opuntia
door opuntia Mar 10, 2011 om 06:31
Geldzaken & recht

Woekermeter

Voor de “huur” van de gasmeter en de elektriciteitmeter moet aan het netbedrijf veel geld worden betaald.
Er zit een zeer hoge woekerrente verborgen in deze meterhuur.
Voor b.v. een kWu meter die misschien hooguit € 100 gekost heeft en misschien wel 30 jaar oud is moet je nog steeds veel “huur” = rente betalen.
De afschrijving op deze meter kan dus nooit veel zijn.
De “huur” is dus voornamelijk rente over het bedrag dat de meter oorspronkelijk gekost heeft.
Als de huur € 24 per jaar is kom ik op een rentepercentage van 24%.
Dit is een woekerrente.
Het is onmogelijk om een eigen meter aan te schaffen of ergens goedkoper een meter te huren.
Bij de woekerpolis kan je nog naar een ander of er vanaf komen maar bij de woekermeter is dit onmogelijk.
Wat vinden jullie hiervan?

525 5 Rapporteer

ve
door verwijderd - Mar 10, 2011 om 14:08
0 Antwoorden / 0 Vragen

opuntia

Je moet er dan wel rekening mee houden dat de meters ook eens vervangen moet worden en dat kost natuurlijk ook geld.

Pedro.

ve
door verwijderd - Mar 10, 2011 om 14:11
0 Antwoorden / 0 Vragen

In mijn vorige woning heb ik zo'n 20 jaar gewoond. Met steeds de zelfde meters dus dat vervangen stelt dus niet veel voor.

ve
door verwijderd - Mar 10, 2011 om 14:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo

Ga er maar van uit dat de vaste kosten van energie alleen maar stijgen, daar het beheer hier van in overheidshanden is, en als die geld te kort komen, en waarvoor maakt niet uit, je moet altijd toch weer meer betalen.

Maar je hebt een moegelijkheid om van de woekerhuur af te komen, door gas en elektra op te zeggen.

Succes er mee.

ve
door verwijderd - Mar 10, 2011 om 14:40
0 Antwoorden / 0 Vragen

wolfenjong schreef op donderdag 10 mrt 2011, 14:34: Hallo

Ga er maar van uit dat de vaste kosten van energie alleen maar stijgen, daar het beheer hier van in overheidshanden is, en als die geld te kort komen, en waarvoor maakt niet uit, je moet altijd toch weer meer betalen. Moet je wel de meters laten verwijderen.

Maar je hebt een moegelijkheid om van de woekerhuur af te komen, door gas en elektra op te zeggen.

Succes er mee.

ve
door verwijderd - Mar 11, 2011 om 09:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

valerius-2

Beetje onzin-reaktie. Op ons rijtje zijn de laatste 31 jaar alle meters al 2 keer vervangen. Dat betekent dus 2x2x6 is in totaal 24 meters. De kostprijs van zo'n meter is al gauw 100 euro. Dan hebben we het dus over 24x100 is in totaal 2400 euro voor 6 woningen. Het arbeidsloon om de meters te weg te halen en nieuwe te plaatsen, reken ik dan niet mee, dus zo goedkoop is dat nu ook weer niet.

Pedro.