be
door benedictus57 Dec 1, 2023 om 20:13
Geldzaken & recht

Woekerpolis akkoord; wat moet je doen als je niet bent aangesloten bij de partij

bij het akkoord tussen de 5 partijen en ASR en Aegon is ook afgesproken dat men gecompenseerd wordt ook al ben je niet aangesloten bij 1 van de 5 partijen en als je nog geen compensatie hebt gehad. hoe kom ik erachter of ik recht heb op compensatie? ik heb een woekerpolis gehad en na de looptijd heb ik wel gevraagd of ik in aanmerking kwam maar Aegon schreef dat ik nergens recht op had.
waar kan ik informatie halen hoe hier mee om te gaan?

8775 5 Rapporteer
sjjoppy
door sjjoppy - Dec 1, 2023 om 21:09
7281 Antwoorden / 3 Vragen

Misschien hebt u alvast iets aan  deze  link.

Er komen nog wel wat antwoorden.

ro
door ronny530 - Dec 2, 2023 om 09:00
2841 Antwoorden / 41 Vragen

Nogmaals uw toenmalige bank contacteren met een verwijzing naar de gedane uitspraak en uw recht op vergoeding claimen.
Aanmelden is niet meer mogelijk en dat maakt dat de bank uw claim individueel gaat behandelen met de kans dat de compensatie alsnog afgewezen wordt.

Ja
door JannyBoe - Dec 2, 2023 om 09:50
556 Antwoorden / Vragen

De 90000 polishouders met 140000 polissen, die zich aangemeld hadden bij ConsumentenClaim, Woekerpolis.nl, Woekerpolisproces, Wakkerpolis en de Consumentenbond, vallen onder de overeengekomen regeling voor compensatie. Daar heeft ASR 250 miljoen euro voor gereserveerd.

Daarnaast zet ASR nog 50 miljoen euro opzij voor schrijnende gevallen en voor klanten die niet zijn aangesloten bij de organisaties en die niet eerder een vergoeding hebben gehad.

Dat is wat er op dit moment bekend is. In de komende maanden zal er meer duidelijk worden. Hou de sites van de claimorganisaties en van ASR in de gaten.
Voorlopig even afwachten lijkt me.

Maandag 4 december besteedt RADAR van AVRO/TROS aandacht aan de regeling.

agapon1951
door agapon1951 - Dec 4, 2023 om 12:17
187 Antwoorden / Vragen

Snap absoluut niet dat dergelijke toestanden tot langdurige rechtszaken leiden, die (Dexia o.a.) soms wel meer dan 25 jaar durende zijn. Tweede plaats dat de banken beschermd worden door diezelfde wetgever (Robina is een voorbeeld) er vervolgens met een fractie van de inleg mee wegkomen aangezien dit dan weer 10 tallen jaren gaat duren, geen advokaat zich ermee wil ophouden, collectief gezien hier in feite zelfde verhaal, baten en kosten worden tegenover elkaar gezet. Allerhande soorten toezichthouders die vervolgens de kop in zand steken en doen of de neus bloed. ACM b.v. is meer geneigd de verzekeraar gelijk te geven dan de verzekerde, daarbij overigens mensen in schakeld die geen verstand van zaken heeft. Dreigt een bank om te vallen vanwege wanbeleid, wordt deze met gemeenscahpgelden weer in het zadel geholpen om zijn praktijken weer voor te zetten, alle ervaring mee.

rudilobo
door rudilobo - Dec 4, 2023 om 12:52
13 Antwoorden / 1 Vragen

Heb 25 jaar de woekerpolis van nationale nederlanden gehad. Valt deze ook onder deze overeenkomst  ??

Ja
door JannyBoe Dec 4, 2023 om 13:30
556 Antwoorden / Vragen

Nee, alleen ASR/AEGON polissen.
Dit is de stand van zaken rond Nationale Nederlanden.

Mocht u nog niet aangesloten zijn bij een claimorganisatie dan kunt u dat het beste snel doen.
Mocht er met NN eenzelfde deal gesloten als met ASR/AEGON dan is aanmelding na het moment van publicatie van die deal niet meer mogelijk.