ku
door kuip1321 Mar 27, 2009 om 13:55
Geldzaken & recht

Zijn herinneringskosten verantwoord

Sinds enige tijd rekent de NUON herinneringskosten in rekening als een factuur niet op tijd wordt betaald. Deze kosten bedragen 5 euro per factuur. Nu weet ik wel dat facturen op tijd betaald moeten worden, maar dat komt er niet altijd van.
Mag de NUON dit wel doen? Is het niet eerst een regel dat er een herinnering verstuurd moet worden zonder kosten. Als het eenmaal incasso wordt, snap ik die verhoging wel. Al vind ik 5 euro (11 gulden) een hoop geld voor een acceptgiro met een postzegel met nog minder dan 60 eurocent aan verwerking.

Heeft NUON het recht om deze verhoging meteen uit te voeren.
Ik heb het gevoel dat die 5 euro gewoon in hun portefeuille beland zonder enige reden.

553 10 Rapporteer

poltol
door poltol - Mar 27, 2009 om 13:58
3885 Antwoorden / 22 Vragen

Hallo,

Ja, NUON heeft dat recht. Staat in de leverings voorwaarden. U moet "gewoon" op tijd betalen.

Vr.gr. poltol

stacey
door stacey - Mar 27, 2009 om 18:32
10352 Antwoorden / 12 Vragen

--Al vind ik 5 euro (11 gulden) een hoop geld voor een acceptgiro met een postzegel met nog minder dan 60 eurocent aan verwerking.--

Wat denk je dat de administratieve (af)handeling van dit soort zaken aan personeelskosten met zich meebrengt ?!

stacey
door stacey - Mar 27, 2009 om 18:33
10352 Antwoorden / 12 Vragen

--Nu weet ik wel dat facturen op tijd betaald moeten worden, maar dat komt er niet altijd van.--

En wat zou je ervan zeggen als je werkgever dit zegt over je salaris

 ;-)

ge
door gerpearl - Apr 1, 2009 om 21:24
9 Antwoorden / 1 Vragen

POLTOL,

Jij weer JIJ WORDT DOOR NUON BETAALD!! ROT OP

Jij neemt het steeds voor die knoeiers NUON OP,deze mensen zijn allemaal teleurgesteld in NUON,die eigen kleine lettertjes maken om klanten te kunnen tillen

ge
door gerpearl - Apr 1, 2009 om 21:28
9 Antwoorden / 1 Vragen

Stacey KLOTE POES,

Waar blijft dit geld?? Vandaag is bekend geworden dat 2 direktieleden 2,2 miljoen stelen uit dit prachtige bedrijf NUON

DAAR ZIJN AL DIE BOETES VOOR !!!!

kenwel2
door kenwel2 - Apr 1, 2009 om 21:40
1574 Antwoorden / 13 Vragen

@gerpearl: Nu al last van de zon? Stacey en poltol geven en correct en juist antwoord: Een herinnering wordt nu eenmaal verstuurd wanneer een betaling te laat binnen is...houd a.u.b eens op met uw onrealistische opmerkingen an deze respondenten! Nokken,en ga slapen! 5 euro is weinig, hier heb ik herinneringen  liggen van 10 euro per keer , dus houdt a.u.b op met dat flauwe gedoe hierzo!!

Als je te laat betaald, brengt dat nu eenmaal extra kosten met zich mee.Dat weet een ieder (behalve u, schijnbaar)

That's all folks!

KW

Gr. Henri

ge
door gerpearl - Apr 1, 2009 om 21:56
9 Antwoorden / 1 Vragen

Kenwell,

Sorry ik had het niet tegen U,maar jij vind dit alles wel normaal

Bij NUON 2,2 miljoen in 1 jaar verdienen die 2 en betaal je rekeningen op tijd dan krijg geen aanmaningen meer!!

edwardus
door edwardus - Apr 1, 2009 om 22:03
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Ongelofelijk, wat een aanmatigende houding hebben sommige mensen zeg! Bewust asociaal.

kenwel2
door kenwel2 - Apr 1, 2009 om 22:17
1574 Antwoorden / 13 Vragen

@gerpearl, u behoord/hoeft tegen mij geen sorry te zeggen, echter wel tegen de juiste personen, die u aanvalt , bij deze vraagstelling, en degenen die hier een perfect antwoord op hebben gegeven.

Ik zou zeggen, richt u eens tot die respondenten....u wijkt geheel af van de vraagstelling...

Welterusten....

Gr. Henri

kenwel2
door kenwel2 - Apr 1, 2009 om 22:26
1574 Antwoorden / 13 Vragen

Zo, en dan richt ik mij even aan de vraagsteller, wij zitten bij E.ON, en als je te laat betaald, (een week!) krijg je direct een aanmaning, met 10 euro extra aan administratiekosten.(echt!!) Dus die 5 euro vallen dan toch weer mee, als je echt gaat vergelijken dan.....Gelukkig hebben wij een oplossing voor dit probleem gevonden: Automatische incasso.....

Pretttige avond, en succes verder,

Groeten, Henri