muisje69
door muisje69 Dec 12, 2013 om 14:02
Geldzaken & recht

Wsnp

Hallo,sinds oktober 2012 zit ik in de wsnp.In het kort ben ik hier ingekomen na mijn scheiding doordat mijn ex de afspraken uit het convenant niet na kwam,geen alimentatie betalen(ben ik achteraan geweest maar niet gelukt) en hij de hypotheek niet meer betaalde toen ik daar vertrok.Huis is uiteindelijk verkocht met verlies en de bank kwam ook bij mij aankloppen.Ex was toen al toegelaten tot de wsnp,een jaar eerder dan ik.Hij woont samen en er gaat een flink deel van zijn inkomen naar (zijn) de boedel.Ik ben in juni dit jaar volledig arbeidsongeschikt geraakt,ben nu ook vrij gesteld van de sollicitatieverplichting die de wsnp kent.Mijn inkomen is achteruit gegaan en "spaar" nihil voor de schuldeisers.Dat was voor de afkeuring ook eigenlijk al heel weinig. Mijn ex komt nu dus over een jaar uit de wsnp er zal dan een slotverdeling zijn ,ik ben overigens 1 van de schuldeisers ivm de achterstallige(8600 euro) alimentatie maar dat ben ik toch kwijt.Mijn vraag is nu , het is een gezamelijke schuld, ex komt er na een jaar uit hoe zit het dan verder met mij ? Ik bedoel : ik spaar niks voor de boedel, over een jaar krijgen de schuldeisers(een deel) van hun geld,moet ik dan zowiezo dat jaar nog uitzitten ?

792 4 Rapporteer

zoekster
door zoekster - Dec 12, 2013 om 14:13
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Ik neem aan dat u een bewindvoerder heeft, dan moet u daar zijn met uw vragen, die zal dat beter weten dan wij.

getty
door getty - Dec 12, 2013 om 16:47
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Uw wsnp traject staat los van die van uw ex. U zult dus de volledige jaren moeten uitzitten.

waterlelie82
door waterlelie82 - Dec 20, 2013 om 22:52
71 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=muisje69 schreef op donderdag 12 dec 2013, 14:02]Hallo,sinds oktober 2012 zit ik in de wsnp.In het kort ben ik hier ingekomen na mijn scheiding doordat mijn ex de afspraken uit het convenant niet na kwam,geen alimentatie betalen(ben ik achteraan geweest maar niet gelukt) en hij de hypotheek niet meer betaalde toen ik daar vertrok.Huis is uiteindelijk verkocht met verlies en de bank kwam ook bij mij aankloppen.Ex was toen al toegelaten tot de wsnp,een jaar eerder dan ik.Hij woont samen en er gaat een flink deel van zijn inkomen naar (zijn) de boedel.Ik ben in juni dit jaar volledig arbeidsongeschikt geraakt,ben nu ook vrij gesteld van de sollicitatieverplichting die de wsnp kent.Mijn inkomen is achteruit gegaan en "spaar" nihil voor de schuldeisers.Dat was voor de afkeuring ook eigenlijk al heel weinig. Mijn ex komt nu dus over een jaar uit de wsnp er zal dan een slotverdeling zijn ,ik ben overigens 1 van de schuldeisers ivm de achterstallige(8600 euro) alimentatie maar dat ben ik toch kwijt.Mijn vraag is nu , het is een gezamelijke schuld, ex komt er na een jaar uit hoe zit het dan verder met mij ? Ik bedoel : ik spaar niks voor de boedel, over een jaar krijgen de schuldeisers(een deel) van hun geld,moet ik dan zowiezo dat jaar nog uitzitten ?

De schuldeisers willen de rest van hun geld ook, dus komen ze bij jou. Ze mogen de rest namelijk niet op hem gaan verhalen als er sprake zou zijn van een schone lei. Je zal het traject volledig moeten doorlopen.

ge
door gerritje35 - Jun 4, 2014 om 16:44
1 Antwoorden / 1 Vragen

ja na dat jaar zal men bij joukomen want jullie zijn beide 100% aansprakelijk dus voorloppig ben je er nog niet vanaf succes en heel veel sterkte