Le
door Levi234 Nov 20, 2023 om 11:51
Huishouden & energie

Advies pvc-vloer in nieuw huis

Hi,

Mijn vriendin en ik hebben onlangs ons eerste huis gekocht en zijn nu druk bezig met de verbouwing! We willen nu ook de vloer aanpakken, en zijn nog aan het oriënteren over hoe het wat. Een pvc vloer lijkt ons wel wat, en het liefst incl. legservice. Maar we zijn nog nieuw in dit hele proces. Heeft iemand hier ervaring met pvc vloeren? We willen graag wat advies. Zijn er bepaalde merken of winkels die we moeten vermijden? En waarom? Alvast bedankt voor jullie hulp!

4779 12 Rapporteer
sjjoppy
door sjjoppy - Nov 20, 2023 om 11:57
7195 Antwoorden / 3 Vragen

Zelf geen ervaring met PVC vloer maar heb een link voor u gevonden:

https://www.laminaatenparket.nl/nieuws/verschil-kwaliteit-pvc-vloeren/

Janzegt
door Janzegt - Nov 20, 2023 om 20:35
127 Antwoorden / Vragen

Loop bij meerdere vloerenspeciaal zaken binnen en laat u voorlichten. Dat is beter dan zo'n vraag stellen op een forum. Je hebt namelijk PVC in diverse uitvoeringen. Belangrijke zaken zijn de keuze van de ondervloer, of vloerverwarming aanwezig is en of je vloer nog geëgaliseerd moet worden. In dat laatste geval kan dit een probleem geven voor je deuren, die je dan weer in moet korten.

2 familieleden hebben vorig jaar een ander huis gekocht en zij wilden ook PVC. Uiteindelijk is de keuze op ander materiaal gevallen, vanwege de hoge bijkomende kosten. Dus laat uzelf voorlichten.
Waarschuwing, ga naar meerdere zaken en stel bij ieder dezelfde vragen. Laat u niet verleiden tot het zetten van een handtekening omdat ze nu een aktie hebben.

Le
door Levi234 Nov 24, 2023 om 13:51
2 Antwoorden / 2 Vragen

Dankjewel voor je antwoord! :)

Ko
door Koosje8 - Nov 22, 2023 om 11:17
3 Antwoorden / 1 Vragen

Wij hebben een pvc vloer. Op zich mooi maar... we hebben geen vloerverwarming en ik heb nu heel koude voeten als het koud is.
zou het niet meer doen...

in
door intel08 - Nov 22, 2023 om 11:21
20 Antwoorden / 2 Vragen

PVC is prima, duurzaam! Het is er in vele kleuren en maten en kan goed tegen vocht in tegenstelling tot laminaat.  Wel een stuk prijziger maar dat is het in mijn optiek meer dan waard. Ook vaak prima voor boven vloerverwarming (let wel op dat je dit checkt bij het soort dat je wil), lekkere warme voeten.

Je hebt plak en klik PVC. Als je een beetje handig bent kun je klik zelf leggen, scheelt weer kosten. Plak PVC kun je beter laten leggen. Ik zou zeggen kijk rond in je omgeving en laat je goed informeren bij bedrijven. Lees beoordelingen en reviews. Hier hebben wij klik PVC in houtlook, ziet er keurig uit. Gehaald bij een lokaal bedrijf, zelf gelegd.

Franske1958
door Franske1958 - Nov 22, 2023 om 11:36
428 Antwoorden / 2 Vragen

Vergeet ook vooral niet tegen de verkoper te vertellen op wat voor manier u uw huis verwarmd.
Voor een vloerverwarming hebt U iets nodig wat daarvoor geschikt is. En een harde vloer geeft
hardere loopgeluiden als bijvoorbeeld tapijt.  Soms kan zelfs een niet goed gelegde laminaatvloer
in een rijtjeswoning voor geluidoverlast bij de buren zorgen.

Es
door Esmeralda22 - Nov 22, 2023 om 11:41
1 Antwoorden / Vragen

Hallo wij hebben al 5 jaar een pvc vloer. En ik kan zeggen we zijn er heel tevreden over. Wij hebben een klik laminaat vloer omdat het over een grindvloer gelegd moest worden. Maar de vloer die geplakt moet worden is zeker ook een goede optie.

wel zou ik als ik Jullie was je zeer goed gaan oriënteren voordat je een beslissing neemt. Er zijn nog al wat verschillen in de prijs. Wij hebben het bij Dino vloeren gekocht. Die leggen het heel netjes en zijn redelijk qua prijs.

Ja
door Janitavfh - Nov 22, 2023 om 12:25
37 Antwoorden / 21 Vragen

We hebben al ruim 10 jaar ervaring met pvc. Zou niet anders willen,  makkelijk schoon te maken,  maakt niet uit hoe nat je dweilt. Het isoleert ook heel goed.  Wij hebben er 1 met 4 mm slijtvlak, houtnerf en houtkleur en plankvorm waardoor het eruitziet als laminaat.  Dit leg je ook vergelijkbaar met laminaat.
We hebben ook 1 x een plak pvc geprobeerd,  dat was binnen 2 jaar zo kapot dat we het moesten vervangen.  Overigens pvc in Duitsland gekocht want 4mm kwaliteit is  bijna 3 x zo duur hier.

rj
door rjw Nov 22, 2023 om 12:43
3267 Antwoorden / 5 Vragen

4mm slijtlaag? Weet je dat zeker? Voor projectmatig gebruik (dus zwaarder dan in huis) is 0,7...1 mm gebruikelijk. Of bedoel je een drager van 4mm?

