he
door het firmament Apr 8, 2012 om 18:19
Geldzaken & recht

Zorgtoeslag2012

Mijn zoon wilde zijn zorgtoeslag over 2012 aanvragen
Hij heeft gegoogled en kwam op de site zorgtoeslag.nl
Wanneer je de site opent wordt er aangegeven dat je in 3 stappen zorgtoeslag aan kunt vragen.
Wanneer je het niet regelmatig doet merk je niet dat deze site weinig verschilt met de belasting site.
Vul je alles in volgens de 3 stappen dan weet je niet dat je achteraf €19.- moet betalen.
De gegevens worden naar de belasting dienst gestuurd.
Daarvan krijg je bericht. Wel kost het je €19,-
Wat moeten ze met de gegevens en wat gebeurd er mee
Kan dit zomaar. Ik zelf ben er ook bijna ingetrapt. Zag het nog net op tijd.
Mag dit zomaar. Betaal je niet op tijd dan heb je al snel een aanmaning en er wordt met het incasso bureau gedrijgd.

7939 29 Rapporteer

tenormin
door tenormin - Apr 8, 2012 om 18:57
16849 Antwoorden / 108 Vragen

Kan me niet herinneren dat ik bij aanvraag zorgtoeslag daar geld voor moest betalen. Heb het gewoon per telefoon aangevraagd, kreeg formulieren toegestuurd (net zoals de huursubsidie) die ingevuld en n.a.v. kreeg ik gewoon de zorgtoeslag. Is hij niet per ongeluk op een site terechtgekomen die als "tussenpersoon" fungeert?

mahadma
door mahadma - Apr 8, 2012 om 19:01
11569 Antwoorden / 51 Vragen

Voor je juiste wijze van zorgtoeslag ontvangen ga je naar de belastingdienst.nl, klik hioer. De andere intermediars maken gebruik van een slim site adres en vangen als het effe kan geld. Maar ze claimen ook sneller te zijn. Maar ze beginnen met 7 dagen wachttijd ......... en berkenen € 19 of € 25 terwijl de belastindienst er € 0,00 voor rekent.

vladja
door vladja - Apr 8, 2012 om 19:13
8293 Antwoorden / 27 Vragen

Die (dik verdienende) tussenpersonen kunnen ook de verwerking door de belastingdienst op geen enkele manier versnellen, ook al roepen ze dat nog zo hard.

Gewoon zelf aanvragen rechtstreeks bij de belastingdienst.

Vladja

tot15karakters
door tot15karakters - Apr 8, 2012 om 19:26
2189 Antwoorden / 14 Vragen

Ik keek op de website van zorgtoeslag.nl en zag duidelijk dat dit een commerciële aanbieder is en niet van de overheid.

Alleen als ze dit onduidelijk in overheidsstijl hadden gedaan zou het misleiding zijn maar waarom betalen als www.belastingdienst.nl gratis is en ook nog meer info kan geven.

mahadma
door mahadma - Apr 8, 2012 om 19:43
11569 Antwoorden / 51 Vragen

Deze site en deze site kosten u geld voor het aanvragen wat bij de belasingdienst 0800 0543 niets kost, klik hier.

Cookies
door Cookies - Apr 8, 2012 om 22:13
13336 Antwoorden / 36 Vragen

......Is hij niet per ongeluk op een site terechtgekomen die als "tussenpersoon" fungeert?.......

Dat was topicstarter al duidelijk, ja: quote ts: ......Ik zelf ben er ook bijna ingetrapt.......

@topicstarter: ja, dat mag zomaar. Het is niet verboden je diensten als tussenpersoon aan te bieden.

fi
door fisbel - Apr 10, 2012 om 10:12
851 Antwoorden / 3 Vragen

De commerciele site voor het aanvragen zorgtoeslag is de volgende:
https://www.zorgtoeslag.nl/
De commerciele site voor het aanvragen van de huurtoeslag is: https://www.huurtoeslag.nl/

Er moet twee keer worden afgetikt: de aanvraag huur-zorgtoeslag 2012 die in 1 keer kan, kost dus twee keer € 19.

