mi
door miriam3 Jul 23, 2008 om 14:55
Geldzaken & recht

Wmo verhuisindicatie

Ik heb een wmo-verhuisindicatie op medische gronden van de gemeente gekregen . deze is 6 maanden geldig. Er zijn 3 maanden om. De woningbouw biedt deze wonigen aan welke constant 55+ woningen zijn. Hier mag ik van de woningbouw niet op reageren terwijl ik wel een verhuisindicatie heb.Ik kan dus niet elke week reageren.

Klopt dit wel wat de wonigbouw doet? En wt ka

7253 8 Rapporteer

poltol
door poltol - Jul 23, 2008 om 15:57
3885 Antwoorden / 22 Vragen

Hallo,

U bent [waarschijnlijk] nog geen 55+? De woningbouw geeft dit vooraf aan. Toch kunt u m.i. "gewoon" reageren. U heeft immers een indicatie voor een bepaald type woning. Wij hadden ooit een zelfde probleem. De maatschappelijkwerkster van de woningbouw heeft deze impasse toen doorbroken. De indicatie woog daarna zwaarder dan de regels van de woningbouw. Uiteindelijk hebben we toen een 55+ woning gekregen, terwijl we nog geen 55+ waren. Ik moet u wel waarschuwen. Als u ooit in zo'n woning terecht komt hou er dan rekening mee dat u veruit de jongste bent en niet iedereen begrijpt dat u er op indicatie woont en dus niet de concerge bent. Wij zijn later verhuist mede om die reden. De ouderen vonden namelijk dat wij het maar moesten regelen. En belde soms midden in de nacht aan om te melden dat de hoofdtoegang niet werkte. En daar wordt je niet blij van.

Succes, poltol

mi
door miriam3 - Jul 23, 2008 om 20:28
3 Antwoorden / 1 Vragen

dank u wel voor uw antwoord. Ik ben inderdaad nog geen 55 maar medisch gezien zou ik er voor in aanmerking komen.

De woningbouw heeft zekers de beschikking gezien en genoteerd. Ik had al een woning kunnen hebben maar ze schuiven hem door aan een 55 plusser. Nu kan ik al weken niet reageren en als ik het doe wordt he t  niet serieus genomen en ik vraag me af of het wel  mag wat zij doen. Ik denk het namelijjk niet.

ca
door calimer - Jul 23, 2008 om 20:29
96 Antwoorden / 11 Vragen

U krijgt een indicatie van de gemeente. Weet de woningbouw wel dat u die indicatie heeft? Vraag een gesprek aan bij de woningbouw en vraag wat ze in deze voor u kunnen betekenen. Toch maar gewoon reageren als eerder werd gesteld zal nooit iets uithalen als de woningbouw simpelweg niet weet dat u een indicatie heeft. U kunt vragen of de contactpersoon van de unit WMO van de gemeente contact opneemt met de woningbouw om een en ander toe te lichten.

Maar mag een woningstichting woningen voorbehouden aan 55plussers zonder rekening te houden met een mensen die zoals u een indicatie hebben maar geen 55 zijn? Ja dat mag. Het zijn hun woningen, dus zij bepalen aan wie die worden toegewezen. Er zullen vast gelijkvloerse woningen in hun bestand zitten voor niet 55plussers, maar die moeten dan wel vrijkomen. Waar woont u, is daar maar 1 woningbouw?

Heeft de gemeente u verteld wat er na die zes maanden gebeurt? Want als er geen woningen zijn vrijgekomen die geschikt zijn voor u, kunnen ze in alle redelijheid toch niet zomaar de indicatie intrekken.

mi
door miriam3 - Jul 23, 2008 om 20:34
3 Antwoorden / 1 Vragen

ook bedankt voor uw reactie. De woningbouw weet zeker wel van de beschikking. Inderdaad moet er net iets vrij komen voor  niet 55 plus. Maar 90 % van de wmo woningen zijn schijnbaar voor die groepering bestemd. Alsof onder die leeftijd die noodzaak niet aanwezig is. Als ik al reageer wordt de reactie als teniet gedaan of niet passend en gaat de woning steeds me neus voorbij. En ik vraag me dus ernstig af of dit mag. En wat ik het beste kan gaan doen.

ca
door calimer - Jul 24, 2008 om 19:19
96 Antwoorden / 11 Vragen

U kunt een persoonlijk gesprek aanvragen bij de woningstichting, of u kunt de contactpersoon van de unit wmo van de gemeente vragen contact met hen op te nemen. Of beiden zelfs. Ik weet natuurlijk niet waar u woont, maar hier is het zo dat iemand met een indicatie inderdaad ook zelf moet reageren, en in het verhuisadvies zelf staat vermeld dat het ADVIES is om te gaan verhuizen. Dat verplicht een woningstichting tot helemaal niets. Hier wordt er wel gekeken naar het hoe en wat, als iemand al huurt van een woningstichting gaat hij met die indicatie daarheen en wordt bekeken of die persoon met reageren snel aan de beurt kan komen, of dat hij geholpen wordt. Soms geen van beiden, maar meestal hebben ze dan een en ander op hun kerfstok.

mi
door miriam3 - Jul 25, 2008 om 20:47
3 Antwoorden / 1 Vragen

u suggereert zomaar dat iemand dan wat op de kerfstok heeft. U heeft zeker geen juridische achtergrond blijkt wel.

Mijn vraag was toch zeer duidelijk zonder dat u daar enig advies opgeeft dus bij deze niet meer reageren .

ca
door calimer - Apr 24, 2009 om 17:16
96 Antwoorden / 11 Vragen

trek die lange tenen in en lees wat er staat. als ik wilde suggereren dat u iets op de kerfstok had, had ik dat wel letterlijk zo gezegd.

johanpc
door johanpc - Apr 24, 2009 om 17:25
1379 Antwoorden / 2 Vragen

HALLO de vraag was van juli 2008!!!!!!!!!!!