Ja
door Janitavfh Nov 22, 2023 om 19:29
37 Antwoorden / 21 Vragen

Sorry 0.4

RonnyVlastuin
door RonnyVlastuin - Nov 22, 2023 om 15:18
5 Antwoorden / Vragen

Beste,

Wij hebben een pvc vloer en het is erg fijn. Het leggen is eenvoudig zelf te doen als je ook maar een beetje handig bent.
Maar veel bedrijven bieden een legservice aan als je bij hun de vloer koopt. Dingen waar ik op zou letten zijn:

Kwaliteit van het materiaal: Controleer de dikte van de PVC-laag. Over het algemeen geldt dat een dikkere toplaag duurzamer is.

Slijtageklasse: PVC-vloeren worden beoordeeld op slijtageklassen, aangeduid met een getal van 21 tot 33. Hoe hoger het getal, des te geschikter is de vloer voor intensiever gebruik.

Waterbestendigheid: PVC is over het algemeen waterbestendig, maar de mate van waterbestendigheid kan verschillen tussen verschillende merken en types. Controleer of de PVC-vloer geschikt is voor vochtige ruimtes zoals badkamers en keukens.

Onderhoudsgemak: Controleer of de PVC-vloer gemakkelijk te onderhouden is. PVC vloer schoonmaken (edit-red.) is over het algemeen een eenvoudig klusje.

Mocht je nog meer vragen hebben stuur me vooral een prive berichtje ik heb inmiddels al een tiental van deze vloeren gelegd.

Le
door Levi234 Nov 24, 2023 om 12:28
2 Antwoorden / 2 Vragen

Dankjewel!

na
door nappes - Nov 22, 2023 om 17:35
2 Antwoorden / 0 Vragen

Niet doen geef liever wat meer geld uit aan een echte houten vloer...
Waarom?
Laminaat voelt erg koud aan als je op sokken en blote voeten erover loopt!
Is niet behaaglijk.

j.
door j.rigtering - Nov 22, 2023 om 20:52
6 Antwoorden / Vragen

Hallo,
Wij hebben al jaren een PVC vloer, en ook de trap bekleed met PVC, zijn er zeer tevreden over. Ons PVC is geplakt.
Ik weet niet waar jullie een huis hebben gekocht maar onze vloeren en trap zijn gelegd en geleverd door iemand uit Didam, geweldige service.
Als je meer info wilt laat het weten
Jaap Rigtering

mi
door miennaamishaaz - Nov 22, 2023 om 21:32
725 Antwoorden / 1 Vragen

Een PVC vloer is te vergelijken met Laminaat, kwa legging is het vrijwel identiek.

Je hebt keuze uit verschillende motieven/looks, waardoor je het eruit kan laten zien als een hout of een tegel-vloer.

Ik heb zelf [houtmotief] PVC vloer in de keuken, en dit werkt extreem fijn, vooral in het onderhoud. ook met knoeien heb je niet gelijk dat net zoals met hout laminaat dat het gaat opzwellen als je niet in de gaten hebt dat er een plas water op ligt.

ik heb zelf geen vloerverwarming, en heb weinig klachten over een koude vloer.
zolang u maar een goede ondervloer gebruikt [eventueel isolerende vloerfolie, indien u geen vloerverwarming heeft], zou u weinig last krijgen van galmende vloeren

voor advies voor winkels/merken die u zou moeten vermijden hebben we in principe de regio waar u woont nodig.
hierdoor voorkomt het dat we advies geven voor winkels ergens in regio Amsterdam, terwijl u in maastricht zou wonen.

Le
door Levi234 Nov 24, 2023 om 13:55
2 Antwoorden / 2 Vragen

Dankje voor je eerlijke advies! We zijn op zich wel aardig flexibel qua winkels omdat we in het oosten wonen. Dus een winkel 1 a 2 uur van ons vandaan kan prima. Maar inderdaad, dan zou een pvc boer uit Maastricht een beetje te ver zijn.

Topantwoord

Bo
door BowieP1 - Nov 24, 2023 om 13:46
2 Antwoorden / 1 Vragen

Gefeliciteerd met jullie nieuwe huis! Verbouwen kan inderdaad behoorlijk zoeken zijn. Wat betreft een pvc vloer, slim idee! Het is vaak niet te onderscheiden van echt hout, maar een stuk vriendelijker voor de portemonnee. Daarom is het wel belangrijk om voor goede kwaliteit te gaan.

EDIT REDACTIE: Neigt naar reclame, link/bedrijfsnaam verwijderd.

Le
door Levi234 Nov 24, 2023 om 13:57
2 Antwoorden / 2 Vragen

Dankje, ziet er goed uit!