NB: de links werken niet, waarschijnlijk omdat de site een https-site is.
Kopieren / plakken dus.

mahadma
door mahadma - Apr 10, 2012 om 10:19
11569 Antwoorden / 51 Vragen

@Fisbel,

als je kijkt naar mijn reactie van zondag 8 apr 2012, 19:43 zie je dat deze links wèl werken en op deze manier wordt er geen reclame gemaakt voor deze "slimmerikken" die mensen die het geld nodig hebben onnodig geld uit de zak te troggelen. Daarnaast moet je geen € 19,00 maar € 25,00 betalen bij aanvraag met partner. En sneller zijn ze ook niet, ze wachten de verplichte 7 dagen vóórdat ze in aktie komen. En als je niet betaald, lees hun voorwaarden maar eens ................

jannyholtrop
door jannyholtrop - Apr 10, 2012 om 14:12
84 Antwoorden / 1 Vragen

Je hebt de verkeerde site benaderd voor het aanvragen van zorgtoeslag.
Als je toeslagen wilt aanvragen ga je of naar www.belastingdienst.nl en dan naar toeslagen particulier. Ofwel direct naar www.toeslagen.nl . Je kunt dan kiezen welke toeslag je aan wilt vragen. Alles gaat digitaal en kost niks.
Deze fout maak je nooit weer, je wilt immer geld krijgen en niet betalen he.
Aan deze rekening kun je waarschijnlijk niets meer doen, want er is werk voor je verricht en dat moet betaald worden. Dikke pech zogezegd.

ru
door ruud_s - Apr 10, 2012 om 18:24
15 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=het firmament schreef op zondag 8 apr 2012, 18:19]Mijn zoon wilde zijn zorgtoeslag over 2012 aanvragen
Hij heeft gegoogled en kwam op de site zorgtoeslag.nl
met het incasso bureau gedrijgd.

Het probleem begint bij Google: als je op zorgtoeslag googlet, dan krijg je als eerste de site zorgtoeslag.nl te zien en pas als 2e de belastingdienst. Hetzelfde doet Google als je op een hotel googlet: je krijgt eerst een paar boekingssites te zien en daarna pas de site van het hotel. Je moet er bij Google dus gewoon niet op rekenen dat het eerste antwoord ook het beste is. vaak is dat niet het geval.

beginlink
door beginlink - Apr 10, 2012 om 23:36
30 Antwoorden / 1 Vragen

Het is inderdaad uitkijken, zorgtoeslag.nl staat als eerste in de ranking omdat ze Google (dus van jouw) geld betalen. Ze pretenderen overigens als het terugvorderbaar bedrag minder dan 19 euro bedraagt dat je dan niets hoeft te betalen. Hoe de site werkelijk werkt weet ik niet maar als je bij voorbaat 19 euro moet betalen en jij blijkt niets terug te krijgen dan moet je maar zien of je die 19 euro terug krijgt. Daar waar je moet zijn is de site van de belastingdienst (www.toeslagen.nl). Je kan daar ook uitrekenen waar je recht op heb. Maar een garantie is het niet. Ik heb er volgens de rekenmodellen al jaren recht op, de belastingdienst stuurt ook een beschikking daarvoor maar ik mag het elk jaar weer terugbetalen en dan inclusief rente waar ik van genoten zou hebben.
Kortom de 1 vraagt geld voor bemiddeling en de ander gebruik je als bank.
Dit alles onder het motto "Als het maar geld kost"

co
door coemie - Apr 13, 2012 om 13:47
1 Antwoorden / 0 Vragen

ook wij zijn de dupe geworden door de site van zorgtoeslag.nl hierbij moesten we 19.00 euro betalen voor de aanvraag van zorgtoeslag
dit terug laten boeken waar ik een mailtje heb gekregen met daarin gesommeerd werd dit als nog te betalen binnen 7 dagen na wat speurwerk ben ik er achter gekomen wat voor bedrijf deze waardeloze praktijken uit haalt onder het mom van zorgtoeslag .nl dat is de firma

JSKS Administratie & Fiscaal Advies
Maseratilaan 6B (In de buurt)
3261 NA Oud-Beijerland
Telefoon: 0186-769041
Mobiel: 06-50547378 een stelletje laaien lichters die graag de boel be sodamieteren

fi
door fisbel - Apr 13, 2012 om 18:51
851 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=beginlink schreef op dinsdag 10 apr 2012, 23:36] .............. Ik heb er volgens de rekenmodellen al jaren recht op, de belastingdienst stuurt ook een beschikking daarvoor maar ik mag het elk jaar weer terugbetalen en dan inclusief rente waar ik van genoten zou hebben.
Kortom de 1 vraagt geld voor bemiddeling en de ander gebruik je als bank.
Dit alles onder het motto "Als het maar geld kost"
Dan doet u jarenlang toch echt iets verkeerd. De belastingdienst corrigeert uw toetsingsinkomen (verzamelinkomen box 1, 2, 3) niet. Dat moet u zelf doen door het juiste inkomen door te geven. Bij twijfel liever uw inkomen iets hoger inschatten. Als u te weinig zorgtoeslag krijgt, krijgt u dat later terug.

