zenna06
door zenna06 Jan 18, 2007 om 14:29
Geldzaken & recht

Zorgtoeslag niet ontvangen

Begin 2006 heb ik net zo als iedere nederlander het formulier ingevuld voor de zorgtoeslag. Het was voor ons al wel duidelijk dat we er niet voor in aanmerking kwamen. Na een aantal weken kreeg ik weer een verzoek van de belastingdienst het formulier nogmaals in te vullen en weer kwamen we op het zelfde resultaat. We kwamen zoals verwacht niet in aanmerking voor zorgtoeslag. Tot mijn grote verbazing kreeg ik 403,00 euro zorgtoeslag toegewezen. Hier heb ik maar eens achter aan geschreven en ja hoor foutje, zorgtoeslag was inderdaad 0,00 euro.


In april kreeg ik echter het verzoek om 133,00 euro ontvangen zorgtoeslag terug te storten. Ik bellen, want ik heb nooit iets ontvangen. Uit het telefoontje bleek dat er wel degelijk zorgtoeslag was overgemaakt alleen naar een voor mij onbekend giro nummer (ik heb niet eens een giro nummer), Voor de zekerheid ook maar schriftelijk bezwaar ingedient op 07-04-2006. Hier kwam geen reactie op. Op 07-05-2006 maar weer geschreven en ja hoor ik werd terug gebeld door de afdeling zorgtoeslag. Ik was inderdaad niet de ontvanger van de 133,00 en de jufrouw zou het regelen. Als naam nummer niet overeenkomt weigert de bak de transactie te volbrengen en wordt het terug geboekt naar de verzender, in dit geval de belastingdienst .


Tot mijn stomme verbazing kreeg ij in november een aanmaning om 133,00 euro ontvangen zorgtoeslag terug te storen. En ik weer bellen. De dame aan de andere kant zou zorgen dat ik binnen 24 uur terug gebeld zou gaan worden. Na 36 uur heb ik zelf maar weer gebeld. De jongeman wist van niks en ik zou over 48 uur terug gebeld worden. NIET DUS!!! Ik op internet en zoeken naar het postadres om een klacht te deponeren bij het management team Noord en weer geschreven. Inmiddels ook weer een aanmaning ontvangen met een verhoging van 3,00 euro. 3 Dagen later kreeg ik mijn brief ongeopend terug van de postbode met de mededeling POSTBUS OPGEHEVEN. Heb de envelop ongeopend weer in een envelop gepropt en verzonden naar het postbusnummer van het kantoor in Groningen. Dit was op 01-12-2006. Nog niks van gehoord. Ik maar weer bellen. En weer zou het geregelt worden. Niks dus. Ik weer bellen de vijde dame heeft mijn story aangehoord en ging in overleg met een meerdere. Nu werdt er weer voor gezorgt dat ik binnen 48 uur terug gebeld zou worden. Tot mijn grote verbazing kreeg ik 16-01-2007 een dwangbevel in de bus uit naam van de koningin. Als ik niet binnen 2 dagen zou betalen werd er beslag gelegt op saris of iets anders. Het resultaat was dat ik totaal flipte. Ik weer bellen weer de hele story verteld dat het bedrag 133,00 niet aan mij was uitbetaald dus ik niks had ontvangen dus ook niks terug betaal. De dame begreep me volledig en verontschuldigde zich zelf meerdere malen, met als gevolg U WORDT TERUG GEBELD BINNEN 48 UUR. We zijn nu 48 uur verder en ik hoor niks. OOk op mijn brieven wordt net gereageerd. WAT MOET IK NU en wat kan ik nu nog doen. Stel ze leggen beslag op mijn salaris dan sta ik toch volledig voor lul bij mijn werkgever. Ik heb er echt schoon genoeg van en overweeg om me zelf met handboeien vast te ketenen aan in het pand van de belasting dienst in Groningen tot het op juiste wijze is opgelost.


 


 

1500 14 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

ve
door verwijderd - Jan 18, 2007 om 14:55
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Goedendag,


Er kan alleen beslag worden gelegd op goederen en/of salaris na een gerechtelijke uitspraak. Zolang deze niet heeft plaatsgevonden, kan een incassobureau (ook dat van de belastingdienst) nergens aanspraak op maken.


Aangezien u nu al een hele tijd aan het corresponderen bent met de Belastingdienst en dit nog altijd niet tot een bevredigend resultaat heeft geleid, kunt u overwegen een klacht in te dienen bij de Belastingdienst. Middels de volgende link kunt u het formulier voor klachten bij de belastingdienst downloaden: Download klachtenformulier belastingdienst.


Mocht ook deze weg niet zorgen voor het gewenste resultaat, dan kunt u ook uw klacht kenbaar maken aan de Nationale Ombudsman (hier kunnen consumenten terecht met problemen met overheidsinstanties).


