Apm verheijen
door Apm verheijen Jan 31, 2018 om 18:04
Huishouden & energie

Betalen voor ophalen materiaal

Een monteur van een installatiebedrijf moest tijdens zijn werkzaamheden terug naar de zaak om materiaal te halen.
hij is hiervoor ca. 25 minuten weg geweest. Mag hij mij die tijd in rekening brengen?

11313 7 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

ju
door juliomariner - Jan 31, 2018 om 18:12
1329 Antwoorden / 2 Vragen
1

Dat ligt eraan of hij het materiaal behorende bij de door u verstrekte opdracht vergeten is of als er tijdens ede eerkzaamheden onvoorzien bepaalde materialen nodig zijn. In eerste geval nag hij dit niet berekenen in het 2e geval wel

tijger1
door tijger1 - Jan 31, 2018 om 18:22
42060 Antwoorden / 21 Vragen
0

Was dat materiaal voor een klus bij u? Was het bekend dat dat materiaal al nodig was? Hoe lang duurde de klus totaal?

Apm verheijen
door Apm verheijen - Jan 31, 2018 om 18:50
1 Antwoorden / 1 Vragen
0

Het materiaal was voor de klus bij mij. Het excuus was dat het onmogelijk is om alle voorkomende materialen bij te hebben.

tijger1
door tijger1 Jan 31, 2018 om 19:08
42060 Antwoorden / 21 Vragen

En daar heeft dat bedrijf dus gelijk in. En over wat voor materiaal gaat het eigenlijk?

Ge
door Genee Jan 31, 2018 om 19:08
1509 Antwoorden / 1 Vragen

Wat voor materiaal moest er dan opgehaald worden en wat was het voor installatiebedrijf?

Apm verheijen
door Apm verheijen Jan 31, 2018 om 20:07
1 Antwoorden / 1 Vragen

Het was een dop om een gasleiding af te doppen. Het was een gas installatiebedrijf.

Th
door Theawaalen Jan 31, 2018 om 21:18
113 Antwoorden / 5 Vragen

Hebben ze geen dop bij zich om een gasleiding af te doppen? Ik neem aan dat ze leidingen toch wel vaker moeten afdoppen Of moesten ze iets anders doen wat niet kon en dan maar afdoppen.

Ge
door Genee Feb 1, 2018 om 08:08
1509 Antwoorden / 1 Vragen

Dat is iets wat niet veel plaats inneemt en zou standaard in de serviceauto voorradig behoren te zijn.
Was het bij het bedrijf bekend wat er bij u gedaan moest worden dan zou ik nog maar eens in gesprek gaan met het installatiebedrijf over dat in rekening brengen van die 25 min.
Heeft de monteur eerst in zijn wagen gezocht dan verwachte hij er toch bij zich te hebben.
Dure dop op zo’n manier.

jo
door jorisw Feb 1, 2018 om 09:36
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Was het een afwijkende maat? (bijvoorbeeld in een oud huis?)

tijger1
door tijger1 - Feb 1, 2018 om 09:14
42060 Antwoorden / 21 Vragen
3

Een dop voor de gasleiding af te doppen apart ophalen, is natuurlijk voor een gasinstallatie  bedrijf onzinnig, behalve als u een uitzonderlijke maat gasleiding zou hebben.

Dus over die kosten nog maar een gesprekje voeren.

er
door ernie eduard - Feb 2, 2018 om 13:53
21 Antwoorden / 0 Vragen
0

Als het aangenomen werk is zal ik me er niet zo druk over maken. Maar het is vaak erg moeilijk om via de telefoon in te schatten welk onderdeel je nodig heb, kijk neem als voorbeeld een kraan je heb honderden merken en verschillende kranen en modellen en bij de ene kraan een kraan rubbertje en bij de ander ceramische schijven waar je duizenden verschillen van heb een doos met kraan rubbertjes heb je wel bij je, maar al het andere dan moet je met een vrachtwagen met twee aanhangers de weg op gaan en dat is niet te doen. Maar heeft hij het gezien en het werk opgenomen dan mag je verwachten dat hij volslagen voor de dag komt, of hij moet verborgen gebreken tegen komen dan kom je vaak voor verrassingen staan. 

 

Kijk iedereen loop ook tegen bedrijven aan die het de gewoonste zaak vinden dat je een half uur moet wachten terwijl je een afspraak heb gemaakt en als je daar over gaat klagen krijg je standaard te horen spoed gevalletje kijk ik heb beste begrip voor een spoed gevalletje maar niet bij iedere afspraak dan moeten ze maar beter gaan plannen, je maak toch niet voorniks een afspraak??? Bij luchtvaartmaatschappijen liep het ook de spuigaten uit dat bijna ieder vliegtuig een paar uur vertraging had en werdt er ook altijd verteld onvoorzienbare mankementen aan het vliegtui waren wat nooit zo was, die moeten tegenwoordig ook gewoon betalen. 

ma
door manwijf Feb 3, 2018 om 17:39
574 Antwoorden / 1 Vragen

Dat hij beslagen ten ijs komt, is dan ook volslagen normaal :)

mo
door mof - Feb 2, 2018 om 15:55
3619 Antwoorden / 3 Vragen
0

HANGT er van af: als hij vooraf had kunnen weten dat hij dat materiaal nodig had, dan niet. Als hij tijdens de installatie op onverwachte problemen is gestuit, en vooral, problemen die bij u bekend waren die u niet vooraf heeft gemeld, kan dat wel.
i.h.a. is het niet redelijk te noemen omdat een specialist zich voor de meeste problemen wel dient in te dekken qua gereedschap en materiaal.

Ex
door Expansievat - Feb 2, 2018 om 16:53
38 Antwoorden / 2 Vragen
0

normaal zou je de keuze hebben : onderdeel ophalen ( en doorbetalen )

of

nieuwe afspraak maken ( en onderdeel bestellen )


Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

te
teesee64 - May 8, 2024 om 00:38
Computers & telefonie

Tarieven domeinnaam

Ik wil een domeinnaam registreren bij Transip.nl. Nu zie ik daar bij de tarieven die ze rekenen alleen het actie tarief staan. 0,49 euro cent voor het eerste jaar voor een .nl domeinnaam. Maar wat het verlengen na een jaar gaat kosten, vermelden ze er niet bij. Na lang zoeken kom ik uit op een link waar volgens hun de tarieven zouden moeten staan, maar ook daar staat niet wat het kost.

... Lees meer

Gr
Grekoki - May 3, 2024 om 09:47
Computers & telefonie

Welke smartfone maakt mooie foto's?

Ik heb mijn Huawei-telefoon in de trein laten liggen en helaas door niemand "gevonden". Moet dus nieuwe telefoon,gebruik hem het meest om foto's te maken,liefst Natuurfoto's en zo kleurgetrouw mogelijk en was tevreden met mijn Huawei.Denk nu aan Samsung,mijn zus kocht de Samsung A53 5G en gebruikt hem ook het meest het meest om "mooie"foto's te maken en nu zijn de kleuren veel te BLAUW!!! Dus als ... Lees meer

Ro
Rob30-06 - May 6, 2024 om 22:11
Huishouden & energie

Liander wil mijn meter vervangen

Ik kreeg vorige week een brief van Liander dat ik mijn huidige goed funtionerende meter voor de stroom moet vervangen vanwege een vage wet .

Ben ik verplicht om dit op te volgen of probeert Liander via druk en halve leugens die nieuwe meter geinstalleerd te krijgen ? Lees meer