ed
door edenjose Oct 20, 2016 om 09:42
Geldzaken & recht

Ziggo vervroegt incasso

Sinds jaar en dag incasseert Ziggo rond de 28e voor het abonnement van de volgende maand. Hier was ik het al niet mee eens, aangezien 90 tot 95 procent abonnementskosten zijn en het restant(tje) gebruikskosten. Vooraf incasseren O.K. maar dan net als een verhuurder op de 1e van de betreffende maand.
Vanaf november 2016 gaan ze nog een dag of 4 eerder incasseren, dus nog even en je betaalt halverwege de lopende maand je abonnement voor de volgende maand! Kan dit zomaar?
(tot nu toe liet ik de incasso terugboeken en betaalde zelf op de 1e van de maand, maar ik vrees dat ze hier in de toekomst met die nieuwe incassodatum moeilijk over zullen gaan doen)

1210 8 Rapporteer

Cookies
door Cookies - Oct 20, 2016 om 09:54
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Stel deze vraag eens op https://community.ziggo.nl/ Het is een gebruikersforum, maar er zijn ook webcare medewerkers aanwezig.

tijger1
door tijger1 - Oct 20, 2016 om 09:57
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Uw werkgever zal ook wel rond diezelfde datum betalen, terwijl de maand nog niet afgelopen is. Dus wat is de ramp?

ja
door jackyh Oct 20, 2016 om 10:05
953 Antwoorden / 4 Vragen

Het ene is vooruitbetalen en het andere achteraf betalen. Maakt nogal wat uit.

Cookies
door Cookies Oct 20, 2016 om 10:06
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Het is beide keren vooraf betalen.

vr1944
door vr1944 Oct 20, 2016 om 10:28
1210 Antwoorden / 5 Vragen

Je loon wordt wel degelijk achteraf uitbetaald..

tijger1
door tijger1 Oct 20, 2016 om 11:17
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar bij de meeste werkgevers in ieder geval over één week vooruit.

ja
door jackyh - Oct 20, 2016 om 10:06
953 Antwoorden / 4 Vragen

Als u geen automatische incasso heeft dan kunt u na ontvangst de rekening nog steeds per de 1e betalen?

me
door mein33 - Oct 20, 2016 om 10:23
5658 Antwoorden / 28 Vragen

@edenjose,

Een kleine oorzaak geeft reden tot een "GROOT" probleem.
Uw salaris, pensioen of uitkering wordt ook op de laatste dan van de maand pas op uw rekening gestort of krijgt u dat ook, net als iedereen, minstens een week voor het einde van de maand op uw rekening.
Vooruitbetalen is er voor om, zoveel als mogelijk, een betalingsachterstand proberen te kunnen voorkomen.
En reeds op de 24e van de maand afboeken geeft meer zekerheid dat de incasso ook daadwerkelijk zal lukken aangezien het inkomen meestal rond die datum wordt gestort en de kans redelijk klein is dat het saldo dan al onvoldoende zal zijn.
In mijn situatie is de Gemeente de enige die de Gemeentelijke heffingen op de laaste van de maand voorafgaand aan de komende maand afschrijft, maar verder worden alle rekeningen vanaf de 22e van de maand reeds afgeboekt.
Ik zie het probleem niet, want betalen moet je en betalen zal je en nog eens op tijd ook.

Maar de volgende vraag dringt zich bij mij op :  Welke "netto" winst behaald u met het storneren en daarna weer zelf overboeken en doet u dat bij alle betalingen die u maandelijks moet doen ?

vr1944
door vr1944 - Oct 20, 2016 om 10:34
1210 Antwoorden / 5 Vragen

Was een een onzin en welke winst levert het je op om een bedrag te storneren en het dan 3 dagen later zelf over te maken .

tenormin
door tenormin - Oct 20, 2016 om 10:40
16936 Antwoorden / 108 Vragen

Heb er ok bericht van gehad over enige dagen vroeger incasseren, via bankmededeling. Mij maakt het niet uit. Maar dat u en gaat storneren en het een paar dagen later alsnog betaald vind ik wel wat veel van het goede. Hoop dat u de goede kenmerken van betaling dan vermeld, anders bent u nog verder van huis: als Ziggo de betaling niet zou kunnen vinden. En dat kan heel gemakkelijk bij zo'n groot bedrijf.

Cookies
door Cookies Oct 20, 2016 om 11:10
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Wat bedoel je met 'via bankmededeling'? Heb je hierover geen mailtje gehad van Ziggo dan?

tenormin
door tenormin Oct 20, 2016 om 11:56
16936 Antwoorden / 108 Vragen

Nee, echt via de ING. Daar stond dat Ziggo enige dagen eerder de rekening "eraf ging halen". Nou je het schrijft: vreemd!

tijger1
door tijger1 - Oct 20, 2016 om 10:41
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Wees dan maar blij met de overheid, want de toeslagen worden rond de 20ste van een maand vooruit voor de volgende maand betaald.

zoekster1
door zoekster1 - Oct 20, 2016 om 10:49
1583 Antwoorden / 3 Vragen

Ik merk het ook bij Ziggo, ik betaalde altijd op de helft van de maand, rond de 14de, maar ik zie die datum steeds een stukje opschuiven en dat is altijd vroeger, nooit later. Ik vind het ook raar. Daar zit natuurlijk een idee achter bij Ziggo. Maar welk idee?

Ik kan me voorstellen dat als je altijd aan het eind van de maand op nul of zelfs in de min staat (sommige kunnen zich dat niet voorstellen, maar echt zo leven veel mensen), dat je dan in de problemen komt, omdat er dan nog geen nieuw salaris/uitkering op je rekening staat. De 28ste zal iedereen wel weer geld binnen krijgen, maar de 24ste? Ik vraag het me af. Als Ziggo dat bij alle klanten doet, dan weet ik nu al dat bij velen er niet kan worden geincasseerd en dan moeten ze weer met aanmaningen aan de gang. Het is gewoon raar van Ziggo.

tijger1
door tijger1 Oct 20, 2016 om 11:18
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Misschien dan de zorgtoeslag daarvoor gebruiken?:-((

zoekster1
door zoekster1 Oct 20, 2016 om 11:36
1583 Antwoorden / 3 Vragen

Meestal is bij mensen die van maand tot maand leven de zorgtoeslag ook al ingecalculeerd bij de maandelijkse bestedingen.