na
door nadia2016 Sep 16, 2016 om 17:24
Geldzaken & recht

Ziektewet

ik heb een tijdelijke contract die in januaei afloopt. ik wou een teenoperatie doen . ik had met de baas overlegd of hij het goed vond. en die had een akkoord gegeven. inmiddels heb ik de operatie gehad. en lig ik nu 2 dagen ziek thuis. mn baas heeft me nog nie ziekgemeld bij de arboarts. en betaald me niet uit voor deze dagen. en ik weet niet wat ik nu moet doen. moet ik zelf uwv bellen en ziektewet aanvragen ? kan iemamd aub helpen. want ik moet van hun maandag gewoon aan het werk terwijl ik aan de tramadol zit .

2502 5 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Sep 16, 2016 om 17:28
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik zou maandag maar meteen het UWV bellen en de zaak voorleggen. Met tramadol mag u echt niet aan het werk.

Bel ook het Juridisch Loket, kijk op Google, zij helpen u graag.

ja
door jackyh Sep 16, 2016 om 17:37
953 Antwoorden / 4 Vragen

Ik heb gelezen dat wielrenners de hele dag aan de tramadol zitten tijdens het fietsen. Is blijkbaar een goede pijnstiller en men kan er goed op functioneren. Blijf het vreemd vinden dat uw werkgever u niet ziek heeft gemeld. Wat is daar de reden van.

na
door nadia2016 Sep 16, 2016 om 17:46
Antwoorden / 2 Vragen

ik snap ook niet wat hij van plan is. ik heb gemaild dat ik maandag wil proberen te werken omdat hun dat ook wille  . maar geen reactie meer gehad. m.a.w. willen ze niks meer laten weten ofso en ben bang dat ze me ontslaan mag dat ??

tijger1
door tijger1 Sep 16, 2016 om 17:54
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ontslaan? Nee dat mag dus niet. Bel maandag als eerst het JL.

Met tramadol mag je al de eerste 14 dagen niet autorijden en ook het werken met machines wordt ontraden.

https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Tramadol

tappie
door tappie - Sep 16, 2016 om 18:51
289 Antwoorden / 82 Vragen

Wanneer ben je geopereerd en hoelang ben je uit de running geweest? Hoe lang was je weer aan het werk voordat je deze ziekmelding deed?
Is deze ziekmelding teengerelateerd, of zit je voor iets anders thuis?

na
door nadia2016 Sep 16, 2016 om 19:16
Antwoorden / 2 Vragen

ben afgelopen woensdag geopereerd. deze ziekmelding is idd teengerelateerd. en mn baas eist dat ik maandag al moet beginnen ?

na
door nadia2016 Sep 16, 2016 om 19:17
Antwoorden / 2 Vragen

daarnaast heb ik een 36 uur contract waarbij ik iedere woensdag vrij heb  dus ben nu 2 dagen ziek geweest.

tijger1
door tijger1 Sep 16, 2016 om 19:45
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U baas kan dat dus helemaal niet eisen. Wat voor werk doet u?

na
door nadia2016 Sep 17, 2016 om 13:30
Antwoorden / 2 Vragen

boekhouder

lo
door lovewinnie - Sep 16, 2016 om 21:42
1210 Antwoorden / 1 Vragen

U werkgever moet u ziekmelden. Is hij het niet eens met u ziekmelding moet hij een arbo arts  inschakelen. Omdat hij verzuimt zou ik als ik u was contact opnemen met uwv.
Houdt daarbij dag van operatie bij de hand, waarom u zich heeft ziek gemeld en wat u denk weer aan het werk te kunnen. U werkgever is aan het verzuimen en kan daarvoor zelfs een boete krijgen.

Tramadol is geen reden om niet te werken. U mag alleen 2 wk geen auto rijden, apparaten bedienen etc. Wellicht heeft u  werkgever aangepast werk? Bijv   administratief werk voor thuis of wat poetsen op bedrijf .  Na 2 wk mag u gewoon weer alles met tramadol. Zelf slik ik tramadol, gebruik ik morfine pleisters, amitryptaline en naproxen cocktail en functioneer redelijk. Ondanks dat veel pijn nog maar medicatie is geen reden om niet te werken. Al mag de werkgever dit niet beslissen en hoeft u hem ook niet te vertellen waarom u ziek bent.  De abbo arts geeft werkgever advies  of u kunt werken, hoeveel uur en welke functie functie

na
door nadia2016 Sep 17, 2016 om 13:30
Antwoorden / 2 Vragen

ik doe administratief werk . maar kan nog nie lopen . ik moet maandag eigenlijk pas beginnen met lopen met krukken . terwijl hun willen dat ik maandag al ga werken ??? wat voor angepast werk heb je dan voor de dag waarop je moet oefenen om te lopen met krukken omdat je 4 dagen hebt gelegen ????

uwv_webcare
door uwv_webcare - Sep 19, 2016 om 12:34
66 Antwoorden / 0 Vragen

Beste nadia2016, Wat een lastige situatie. Als je een contract hebt bij de werkgever ( ook een tijdelijk contract) dan meld je je ziek bij de werkgever. De werkgever betaalt je ziekteperiode dan door. Of de werkgever je eerste dagen van je ziekmelding ook betaald is afhankelijk van je contract en onder welke cao je valt. Meer informatie over ziekmelden bij de werkgever zie je hier: http://bit.ly/ZWqjeu. Als de werkgever je niet wil betalen dan raad ik je aan juridisch advies hierover in te winnen. Bijvoorbeeld bij het juridisch loket. Ik wens je sterkte in je situatie. Met vriendelijke groet, Viktoria UWV Webcareteam

uwv_webcare
door uwv_webcare - Sep 19, 2016 om 12:35
66 Antwoorden / 0 Vragen

Beste nadia2016,

Wat een lastige situatie.

Als je een contract hebt bij de werkgever ( ook een tijdelijk contract) dan meld je je ziek bij de werkgever. De werkgever betaalt je ziekteperiode dan door. Of de werkgever je eerste dagen van je ziekmelding ook betaald is afhankelijk van je contract en onder welke cao je valt.

Meer informatie over ziekmelden bij de werkgever zie je hier: http://www.uwv.nl/particulieren/ziek/ziek-met-werkgever/ik-ben-net-ziek/detail/ik-ben-oproep-of-invalkracht-en-ben-ziek.

Als de werkgever je niet wil betalen dan raad ik je aan juridisch advies hierover in te winnen. Bijvoorbeeld bij het juridisch loket.

Ik wens je sterkte in je situatie.

Met vriendelijke groet,

Viktoria

UWV Webcareteam