di
door diquydiq Aug 24, 2005 om 13:35
Huishouden & energie

Andere gas- en elktraleverancier

Ik heb mij per ongeluk per 1 juli verbonden aan een 3-jarige vastcontract bij de hema voor gas en elektra.

Zou het mogelijk zijn om hier alsnog vanaf te geraken?

344 7 Rapporteer

be
door bepp - Aug 24, 2005 om 14:26
3 Antwoorden / 0 Vragen

Sukkel!!!

di
door diquydiq - Aug 24, 2005 om 16:55
32 Antwoorden / 16 Vragen

Ik heb nuon verlaten daarna het 3-jarige vastcontract bij de hema aangegaan. Nu zie ik echter bij de site gas & licht een veel aantrekkelijker aanbod elders.

Gestel dat ik mij via deze site aanmeld; wat kan de hema mij dan verhinderen?

vladja
door vladja - Aug 24, 2005 om 17:01
8293 Antwoorden / 27 Vragen

U heeft het correcte antwoord van medewerker al gehad. U sluit een
driejarig contract. Daar kunt u niet onder uit, anders heeft geen
enkele zin om contracten te sluiten als je die zonder meer kunt
opzeggen.

Vladja

di
door diquydiq - Aug 24, 2005 om 18:12
32 Antwoorden / 16 Vragen

Vladja,  ik ben sedert vandaag getrouwd, maar er is niemand die mij ervan weerhoudt om morgen al te scheiden - indien ik een mooier meisje weet te ontmoeten; of wel soms?

vladja
door vladja - Aug 24, 2005 om 18:18
8293 Antwoorden / 27 Vragen

Gefeliciteerd. Leuk dat je op je trouwdag nog tijd hebt voor deze rubriek :-).

Als je morgen gaat scheiden, gaat dat je geld kosten om dat
contract/verbintenis te verbreken. Dat is wat er ook gebeurd als binnen
je contracttijd naar een andere leverancier overstapt. Het Hema
contract ontbinden kan natuurlijk, maar dat moet je dan afkopen. De
vraag is dan, is die andere leverancier zo goedkoop dat dat financieel
nog de moeite waard is.

Vladja

medewerker
door medewerker - Aug 30, 2005 om 09:38
120 Antwoorden / 2 Vragen

In principe is de zogeheten afkoelperiode verlopen. Binnen deze periode kunt u zonder opgaaf van reden het contract annuleren. Ik adviseer u de algemene leveringsvoorwaarden te controleren op boeteclausules… Eventueel aangeven bij Hema, dat het niet de bedoeling was en kijken of ze akkoord gaan met een lagere boete omdat u toch vrij snel nog uw besluit herroept… Of de boete op de koop toe nemen en u gewoon aanmelden bij de leverancier naar keuze en hopen dat Hema “vergeet” de boeteclausule toe te passen.

Annuleren gaat waarschijnlijk niet meer, maar terug/overstappen kan altijd. Uw nieuwe leverancier kan u echter aan het contract houden of de boeteclausule toepassen.

mvg

een medewerkster

van een ander energiebedrijf

di
door diquydiq - Aug 30, 2005 om 09:44
32 Antwoorden / 16 Vragen

Dit pas echt dom: Betaalde ik bij nuon 60 euro per maand; nu dwingen die vampiren bij de hema mij om 72 euro per maand te betalen!!!

Dit is pas echt afzetterij!!!

En dit geintje moet ik nu gedurende drie jaar zien vol te houden!!! Dit is pas lijden!!!

Ik kan wel huilen!!! Wat een stelletje dieven!!!