tenormin
door tenormin - Apr 13, 2012 om 21:11
16849 Antwoorden / 108 Vragen

nou fisbel, dat mag u wel denken dat iemand iets verkeerd invult; kan u verzekeren dat, met al jaaaaaren AOW en pensioentje (totaal geen veranderingen dus) ik altijd te veel zorgtoeslag krijg en ook altijd moet terugbetalen. Na "tig" maal de belasting te verzoeken minder zorgtoeslag te geven, maar nee, sinds die zorgtoeslag is het ieder jaar terugbetalen.

Cookies
door Cookies - Apr 13, 2012 om 21:53
13336 Antwoorden / 36 Vragen

......Na "tig" maal de belasting te verzoeken minder zorgtoeslag te geven.....

Op wat voor manier doe je dan zo'n verzoek?

tenormin
door tenormin - Apr 13, 2012 om 22:18
16849 Antwoorden / 108 Vragen

0800-0543 en "dat komt allemaal goed mevrouw", dus niet. Maar geen zorgen hoor, zet nu iedere maand 25 piek opzij om de 290 weer terug te betalen.

Cookies
door Cookies - Apr 13, 2012 om 23:27
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=tenormin schreef op vrijdag 13 apr 2012, 22:18]0800-0543 en "dat komt allemaal goed mevrouw", dus niet. Maar geen zorgen hoor, zet nu iedere maand 25 piek opzij om de 290 weer terug te betalen.

Je kunt heel eenvoudig door inloggen met Digid op www.toeslagen.nl wijzigingen doorgeven. Gaat altijd goed.

tenormin
door tenormin - Apr 13, 2012 om 23:35
16849 Antwoorden / 108 Vragen

Ja, maar ik weet niet wat te wijzigen, er zijn al bijna 9 jaar geen wijzigingen geweest, helemaal niente. De enige wijziging was natuurlijk toen mijn man vorig jaar overleed en de zorgtoeslag uiteraard lager werd, maar is nog steeds te hoog, toen en nu.

mahadma
door mahadma - Apr 14, 2012 om 09:23
11569 Antwoorden / 51 Vragen

Als je te veel huur/zorg toeslag krijgt, moet je je inkomen controleren. Je geeft waarsachijnlijk een te laag inkomen op waardoor je te veel krijgt en achteraf terug moet betalen.

fi
door fisbel - Apr 14, 2012 om 15:47
851 Antwoorden / 3 Vragen

Tenormin: Het toetsingsinkomen voor de zorgtoeslag kan digitaal aangepast worden. Of anders de belastingtelefoon bellen en mondeling doorgeven dat het inkomen voor 2012 HOGER vastegesteld moet worden. Zie het vorig anwoord van mahadma. Dat is echt alles wat er moet gebeuren.Gaat altijd goed als u duidelijk aangeeft wat de bedoeling is: inkomen hoger schatten. Kan ook voor 2012 geregeld worden.
U krijgt dan een nieuwe beschikking zorgtoeslag waarbij het reeds teveel uitgekeerde bedrag aan zorgtoeslag verrekend wordt met overblijvend tegoed dit jaar. Dit tegoed wordt gedeeld door het aantal resterende maanden .

Cookies
door Cookies - Apr 14, 2012 om 16:49
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=tenormin schreef op vrijdag 13 apr 2012, 23:35]Ja, maar ik weet niet wat te wijzigen, er zijn al bijna 9 jaar geen wijzigingen geweest, helemaal niente. De enige wijziging was natuurlijk toen mijn man vorig jaar overleed en de zorgtoeslag uiteraard lager werd, maar is nog steeds te hoog, toen en nu.

Kan best zijn dat je bruto-inkomsten hetzelfde zijn als eerdere jaren, maar door het wegvallen van veel aftrekposten zal je verzamelinkomen stukken hoger liggen dan vroeger.

