ma
door mae Oct 4, 2010 om 15:22
Huishouden & energie

Bed verschonen?

Hoe vaak moet je je bed verschonen? Wat is verantwoord, gezien vanuit hygiënisch oogpunt: 1 x per week? 1 x per 2 weken? 1 x per 3 weken? Of langer? Wat doen jullie?
En doen jullie dan 'alles' (onderlakens & dekbedovertrek; molton enz.) of een gedeelte (bijv. molton niet altijd)?

15087 18 Rapporteer

ve
door verwijderd - Oct 4, 2010 om 15:25
0 Antwoorden / 0 Vragen

1x per jaar is voldoende
en dat is met Pasen

ve
door verwijderd - Oct 4, 2010 om 15:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik doe het 1x per week a anderhalve week, en volgens mij is dat ook het meest gangbare, het wil nog wel eens voorkomen, met die hele hete zomernachten, dat ik het vaker doe, maar normaal 1x per week/anderhalve week,groet

ps antwoord van soepkip slaat ook weer nergens op!

ve
door verwijderd - Oct 4, 2010 om 15:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

Aanvulling, ik doe Alles,behalve molton,die gaat 1x per 4 weken de was in

ve
door verwijderd - Oct 4, 2010 om 16:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

mae

1 x per week (de zaterdag) alles. Waarom zaterdag? Dan kun je het beddegoed op zondag wassen op het laagtarief.

Read.

ve
door verwijderd - Oct 4, 2010 om 16:07
0 Antwoorden / 0 Vragen

Eens per week dekbedovertrek en hoeslaken en kussensloop en als ik er geen zin in heb in de 2weken en hangd ook van nacht zweten af, dat soepkip het alleen met pasen doet? Moet ze zeker eieren leggen ha ha ha.

Mvrgrt Nico

ve
door verwijderd - Oct 4, 2010 om 21:01
0 Antwoorden / 0 Vragen

elke week...
ben nogal pietje precies met die dingen

ve
door verwijderd - Oct 4, 2010 om 21:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

@ read, s'nachts heb je ook laag tarief!! Makkelijk voor degene die op zondag werken!!

ve
door verwijderd - Oct 4, 2010 om 21:13
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wekelijks
De molton bij het omdraaien van het matras:
eens in de twee weken
Dekbed 2x per jaar
Kussen jaarlijks een nieuwe aanschaffen.

ve
door verwijderd - Oct 4, 2010 om 21:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

..........Dan kun je het beddegoed op zondag wassen op het laagtarief..........

Moet je natuurlijk wel een laag/hoog tarief gebruiken.

Ik verschoon het beddengoed 1x p.w., de molton 1x per 4 weken.

ve
door verwijderd - Oct 4, 2010 om 21:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

tappie maandag 4 okt 2010, 15:41

ps antwoord van soepkip slaat ook weer nergens op!
RAPPIE WAS MAAR EEN GRAPJE !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
het is vandaag dieren dag en heb ik feest hahaha (ook een grapje)
natuurlijk doe ik dat ook iedere week verschonen
en wel op vrijdag, omdat ik dan meestal vrij heb de hele dag

ve
door verwijderd - Oct 4, 2010 om 21:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

tappie hoezo schrijf je: slaat ook WEER nergens op??????????????????

ve
door verwijderd - Oct 4, 2010 om 21:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik doe het 1x per week op vrijdag, daarna alles op 60 graden wassen.
Dekbedovertrekken en onderlakens.

ve
door verwijderd - Oct 4, 2010 om 22:13
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als je tenminste twee meters hebt. Kan je hem er ook op zaterdag in doen en zondag strijken

read schreef op maandag 4 okt 2010, 16:06: mae

1 x per week (de zaterdag) alles. Waarom zaterdag? Dan kun je het beddegoed op zondag wassen op het laagtarief.

Read.

ve
door verwijderd - Oct 4, 2010 om 23:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hier in Twente is het gebruik, het 2 keer per jaar te doen.
Namelijk met Pasen en met Kerst.

ve
door verwijderd - Oct 5, 2010 om 00:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

Nooit, gewoon elk jaar een nieuw bed kopen.

Is dit nu serieus of moet ik meer bier drinken, zomers wekelijks of vaker wegens zweten en winter maanden kan je tot 1 maand wachten, tenzij je op de geur af wilt gaan.....

ve
door verwijderd - Oct 5, 2010 om 00:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

@ mae:

Hangt van de omstandigheden af. Er kan een hittegolf komen.
Wanneer je in de overgang komt wil je het wel iedere dag doen....

Hardware ERror MAN. (doet het als geboren Tukker vaker dan 2 x per jaar, Erik. A'k de kans kriege...;-)

ve
door verwijderd - Oct 5, 2010 om 06:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

soepkiep schreef op maandag 4 okt 2010, 21:22: tappie hoezo schrijf je: slaat ook WEER nergens op??????????????????

Niet eens bij stil gestaan , dat het dierendag was, tja, dan moet een grapje van Soepkip natuurlijk wel kunnen, je bent een beetje de dupe geworden van hele domme antwoorden,opmerkingen die steeds vaker op het forum voorbij komen, had net voor dit topic iets gelezen wat helemaal nergens op sloeg,vandaar dat "weer", was absoluut niet persoonlijk tegen jou bedoelt,maar meer een reactie op antwoorden die ik voorbij had zien komen in andere topics, biedt hierbij mijn nederige verontschuldigingen aan hoor:-)

ve
door verwijderd - Oct 5, 2010 om 14:05
0 Antwoorden / 0 Vragen

oké tappie
ik heb het begrepen