cr
door croonenberg May 17, 2005 om 15:39
Huishouden & energie

600 borg essent

we hebben trubbels met de essent vanaf dat we de nieuwe ketel hebben, ik heb wel eens te laat betaald en dan mopper ik ook niet over de extra kosten. In maart 2005 krijgen we de jaarafrekening die volgens ons niet klopt en wij sturen een brief tot op heden toe geen reactie gehad tot de vorige week krijgen we een brief als we niet naar een andere gaan worden we afgesloten. Geen reactie van hun kant en na een telefonisch contact worden we af geblaft als een paar honden.  Het incassobureau krijg ik een paar dagen later een brief en meteen gebeld. Gelukkig werd ik fatsoenlijk behandeld en ze begrepen mijn verhaal, maar inmiddels horen we van essent als we klant willen blijven dat we 600 borg moeten betalen. Kan dit!!!!!! Ik weet dat wij ook fouten hebben gemaakt, maar de klant vriendelijkheid bij essent is zeer ver te zoeken.

Het incassobureau wat met ons contact heeft gezocht, mijn complimenten (ze helpen je toch wel)

Help mij, want af en toe wordt ik er gestoord van

1452 5 Rapporteer

ve
door verwijderd - May 17, 2005 om 16:00
0 Antwoorden / 0 Vragen

Conform art 12 van de Algemene Voorwaarden kan Essent een borgstelling verlangen. Als u het hiermee niet eens bent is de enige mogelijk hieraan te ontkomen overstappen naar een andere leverancier. Ik vermoed echter dat ook die een borgstelling zal verlangen. Stekte - E.

Artikel 12 Zekerheidstelling

1. De leverancier kan van de afnemer zekerheden verlangen in verband met de bedragen die de afnemer op grond van deze algemene voorwaarden verschuldigd is, zoals een bankgarantie of waarborgsom, tenzij de leverancier toepassing geeft aan het bepaalde in lid 2 van dit artikel.

2. De leverancier is gerechtigd vooruitbetaling te verlangen van de op grond van deze algemene voorwaardenverschuldigde bedragen.

3. De in lid 1 bedoelde zekerheid zal als regel niet hoger zijn dan het bedrag dat de afnemer naar het oordeel van de leverancier vermoedelijk gemiddeld voor levering over een periode van zes maanden zal moeten betalen.

Een waarborgsom wordt terugbetaald, zodra de noodzaak tot zekerheidstelling niet meer aanwezig is en in ieder geval zo spoedig mogelijk na beëindiging van de overeenkomst tot levering, onder aftrek van het bedrag dat eventueel nog  betaald moet worden.

4. Over de waarborgsom wordt vanaf de datum van ontvangst door de leverancier rente vergoed, waarvan het percentage gelijk is aan dat van de wettelijke rente  verminderd met 3 procentpunten. Uitbetaling van de rente geschiedt uiterlijk bij de terugbetaling van de waarborgsom.

ve
door verwijderd - May 17, 2005 om 17:08
0 Antwoorden / 0 Vragen

Helaas mogen bedrijven (binnen het toelaatbare) hun eigen incassoprocedure samenstellen. Ik heb van meerdere kanten begrepen dat Essent inderdaad tegenwoordig vraagt en mag vragen, zowel na afsluiting als bij dreigende afsluiting. Ik zou dit niet doen als ik Essent was, immers als je net die openstaande nota's kunt betalen, waar moet je dan nog die borg vandaan toveren?

Daarbij laten zij ook duidelijk blijken dat ze geen "wanbetalers" willen. Beetje raar in deze economie, een heleboel mensen zitten in de problemen, maar uiteindelijk betaalt het gros zijn nota's nog net op tijd. Deze klanten + mensen die het gewoon niet eens zijn met deze werkwijze raken ze dus kwijt...

Maar goed, ik ben bang dat u de borg moet betalen of een andere leverancier moet gaan zoeken, ze mogen het helaas doen...

Bij ons bent u ook welkom hoor ;-)

ve
door verwijderd - May 17, 2005 om 17:13
0 Antwoorden / 0 Vragen

hoi medewerker. Ik vind eigenlijk dat er nu eens een leuk plaatje naast de naam moet komen. fred

ve
door verwijderd - May 17, 2005 om 17:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dank je wel, voor deze reactie, ik zou graag willen weten het adres van de medewerker bij de 2 e reaktie.  Mijn vraag is gelukkig beantwoord na een hele hoop spanning en stress hierover

ve
door verwijderd - May 17, 2005 om 18:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

Helaas zet ik mijn adres nooit op internet... In mijn geval en deze specifieke site ook mijn naam niet. Ik werk zelf bij Nuon. En ik schrijf de antwoorden nog wel eens even tussendoor of in pauzes. Dit gaat absoluut niet ten koste van mijn gewerkte uren. Maar er wordt gewoon niet gemeten met twee maten, geen internet gebruik voor eigen gebruik ;-)  Daarbij, mijn kennis is inderdaad een stukje boven gemiddeld en regelmatig bellen klanten nog even als ze iets willen weten... Beetje vervelend als ik daaraan ook nog mensen van deze site moet toevoegen omdat ze een ingang hebben gevonden. Daarom vraag ik mensen om zeer specifieke gegevens en neem ik in noodzaak contact op. Daarbij druk ik ze ook nog even op het hart mijn naam hier niet te vermelden.

Fred:  ik zou graag een plaatje neerzetten, als ik maar wist hoe...

Weet iemand hoe het nou weer met die punten zit? Voorheen kreeg je er 10 per antwoord, maar nu 20? Ben er blij mee daar niet van, maar k snapt efkes niet meer