ju
door jurgen76 Nov 16, 2023 om 14:30
Huishouden & energie

2 enegie levranciers

me dochter heeft een wajong uitkering, woont op haar zelf en is 21 jaar.
ze is het voor jaar benaderd via de telefoon door clean energy en heeft een contract gekregen (heeft een handtekening gezet (digitaal)) en ze had en heeft nog Eneco.
ze heeft al contact gehad met bijde, ze kunnen beide niks beteken voor haar en houden haar aan het contract. ze heeft voor alle 2 betalingregelingen.

waar kunnen terecht voor ongedaan maken of is er niks aan te doen.

mvg jurgen

4975 8 Rapporteer

Topantwoord

sira
door sira - Nov 16, 2023 om 14:37
2354 Antwoorden / 24 Vragen

Misschien staat hier een mogelijke oplossing voor u tussen: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2046512

Druk uw dochter op het hart geen contracten per mail of aan de deur aan te gaan, anders gaat het de volgende keer weer mis.

Topantwoord

ro
door ronny530 - Nov 16, 2023 om 15:09
2789 Antwoorden / 41 Vragen

Twee energieleveranciers op één adres is voor gas en stroom gezamelijk niet mogelijk, bij de ene leverancier gas afnemen en bij de andere leverancier stroom afnenen kan dan weer wel.
Het is zaak om na te gaan welk soort energiecontracten er afgesloten zijn en als blijkt dat zowel Eneco en Clean Energie gas en stroom leveren dan ligt de fout bij Clean Energie want die is verplicht Eneco van de overstap in kennis te stellen dat uw dochter naar Clean Energie is overgestapt.

Topantwoord

mahadma
door mahadma - Nov 16, 2023 om 15:56
11559 Antwoorden / 51 Vragen

Omdat ze vorig jaar benaderd is kan u wellicht nog on nodig betaalde leverancier die gelden terug vorderen.
Gelet op het begrip wajong is het wellicht verstandig om haar onder beheer te plaatsen.

Ja
door JannyBoe Nov 16, 2023 om 17:44
520 Antwoorden / Vragen

Moet iemand met een Wajong uitkering onder beheer?
Een ongevraagd, onnodig en ongefundeerd 'advies'.

JMA2
door JMA2 Nov 16, 2023 om 23:58
118 Antwoorden / 2 Vragen

Sorry Mahadma maar dit slaat nergens op. Als je een Wajong krijgt ben je niet minder begaafd of zo.

mahadma
door mahadma Nov 17, 2023 om 09:47
11559 Antwoorden / 51 Vragen

Ik schreef: wellicht. Wij kennen allemaal de 21 jarige dochter niet, en daarom dus WELLICHT.

Me
door Meindo Nov 17, 2023 om 13:22
64 Antwoorden / Vragen

Neodutchio. Dat u het niet goed kunt begrijpen zal wel aan uzelf liggen, lijkt me.

ne
door neodutchio - Nov 17, 2023 om 10:24
5161 Antwoorden / 12 Vragen

2 energieleveranciers op 1 adres en 2 keer een betalingsregeling?
Gezien het vage verhaal van u in combinatie met niet al te begrijpelijk Nederlands (zonder waarde oordeel) is het wellicht verstandig om eerst alles op een rijtje te krijgen en iemand met kennis van zaken er naar te laten kijken.

Franske1958
door Franske1958 - Nov 17, 2023 om 11:28
432 Antwoorden / 2 Vragen

"ze is het voor jaar benaderd via de telefoon door clean energy en heeft..."

"of is er niks aan te doen"

Er is heel veel aan te doen.
Lees DEZE site maar eens goed door.
Daar staat onder andere:  de tekst: "Wanneer is telefonische verkoop toegestaan"
Aangezien uw dochter nooit toestemming heeft gegeven om door Clean energy gebeld te mogen worden en dus
was dat verkoop telefoon gesprek niet toegestaan en is dus ook een op deze manier aangegaan contract niet geldig.

mo
door mof - Nov 17, 2023 om 12:23
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Dat lijkt me niet kunnen. Ze heeft bij de een of bij de ander een contract. De energiemaatschappijen controleren bij aangaan van het contract of er al een andere leverancier loopt en zullen dat contract vervolgens opzeggen bij die ander. Daarvoor betaalt uw dochter ws. Een boete voor voortijdig opzeggen bij Eneco.
Als ze 21 jaar is en op haar zelf woont dan is ze gewoon zelf aansprakelijk.  Dure levensles. Maar met nadruk: levensles.

Th
door Theawaalen - Nov 17, 2023 om 12:28
113 Antwoorden / 5 Vragen

DOOR MAHADMA - NOV 16, 2023 OM 15:56
11321 ANTWOORDEN / 51 VRAGEN

Omdat ze vorig jaar benaderd is kan u wellicht nog on nodig betaalde leverancier die gelden terug vorderen.
Gelet op het begrip wajong is het wellicht verstandig om haar onder beheer te plaatsen.

Mahadma dus iemand met een wajong uitkering zou dus onder bewind geplaatst moeten worden?
Ook met een lichamelijke beperking kan men een wajong uitkering hebben.

mahadma
door mahadma Nov 18, 2023 om 12:23
11559 Antwoorden / 51 Vragen

Ik heb nooit gezegd "moet", er zijn vele mensen die om tegen zichzelf beschermd zouden moeten worden dat ze onder (al of niet tijdelijk) bewind zouden kunnen staan. Dat kan voor jongeren, middelbaren en ouderen, maar ook mensen met mogelijk weinig levens ervaring dan wel kwetsbaar zijn en een prooi voor oplichters zijn.

Ja
door JannyBoe Nov 18, 2023 om 13:03
520 Antwoorden / Vragen

Zo is het @THEAWAALEN.
Je hebt mensen met Wajong in allerlei soorten en situaties.

Kevin321111
door Kevin321111 - Nov 28, 2023 om 15:29
1 Antwoorden / Vragen

CLEAN ENERGY ZEER SLECHT EN OOK NOG UITLACHEN ! Betaal link betalings regeling altijd via de email.er stond nog 190 open daar heb een regeling voor ik.heb met hun afgesproken dat ze me elke x een betaal link sturen deze x niet gebeurd  dus ik bel.op.en leg het uit brengen ze 40 euro incasso kosten in rekening ! Daarbij is hetzelfde met klarna jas gekocht van philipp plein terug gestuurd zeggen hebben niks ontvangen wordt gelijk doorgezet naar incasso bureau met 100 verhoogd ook nog dit ken dus niet kunnen jullie mij bellen wat ik hier mee moet doen?  Ze zitten je ook nog uit te lachen aan de lijn zo onbeschoft bedrijf nog nooit gezien  kevin  terheijden

wi
door wilhelmina59 Nov 28, 2023 om 15:39
517 Antwoorden / 0 Vragen

Misschien eens hulp  zoeken bij het op orde brengen van de financien.