Maar probeer er eerst met de belastingdienst zelf uit te komen.


Succes,


Groet Richard

ve
door verwijderd - Jan 18, 2007 om 15:15
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Bedankt ricardo


Het klachten formulier heb ik al gebruik van gemaakt en opgestuurd op 01-12-2006 Onder aan het formulier staat een postbus nummer waar je het naar toe kan sturen Belastingdienst Noord Managementteam Postbus 485 9700 AL Groningen. Dat postbus nummer is volgens TNT opgeheven dus heb ik het formulier door gestuurd naar Postbus 418 9700 AK Groningen. Vanmiddag heb ik ook een klacht gedoponeerd bij de consumenten bond

ve
door verwijderd - Jan 18, 2007 om 15:22
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

ik kan u maar één ding adviseren en naast het eventueel down-loaden en invullen van een klachtenformulier bij de Leuker kunnen we het niet maken dienst-toeslagen een klacht indienen bij de Nationale Ombudsman. Dat wil m.i. wel helpen. Diverse telefoontjes niet.


U kunt ook eerst formeel een bezwaarschift infdienen bij de Belastingdienst resp. een klacht neer leggen bij de Klachtencoördinator die de Belastingdienst kent. Doe dat dan ook wel aangetekend. De afwikkeling van de zorgtoeslag vindt overigens niet in Groningen plaats maar in Heerlen.


Anders dan ricardow stelt heeft de belastingdienst geen gerechtelijke uitspraak nodig. 

ve
door verwijderd - Jan 18, 2007 om 15:33
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Pfff...Als zelfs het klachtenformulier al geen gehoor geeft, ben ik bang dat dit niet langer meer met de Belastingdienst zelf is op te lossen. Als laatste en ultieme poging om dit rechtgezet te krijgen (met de Belastingdienst zelf), kunt u een aangetekende brief met ontvangstbevestiging sturen naar de Belasingdienst afdeling toeslagen, met daarbij kopieën van alle eerdere schriftelijke correspondentie.


Ik zou in deze brief een ultimatum stellen, waarbinnen de problemen moeten zijn opgelost. In deze brief zou ik tevens een onkostenvergoeding eisen, voor de door u (overbodig) gemaakte kosten. Denk hierbij aan de telefoonkosten, kosten van aangetekend versturen, etc. Een subtiele verwijzing in deze brief naar het mogelijk aanhandig maken van dit probleem in de diverse consumentenprogramma's, doet vaak veel wonderen.;-)


Mochten hierna de problemen nog steeds niet afdoende zijn opgelost, dan rest de optie om een klacht in te dienen bij de Nationale Ombudsman.


Groet Richard

ve
door verwijderd - Jan 18, 2007 om 15:35
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Beste gerrit


Ik krijg anders alle verzoeken om terug te betalen uit Groningen regio noord


Eentje komt er uit Emmen, maar de rest en ook het dwangbevel komt uit groningen wij vallen n.l. onder groningen en steeds wordt ik verwezen naar dat waardeloze 0800-0543 nummer. Ik kom gewoon geen stap verder zo

ve
door verwijderd - Jan 18, 2007 om 15:35
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

@ gerrit:


"Anders dan ricardow stelt heeft de belastingdienst geen gerechtelijke uitspraak nodig."


De belastingdienst heeft geen gerechtelijke uitspraak nodig om beslag te kunnen leggen op salarissen en goederen??

ve
door verwijderd - Jan 18, 2007 om 15:40
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Op de achterkant van het dwangbevel staat echter dat de belastingdeurwaarde opdracht kan geven beslag te laten leggen.

ve
door verwijderd - Jan 18, 2007 om 15:53
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Hallo en in de herhaling: de weg de fiscus is altijd een weg via bezwaarprocedure of wel middels schriftelijk bezwaar. De procedure staat ook altijd aan ggeven op de "mededelingen"die u ontvangt. Ik vrees dat u dat niet heeft gezien en ook niet bent overgegaan tot het indienen van bezwaar. In dat geval kunt u nog de weg volgen als aangegeven dus of via de klachtencoördinator van de belastingdienst in Groningen, u geeft aan de "bevelen van te  ontvangen en de nationale Ombudsman :

De Nationale Ombudsman


De Heer Dr. A.F.M. Brenninckmeijer


Postbus 93122


2509 AC Den Haag

ve
door verwijderd - Jan 18, 2007 om 15:55
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

De Belastingdeurwaarder handelt reeds "in naam der Koningin"en heeft geen gerechtelijke uitspraak nodig! Het handelen namens "hare majesteit"staat op het dwangbevel.

ve
door verwijderd - Jan 18, 2007 om 16:01
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Voor de eigenwijzen onder ons gerrialtena heeft gelijk. EN dat meen ik.


