rinuszwam
door rinuszwam Jan 10, 2024 om 13:37
Geldzaken & recht

Wij , 81 rep. 75 jaar krijgen geen subsidie op onze nieuwe 45 km autootje! !

Wij hebben een nieuwe Electrische 45 km autootje aangeschaft , echter nu kom ik er achter dat de ingevoerde subsidie van 2995 euro  [ ongeachte van welke prijsclasse ] hierop niet van toepassing is !!
Ik kan mij nog wel voorstellen dat er niet het volle bedrag aan onze aanschaf wordt gestrekt , maar zeker wel de heft van de 2995 euro !!
Ik, en vele ervaren dat weer als een discremineerde regeling !!!

Marinus van Zwam
[e-mailadres verwijderd]

1580 12 Rapporteer
sira
door sira - Jan 10, 2024 om 13:46
2354 Antwoorden / 24 Vragen

De "actie" was Op is Op en er was al langer bekend dat de subsidie zou stoppen.

Dergelijke acties moeten ze ook eens invoeren voor gewone personenauto's, wij betalen ons scheel aan wegenbelasting, benzine, verzekering etc.

Discriminatie is toch iets anders.

Thecla58
door Thecla58 - Jan 10, 2024 om 13:47
860 Antwoorden / 3 Vragen

Zou het de reden niet kunnen zijn, dat een 45 km wagentje niet als auto wordt beschouwd maar als brommobiel??

Als je verstandig bent verwijder je je e-mailadres anders bestaat de kans dat je gespamd gaat worden.

Misschien hebben jullie hier iets aan?

sira
door sira Jan 10, 2024 om 13:49
2354 Antwoorden / 24 Vragen

Ik voel mij ook "gediscrimineerd", ik heb ook geen subsidie op mijn auto gekregen.

Thecla58
door Thecla58 Jan 10, 2024 om 13:50
860 Antwoorden / 3 Vragen

@Sira

kusje erop?? ;-))

sira
door sira Jan 10, 2024 om 21:29
2354 Antwoorden / 24 Vragen

Dat helpt helemaal niks ;-))

br
door brui0929 Jan 10, 2024 om 22:05
635 Antwoorden / 10 Vragen

Een Canta behoort tot de scootmobiel ook wel een gehandicapte auto genoemd. Met de Canta mag 6 tot 45 kilometer per uur gereden worden. Een Canta heeft een bromfiets plaatje.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Jan 10, 2024 om 13:48
2084 Antwoorden / Vragen

Dus u dacht dat u subsiside kreeg op uw brommobiel maar hebt dat niet even gevraagd? Het overmatig gebruikte en vooral misbruikte woord "discriminerend" zullen we maar negeren.

Thecla58
door Thecla58 Jan 10, 2024 om 13:52
860 Antwoorden / 3 Vragen

De discriminatiekaart wordt al snel getrokken. Yuck...

ju
door juliomariner Jan 10, 2024 om 14:03
1329 Antwoorden / 2 Vragen

daarnaast is het woord ook nog totaal vout geschreven.

sira
door sira Jan 10, 2024 om 21:30
2354 Antwoorden / 24 Vragen

Tegenwoordig zijn er velen die schrijven zoals ze het (uit)spreken.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende Jan 10, 2024 om 21:50
2084 Antwoorden / Vragen

Tegenwoordig? Dit zijn qua leeftijd ontvangers van een gedegen ouderwetse scholing. (Dus hoezo was het onderwijs vroeger beter?)

mahadma
door mahadma - Jan 10, 2024 om 13:53
11559 Antwoorden / 51 Vragen

Wanneer u de auto kocht, of te wel wanneer dat u tekende, is mede bepalend. Voor eind 2023 gekocht? Pech. In 2024 gekocht maakt u kans mits u past in de juiste regelgeving. Persoonlijk vind ik de subsidie voor dure auto's van 40.000 en meer onterecht voor de gewone euro 95 rijder, bovendien rijden de ev nog wegenbelasting vrij ook .........

