me
door merlin Jan 18, 2005 om 15:55
Geldzaken & recht

WSNP door nalatigheid

Hoi,

Ik zit met het volgende probleem en sta eigenlijk op dit moment met mijn rug tegen de muur. In 1999 ben ik een eingen bedrijf gestart, dit liep vanaf de eerste dag vreselijk goed, zo goed zelfs dat ik er personeel bij moest hebben om mijn klanten te kunnen bedienen.

Zo gezegd zo gedaan, werknemer erbij, gebeld met de financier ( bank in dit geval ) voor werknemers verzekeringen etc. Ondertussen ook met andere verzekeringsmaatschappijen contact opgenomen. De reactie van mijn bank-adviseur was : even wachten wij doen dat goedkopen en even wachten kan geen kwaad.  Resultaat : werknemer ziek, geen verzekering, kosten 50.000 gulden. Commentaar van de bank : jij bent ondernemer, niet onze schuld. daar was ik dus mooi klaar mee. Ik heb die werknemer kunnen ontslaan en ben weer alleen verder gegaan. Werkte me het licht uit de ogen om dat bedrag terug te verdienen, draaide ruim 100 uur in de week, maar niks was goed bij de bank.

Na een gesprek met de bank samen met mijn boekhouder besloten om het bedrijf in een andere vorm te gieten. Ik zou brieven krijgen etc. zodat alles zwart op wit stond. Brieven heb ik nog steeds niet.

Uiteraard krijg je dan gezuer, dit niet goed dat niet goed, afspraken gemaakt, worden wederom door de bank niet nagekomen, en ik heb geen poot om op te staan. Heb ze zelfs aansprakelijk gesteld maar wordt met een lach weggegooid. Inmiddels zit ik in WSNP omdat doordat de bank de geldkraan dichtdraaide uiteraard ook andere schulden onstonden. Krijg ik een dagvaardiging, of ik ff die 50.000 EURO !!!!! wilde neertellen, alle correspondentie met mij zat erin, behalve mijn brieven naar hun.

Kan dit en mag dit zomaar ??? Mag ik nu ik in WSNP zit die bank nog steeds aansprakelijk stellen en wat zijn mijn kansen van slagen hierin ? want hun zijn verantwoordelijk voor dit geheel door wanbeleid van hun adviseur, ze houden zich onderling een hand boven het hoofd, maar ik zit met de gebakken peren.

Als iemand hier een antwoord op weet, of advies/tips GRAAG !

416 2 Rapporteer

pr
door presau - Jan 21, 2005 om 12:45
12 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Het lijkt me niet verstandig om die bank alsnog aansprakelijk te stellen doch dit kan je opnemen met je curator Ik neemaan dat je niet het volledige bedrag terugbetaald aan die bank maar slechts een gedeelte er van uit gaande dat je de volledige drie vier of vijf jaar het traject bewandeld van de WSNP indien je dat gedaan hebt kunnen de schuldeisers die tenslotte rechtelijk gedwongen werden om mee te werken aan de WSNP nooit en te nimmer meer iets van je oude rekeningen op jou vorderen die waren opgenomen in het traject  van de WSNP EEN GOED ADVIES WIL ik je daarbij graag geven bewaar al je papieren heel goed  en vooral als je de meldig  krijgt dat je uit de WSNP komt dit om eventueel kopie en  van te maken en te sturen naar bedrijven die beweren alsnog geld van je te krijgen dat kan namelijk nooit en te nimmer want de WSNP is er op gebaseerd dat na het traject met een schone lei begint en zij gerechtelijk akkoord hebben moeten gaan tegen betaling van het door de rechter toegewezen bedrag tegen finale kwijting van de rest.

met vr.groeten

te
door teune - Feb 1, 2005 om 22:37
4 Antwoorden / 1 Vragen

De WSNP is een soort faillissement maar dan voor natuurlijke personen. Het verschil met een "echt" faillissement is dat de WSNP, mits men zich aan de regels houdt, slechts drie tot vijf jaar duurt. Daarna kan men opnieuw beginnen met een "schone lei". Voor wat betreft de dagvaarding zou ik kontakt opnemen met de bewindvoerder. Aangezien de WSNP gebaseerd is op een rechterlijke uitspraak heeft de bank in principe geen poot om op te staan.