ge
door gerhard borgert Jan 15, 2023 om 09:16
Geldzaken & recht
Zijn er nog mensen die gebruik hebben gemaakt van de leningen die Saldodipje?

Zijn er nog mensen die gebruik hebben gemaakt van de leningen die Saldodipje verstrekt en daardoor in de problemen zijn gekomen?

2906 11 Rapporteer

Topantwoord

me
door mein33 - Jan 15, 2023 om 09:24
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Zonder enige twijfel is het antwoord op uw vraag JA en er zullen nog velen volgen.

In de problemen kom je alleen als je de spelregels niet volgt, maar dat is met alles in het leven.

Topantwoord

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jan 15, 2023 om 10:12
16888 Antwoorden / 202 Vragen

Als ik de al gegeven antwoordenn/verwijzingen zie dan begrijp ook ik dat u niet de enige bent en in de problemen zijn gekomen.

Mogelijk kan men hier iets vioor u betekenen: https://www.geldbelangen.nl/ , en/of  https://www.afm.nl/nl-nl/consumenten/klachten en zie ook nog

Juridisch advies volgens kassa:

Voor juridisch advies kunt u zich ook wenden tot:

- Het Juridisch Loket, tel. 0900 - 8020 (10 cent per minuut, met een starttarief van 4,5 cent plus uw gebruikelijke belkosten, tot een maximum van 12,50 euro, zie voor meer informatie https://www.juridischloket.nl

- ConsuWijzer, het consumentenloket van de Autoriteit Consument en Markt (ACM), tel. 088-0707070 (nationaal tarief, bereikbaar op werkdagen van 08.30-17.30 uur, zie voor meer informatie: https://www.consuwijzer.nl

justmeagain
door justmeagain - Jan 16, 2023 om 00:17
623 Antwoorden / 8 Vragen

Je komt niet in de problemen als je bij Saldodipje een lening afsluit. Je bent daarvoor al in de problemen gekomen en daardoor had je een lening bij Saldodipje nodig. Het gaat dus fout, ver voordat welke financiële instantie dan ook in beeld is.

Topantwoord

ne
door neodutchio - Jan 16, 2023 om 08:11
5185 Antwoorden / 12 Vragen

Plus je kan nog verder in de problemen komen als je die lening niet terug betaald. Maar dat geldt voor alle leningen die je niet terug betaald.

Met welke reden zoekt u deze mensen?

ge
door gerhard borgert - Jan 16, 2023 om 10:48
3 Antwoorden / 1 Vragen

De Nieuwskamer- een platform voor jongeren- heeft hier een artikel over Saldodipje gemaakt:
https://www.youtube.com/watch?v=9nJrnX7ggZk&t=314s

Richard_74
door Richard_74 - Jan 18, 2023 om 01:51
1 Antwoorden / Vragen

Goed.dacht een klein bedrag lenen om even te overbruggen.800 euro moest genoeg zijn maar kreeg de dag erna al meteen spijt van{al de rompslomp} en riep mij meteen op herroepings recht.Mail gestuurd,maar je raad het al ze hebben het druk op de klantenservice,na 2 dagen bericht gehad en nu na bijna 9 dagen hebben ze mij de info gestuurd hoe ik het terug moet boeken.En mij een factuur gestuurd betreffende de openstaande lening.800 euro en 9.30 euro rentevergoeding.Maar ook vragen ze 260 euro "Aanvullend bedrag volgens leenovereenkomst".Ik heb de 809,30 euro overgemaakt,mijn vraag moet ik echt die 260 ook nog betalen?

me
door mein33 Jan 18, 2023 om 09:06
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Hoe wordt dat 'aanvullend' bedrag omschreven in de leningovereenkomst ?

Richard_74
door Richard_74 Jan 18, 2023 om 17:29
1 Antwoorden / Vragen

Aanvullend bedrag volgens leenovereenkomst staat er meer niet.

lo
door lovewinnie Jul 4, 2023 om 13:51
1213 Antwoorden / 1 Vragen

Die 260 euro komt bovenop de 800 euro als u niet binnen 5dg iemand heeft gevonden die voor u garant staat als u niet betaald. Staat duidelijk in de voorwaarden en ja die moet u betalen .vast bedrag afhankelijk van leenbedrag.
Bij 800 staat indd 260

Zie voorwaarden

Maikel1204
door Maikel1204 - Jul 4, 2023 om 04:59
1 Antwoorden / Vragen

Ja ik heb nou 2 mini leningen maar jullie hebben gelijk dit is een lening om naar de verdoemenis te gaan Ja elke maand heb je dat weer nodig omdat je er anders niet uitkomt maar uit eindelijk is je geld op naar een jaar denk ik ongeveer ligt er aan hoeveel je verdient natuurlijk doe er iets aan en kijk ook goed naar AfterPay en naar abbonement afsluiten maar weet je wat het is uiteindelijk deze praktijken zijn ook voor de staat goed . Schulden daar de hele wereld op en allen die dik nekken worden er beter van mvg maikel timmer

rj
door rjw Jul 4, 2023 om 10:38
3298 Antwoorden / 5 Vragen

Je hoeft het niet te doen.

pino123
door pino123 - Jul 4, 2023 om 10:02
2768 Antwoorden / 14 Vragen

Meestal ontstaan problemen doordat je niet goed inleest in de voorwaarden of je niet aan de voorwaarden houdt....

ro
door ronny530 - Jul 4, 2023 om 13:58
2813 Antwoorden / 41 Vragen

Saldodipje is een crime voor mensen die nu al niet rond kunnen komen en er wordt voldoende tegen deze leenvormen gewaarschuwd. Als de wasmachine het aan eind van de maand begeeft kan zo'n lening best wel aantrekkelijk zijn maar dan moet het inkomen dusdanig hoog zijn dat de vaste lasten e.d. niet in gevaar komen. Echter die mensen hebben in de vorm van spaargeld wel een buffer opgebouwd en gaan niet met Saldodipje in zee. Als het saldodipje voor achterstallige betalingen gebruikt wordt komt men er nooit meer uit want het bedrag moet van het aankomende inkomen terug betaald worden en dan komen de vaste lasten ook weer in gevaar en zo komt men in een neerwaartse spiraal terecht waar niet meer uit te komen is. Mijn advies voor een ieder die in zo'n situatie zit zet hoe moeilijk het ook is de schaamte opzij en neem contact op met het sociale loket van de gemeente waarin u woont want die kunnen mensen helpen en voorkomen dat de schulden echt uit de hand lopen.