Thecla58
door Thecla58 Jan 10, 2024 om 14:05
860 Antwoorden / 3 Vragen

Het is geen auto maar een brommobiel.

mahadma
door mahadma Jan 10, 2024 om 14:30
11559 Antwoorden / 51 Vragen

Dus geen subsidie.

ne
door neodutchio - Jan 10, 2024 om 13:56
5161 Antwoorden / 12 Vragen

Een brommobiel is geen auto. Net zo goed dat een elektrische fiets of een staafmixer daar ook niet onder valt. Dat is niet discremenerend (wat dat ook mag zijn),  maar gewoon vastgelegde afspraken. Op elektrische auto's zit een subsidie, niets meer, niets minder.
Had u vooraf naar de regeling gekeken had u een lijst kunnen vinden met personenauto's die meedoen in de regeling.

ju
door juliomariner Jan 10, 2024 om 14:23
1329 Antwoorden / 2 Vragen

goh en ik had net een leuk modelletje staafmixer incl. kruidenmolentje en roergarde op het oog. Die vallen ook niet onder de regeling? , jammer

ju
door juliomariner - Jan 10, 2024 om 14:08
1329 Antwoorden / 2 Vragen

Als het voertuig niet op de lijst van modellen staat waar de subsidiregeling voor geldt is dat niet descrimenerent.
U had voor u tot aanschaf overging moeten checken of de subsidie voor het gewenste model geldt. Daarnaast moet je bij subsidies altijd goed kijken of het potje niet leeg is en aan welke voorwaarden je moet voldoen en aan welke eisen de aanvraag moet voldoen. U heeft denk ik niets van dit alles gedaan maar ergens gewoon klakkeloos vanuit gegaan. Wat uw leeftijd hier mee te maken heeft snap ik al helemaal niet of wilt u op die manier een vorm van medelijden opwekken? Helaas is u dat dus niet gelukt.
Wie is trouwens de vele die het een desdrimineerende regeling vinden?

Thecla58
door Thecla58 Jan 10, 2024 om 14:12
860 Antwoorden / 3 Vragen

+10... ;-))

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jan 10, 2024 om 15:11
16879 Antwoorden / 202 Vragen

De algemene regeling is afgeschaft maar mogelijk kunt u wel via bijv. www.welzorg.nl nare hulp of advies krijgen of via een socaail maatschappelijke instelling in uw woonplaats. (Invaliden regeling of iets dergelijks)

Er
door Ernst1315 - Jan 10, 2024 om 15:28
3 Antwoorden / 2 Vragen

Helaas geld de subsidie alleen voor personenauto's, Voor andere elektrische aangedreven voertuigen geld dit niet.

1paul
door 1paul - Jan 10, 2024 om 15:30
3163 Antwoorden / 0 Vragen

leeftijd doet niet ter zake, gaat om waar de regeling voor bedoeld is en dit is voor een auto, niet een brommobiel!!

gerbera
door gerbera - Jan 10, 2024 om 15:35
7369 Antwoorden / 14 Vragen

Och troost u, mijn electrische sta-opstoel, traplift, e-bike en electrische grasmaaier komen ook niet voor subsidie in aanmerking, maar dat wist ik al voor de aanschaf. L.s aanvraag via de WMO gaf meer problemen dan zelf aanschaffen, had ik tenminste zelf de keuze. En ik hoor niet bij de vele die zich gediscrimineerd voelen en blijkbaar in uw glazen bol staan☺

Iv
door Ivo W - Jan 11, 2024 om 18:59
731 Antwoorden / Vragen

Aangezien uw leeftijd niet bepalend is bij de beoordeling van subsidies voor elektrische voertuigen, is er simpelweg geen sprake van discriminatie.

De subsidie waarop u aanspraak wilde maken, was er voor voertuigen die voor de wet in de categorie "personenauto tot 3500kg" vallen.
Een 45km wagentje is simpelweg géén personenauto. Indien u over een geldig rijbewijs voor het 45km wagentje beschikt, had u ook kunnen en moeten weten dat het wagentje géén personenauto is. Als bezitter van een geldig rijbewijs weet u immers dat voor een dergelijk wagentje, wat we een brommobiel noemen, er afwijkende verkeersregels zijn ten opzichte van personenauto's.

U bent als rijbewijsbezitter uiteraard al op die hoogte van de verschillen tussen de verkeersregels voor personenauto's en brommobielen. Dat uw brommobiel voor de wet geen personenauto is wist u dus al. Waarom u dan dacht dat uw brommobiel wel in aanmerking zou komen voor een subsidie op personenauto's is mij werkelijk een raadsel.

Mocht u niet op de hoogte zijn van de verschillen tussen een brommobiel en personenauto, dan wil ik u zéér dringend adviseren om u tot een rijschool te wenden voor de hoognodige bijscholing, alvorens u zich met uw brommobiel op de openbare weg begeeft en daarmee mogelijk uzelf, uw partner en overige weggebruikers ernstig in gevaar brengt.