 

ve
door verwijderd - Jan 18, 2007 om 16:04
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Eigenwijs?? Ik wist het gewoon niet. Het was dus gewoon onwetendheid.


Heb weer wat bij geleerd.


Groet Richard

ve
door verwijderd - Jan 18, 2007 om 16:45
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Beste gerrit,


Toen het eerste verzoek kwam van de belastingdienst om 133,00 euro terug te betalen heb ik een bezwaarschrift ingedient. Daarna zelfs nog een herinnering op het bezwaar. Ik ben toen ook terug gebeld begin mei 2006 door de afdeling zorg toeslag. Het zou verder in orde gemaakt worden en er zou geen aanmaning mijn kant meer op komen, tot november dan. Ik heb dus wel degelijk de procedure gevolgd, meer te vergeefs

ve
door verwijderd - Jan 18, 2007 om 18:15
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

hallo zenna@ de informatie nu, dat u wel degelijk bezwaar indiende en zelfs een herinnering: nog uiterlijk morgen een brief zenden aan de nationale Ombudsman met kopiën van uw bezwaarschriften.


heeft u die brieven ook aan de deurwaarder laten zien? maak de deurwaarder er hoe dan ook nog eens op attent.


Punt is, dat het bij "Toeslagen"een redelijke puinzooi is. In mijn situatie weten ze inmiddels al een jaar niet adequaat te reageren ondanks eerdere telefonische toezeggingen etc. Mij gaat het om het onterecht niet ontvangen van toeslag dus zou ik met een deurwaarder kunnen dreigen. Als pariculier moet je dan wel via de rechter maar dat laatse ter zijde.


Ricardow@ neem van mij aan, dat krook@ niets verkeerds bedoeld met "" "eigenwijzen onder ons". Dit is een site waarvan verwacht wordt dat iedereen die serieus een antwoord denkt te weten dat dan ook doet. Blijkt het onjuist, dan leer je weer. Het overkomt zelfs de "topscorers"af en toe.


 

ve
door verwijderd - Jan 18, 2007 om 22:42
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Beste ricardo


Ik heb nog geen deurwaarde aan de deur gehad alleen een brief uit naam van de koningin.


Ik heb inmiddels de brief klaar liggen voor de nationale onbudsman en ik heb via de site van de nationale onbudsman een klacht via het electronische klachten formulier ingedient. Heb reeds een onvangst bevesteging gekregen. Wat ik het ergste aan de hele zaak vind is dat er nu of straks on terecht ergens beslag opgelegt gaat worden.


Staks wordt er beslag gelegt op een deel van mijn salaris dan moet ik me toch dood schamen bij mijn werkgever. Wat moet hij wel niet denken.


Zou ik als dat zou gaan gebeuren daar ook een schade vergoeding voor kunnen eisen ?

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Ka
Karina Kamp - Sep 28, 2024 om 13:47
Computers & telefonie

(On)bereikbaarheid Postnl voor bezorgklachten

Waarom is Postnl onbereikbaar voor klachten van mensen met een visuele handicap?
Mijn alleenwonende zwager (68 jaar) is visueel gehandicapt en zeer slecht ter been. Hij heeft daarom geen internet of mobiel. Hij heeft klachtenover de bezorging van zijn post. Die kunnen alleen via een chatbox worden ingediend.
Wij proberen hem te helpen, door te vragen of Postnl heb kan bellen hierover, ma ... Lees meer

jane55
jane55 - Sep 23, 2024 om 12:04
Geldzaken & recht

Verkeerde Lounge bank geleverd

Op 12 september, na 3 maanden wachttijd werd mijn bank bezorgd, helaas de verkeerde.
Direct doorgegeven aan het bedrijf, het zou uitgezocht worden, daarna nog verschillende keren gebeld, tot nu toe, 11 dagen verder, nog geen resultaat.
Wel werd er gezegd dat als zij de bank opnieuw gaan bestellen ik er weer 3 maanden op moet wachten.
Mijn vraag is, kan ik de koop ontbinden, omdat ik ... Lees meer

Ka
KassaTim - Sep 25, 2024 om 22:43
Geldzaken & recht

Kan een bedrijf mij na 2,5 jaar nog een factuur sturen?

Beste mensen van "Vraag & Beantwoord",

Ik zit met het volgende probleem: begin van het jaar 2022 tm 6 april 2022 heb ik een verbouwing gehad thuis. Hierbij is onder andere de badkamer vernieuwd. Het probleem gaat over de douchecabine die ik daarvoor gekocht heb.

Op donderdag 12 september 2024 (dus zo'n 2 jaar en 5 maanden nadat mijn verbouwing voltooid was) ontving ik ee ... Lees meer