkocht artikel krijgt hij punten en degene die hem dit moois voorschoteld krijgt hiervoor ook punten. Het werkt net als een piramyde. Hoe hoger je zit, hoe meer geld je kunt verdienen. Met een paar jaar heb je al snel zo'n 88.000,- euro per jaar. Ik vertrouw het niet. Heeft iemand hier ervaring mee? Het klinkt zo mooi, iedereen zou deze baan wel willen.

985 5 Rapporteer

gepriso
door gepriso - Jul 5, 2004 om 19:26
113 Antwoorden / 1 Vragen

Deze bedrijfjes bestaan in vele soorten en maten. Eén bedrijf of persoon begint. Hij koopt producten in en gaat deze verkopen. Hiervoor zoekt hij verkopers en kopers. Hij krijgt winst van wat de verkopers opbrengen en wat hij zelf verkoopt. Deze verkopers zoeken op hun beurt weer verkopers en ga zo maar door. Je krijgt dus inderdaad een piramide vorm, en iedereen beloven ze gouden bergen. Nu is het zeker mogelijk om er geld mee te verdienen. Niet door zelf te gaan verkopen, want de tijd en onkosten wegen niet op tegen de verdiensten. Je moet dus verkopers zoeken, als je er een flink aantal hebt dan kun je geld verdienen. Maar ook verkopers zoeken is een bijna onmogelijke opgave. De man bovin het bedrijf wordt slapend rijk omdat hij van al zijn verkopers winst op strijkt zonder iets te doen.

Nu nog iets over de genoemde bedragen. Binnen een paar jaar is zo'n twee à drie jaar. Uitgaande van drie jaar komt het op een jaaromzet van 30.000,= euro daarvan moeten dus alle kosten (o.a. de inkoopprijzen) nog vanaf. Reken trouwens maar eens uit hoeveel producten je moet verkopen voordat je op zo'n bedrag zit!

Mijn advies: als je teleurgesteld wilt worden en een hoop geld kwijt wilt raken, plus één man in de wereld rijk wilt maken dan moet je het zeker doen, anders AFRADEN.

user123
door user123 - Jul 7, 2004 om 22:25
1346 Antwoorden / 3 Vragen

Opmerkelijk. Uit uw verhaal meen ik toch duidelijk te lezen dat u het totaal niet vertrouwd. Het feit dat u kennelijk naar enige vorm van steun zoekt (waarom anders deze vraag stellen?) betekent volgens mij dat u toch wel in meerdere mate bent "verleidt" door hun voorstel. Waarom trappen mensen toch steeds in dit soort praktijken? Op zoek naar het gouden ei?

Wil de echte psycholoog opstaan en een antwoord geven ?

gepriso
door gepriso - Jul 9, 2004 om 11:55
113 Antwoorden / 1 Vragen

Dat mensen erop reageren is niet zo raar. Immers lokt het elke arme Nederlandse burger om een hoop geld te verdienen. Ook missen veel mensen het inzicht in dit soort zaken. Ze denken dat het vrij eenvoudig is om zoiets te beginnen en stappen erin. Ze maken dus geen plannen van te voren. Dat is ook moeilijk omdat je eerst een inlegbedrag moet betalen voordat je weet wat het precies is.

De vraag die je stelt is het zelfde als: waarom doen zoveel Nederlanders mee aan de loterij? Ik denk dat de kans van geld verdienen daar namelijk nog kleiner is.

sm
door smir - Jun 4, 2005 om 16:36
4 Antwoorden / 0 Vragen

Voor zover ik weet is Global Enterprise een van de organisaties die werken met de produkten van Amway.

Amway is een zeer bekend bedrijf, vooral in Amerika (maar opgericht door Nederlanders) ... deze naam wordt ook wel eens genoemd in tv. series. Op Amway.nl kan je meer lezen over dit bedrijf.

Het is geen piramide maar MLM, dus je zoon zou meer kunnen gaan verdienen dan degene die hem heeft geintroduceerd. Maar het is wel realistisch om ervan uit te gaan dat slechts zo'n 5 % van de mensen die er mee beginnen ook echt een goed "salaris" ermee op bouwen. En de eerste maanden/jaren stop je er veel meer geld in dan dat je verdient, de meeste mensen houden er ook binnen een jaar weer mee op. En hebben dan ondertussen al zo'n 1000 euro uitgegeven  :-(   .... maar je zoon kan ook toevallig 1 van die mensen zijn die het wel halen.

De produkten zijn allemaal van zeer goede kwaliteit maar vaak toch duurder dan in de winkel, aangezien daar alles steeds goedkoper wordt.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt, een beetje laat maar ik zag de vraag nu pas. En anders heb ik er misschien iemand anders mee geholpen.

vladja
door vladja - Jun 4, 2005 om 17:06
8293 Antwoorden / 27 Vragen

Een globaal ouds draadje.

Vladja