Op de definitieve beschikking zorgtoeslag van verleden jaar, staat volgens mij het verzamelinkomen vermeld. Dat is dan het inkomen wat je door moet geven aan de BD.

tenormin
door tenormin - Apr 14, 2012 om 17:23
16849 Antwoorden / 108 Vragen

allemaal heel aardige suggesties, doe ik wat mee, maar het ging natuurlijk over het firmament. Heb me daar "ingedrongen" met een opmerking, wat niet de bedoeling was. Dat spijt me.

fi
door fisbel - Apr 15, 2012 om 00:51
851 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=carola.83 schreef op zaterdag 14 apr 2012, 16:49][quote=tenormin schreef op vrijdag 13 apr 2012, 23:35]Ja, maar ik weet niet wat te wijzigen, er zijn al bijna 9 jaar geen wijzigingen geweest, helemaal niente. De enige wijziging was natuurlijk toen mijn man vorig jaar overleed en de zorgtoeslag uiteraard lager werd, maar is nog steeds te hoog, toen en nu.
............................................................................................................
Op de definitieve beschikking zorgtoeslag van verleden jaar, staat volgens mij het verzamelinkomen vermeld. Dat is dan het inkomen wat je door moet geven aan de BD.
Het verzamelinkomen (toetsingsinkomen) zoals vermeld op de beschikking zorgtoeslag moest Tenormin juist NIET doorgeven. Dat is het (te lage) inkomen waar de Belastingdienst vanuit gaat. Wel opgeven het verzamelinkomen van vorig jaar (+ kleine opslag vanwege verhoging AOW-inkomen) van de IB-aangifte.

Cookies
door Cookies - Apr 15, 2012 om 07:56
13336 Antwoorden / 36 Vragen

@fisbel: oeps, je hebt natuurlijk helemaal gelijk!

ki
door kiddy - Apr 20, 2012 om 18:25
2 Antwoorden / 0 Vragen

ik ben ook zo stom geweest en ben erin getrapt, ik ben net 18 en moet nu al mijn zaken zelf regelen, aangezien ik nog nooit zoiets gedaan had leek het mij wel oke,
nu heb ik dus ook die 19 euro betaald, maar krijg ik nu wel gewoon legaal mijn zorgtoeslag of ben ik nu gewoon de sjaak en blijven ze geld van mijn rekening afschrijven ?

mahadma
door mahadma - Apr 20, 2012 om 19:53
11569 Antwoorden / 51 Vragen

Je zal wel legaal je toeslagen krijgen, maar stuur ze in elk geval een email dat je verdere "samenwerking" met deze slimmerikken afziet, en vraag een bevestiging van de stop. Werkt dat niet, stuur je de beroemde aangetekende brief. Blokkeer voor alle zekerheid je bankrekening met hun nummer slectief, dit kan meestal telefonisch. Dan kunnen ze niets meer afschrijven.

valerius-2
door valerius-2 - Apr 20, 2012 om 20:30
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Waarom eens nooit van te voren een vraag stellen wat de beste manier ia om toeslagen te kunnen ontvangen. Voor zulk soort zaken zijn er altijd mensen die er een slaatje uit willen slaan.

Cookies
door Cookies - Apr 20, 2012 om 20:42
13336 Antwoorden / 36 Vragen

......maar stuur ze in elk geval een email dat je verdere "samenwerking" met deze slimmerikken afziet.......

En dan? Geld kwijt en geen toeslag aangevraagd waarvoor je betaald hebt?

Er wordt trouwens maar eenmalig een bedrag van 19,- euro geïncasseerd. Voor alle zekerheid even een paar maanden in de gaten houden dat er niet opnieuw geïncasseerd wordt.

Bij 'veelgestelde vragen' staat overigens onderstaande vermeld:

V: Is Zorgtoeslag.nl onderdeel van de belastingdienst?
A: Nee, via zorgtoeslag.nl kunt u eenvoudig en snel uw zorgtoeslag aanvragen. Zorgtoeslag.nl is een intermediair die uw aanvraag controleert en vervolgens indient bij de belastingdienst.

ki
door kiddy - Apr 21, 2012 om 09:10
2 Antwoorden / 0 Vragen

beste iedereen,
bedank voor jullie antwoord en mening, ik zal die "slimerikken" even in de gaten houden anders ga ik maar een wat mailtjes sturen en rondbellen,