to
door ton271143 Jul 12, 2005 om 10:24
Huishouden & energie

Betreft jaar afrekening van energiebedrijf.com

Hallo


Is er iemand die mij kan vertellen wat ik moet doen om van energiebedrijf.com de jaar afrekening te krijgen? Ik heb van alles al geprobeert maar niets lukt. Heb getelefoneerd gemaild maar zonder succes. Inmiddels heb ik het contract daar stop gezet, dat is wel gelukt. Ik heb de afrekening van 2004 en de eerste 3 mnd van 2005 nog tegoed. Volgens mijn berekening moet ik geld terug ontvangen.


Graag een goed advies,


groetjes Ton

841 6 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

medewerker
door medewerker - Jul 12, 2005 om 20:23
120 Antwoorden / 2 Vragen
0

aaaaah nee,


niet zelf gaan rekenen... Dat kost een gemiddelde medewerker weer een paar uur om te ontkrachten... En uiteindelijk is een jaarnota dan toch goed berekend... Zo dat lucht op... Nu naar het antwoord op je vraag...


Greenchoice heeft geen afspraken met dte gemaakt over switch, verhuisproblematiek en jaarnota's. Op hun eigen site vermelden ze 54 medewerkers aan het werk te hebben.. Misschien zijn dat er een beetje te weinig voor het groeiende klantental...


Geef ze een ultimatum van +- 6 weken in de toekomst... En geef daarbij aan dat je na bijv. 4 weken een vooraankondiging doet bij de geschillencommissie (daar krijgen zij dan ook zelf melding van en hebben dan nog twee weken)... Herinner ze met een kort briefje iedere twee weken tot de zes weken om zijn. Bouw een dossier op met iedere brief die je stuurt en de reatie die je krijgt...


Na 4-6 weken doe je je vooraankondiging van je geschil bij de geschillencommissie. Je hebt zelf vanaf dit punt 6 weken om je geschil in te dienen. Je moet wel een eis formuleren... Met alleen een eindnota, ben jij diegene die er tijd en energie in gestoken hebt. Kaart de afspraken aan die de dte heeft met de 6 groten en geef bijv. aan dat jij vindt dat dit greenchoice niet het recht geeft niet te factureren, puur omdat er nog geen sancties op staan. Maak je eigen sanctie... Blaas hierbij alleen niet te hoog van de toren, daar houden geschillencommissies en rechtbanken ook niet van... 

en
door energie - Jul 14, 2005 om 23:43
4 Antwoorden / 0 Vragen
0

Hai Ton,


Even een aanvulling op het antwoord wat reeds verstrekt is. ik weet niet of je het e.e.a. reeds voor elkaar hebt gekregen, maar ik zal je het trucje eens uitleggen.


Je betaalde vroeger over de eerste 800 m3 en eerste 800 kWh geen energiebelasting (het vroegere REB).


(uit mijn hoofd) In 2000 is dat opgeheven, en moet je over je volledige energieverbruik de REB betalen. Om het verschil te compenseren, krijg je van je elektraleverancier per maand een zeker bedrag terug. Nu komt de truc :


De gevestigde bedrijven, Eneco, Delta, Essent, Nuon en de paar kleintjes die ik vergeet, brengen je een maandbedrag in rekening. Dit bedrag wordt opgebouwd uit het gemiddeld verbruik van de afgelopen 2 jaar. In dit maandbedrag zit een stukje netbeheer, een stuk levering, een stuk vastrecht, een stuk belasting.. al met al kom je dan op een totaalbedrag van.. zeg 100 Euro. Daarna wordt die TERUGGAVE van de belasting meteen met je maandtermijn verrekend, waardoor je een 80 euro per maand zal betalen. Wat er dus gebeurt : De energiebedrijven krijgen van de belasting maandelijks het geld, en zij geven het weer maandelijks terug aan de klanten.


Oxxio, Durion, energiebedrijf.com, energiedirect.... Zij vermelden in de eerste brief/mailwisseling al dat het termijnbedrag wat hoger wordt. Hoe komt dat? Simpel! Zij geven die belasting maandelijks niet terug, maar brengen je alleen in rekening wat je gaat gebruiken, zonder de REB te compenseren.


Totaalplaatje :


Zeg 20 euro per maand


12 maanden is 240 euro


zeg dat je 50.000 klanten hebt (da's nog niet eens veel), dan is dat 12 miljoen euro. Zeg dat ze er 4% rente over trekken, en dan heb je, ongemerkt, een rente opgebouwd van 480.000 Euro. En daar hoef je dus niks anders voor te doen dan de klant zijn geld niet maandelijks terug te geven.


Dit is volgens mij ook de reden dat zoveel mensen lopen te klagen over het feit dat ze van voorgenoemde bedrijven niet op tijd hun jaarnota krijgen, of hun eindafrekening. Elke maand die je meer pakt, is meer geld.


Dus.. tikkie meer achtergrondinformatie. Voor de rest sta ik achter het reeds gegeven antwoord, wacht het even af, maar stap uiteindelijk wel naar de geschillencommissie, tegenwoordig kost dat nog maar iets van 25 euro, en wordt je in je gelijk gesteld, dan kost het je niets.


Succes ermee!


Groet,


M.

medewerker
door medewerker - Jul 15, 2005 om 23:56
120 Antwoorden / 2 Vragen
0

Hoe collega's toch samen kunnen werken... Zo kom je toch tot een compleet verhaal... Nog een hele kleine aanvulling..


Gaat het geschil om een te betalen bedrag, dan moet dit bedrag al wel worden ingelegd bij de geschillencommissie... Stel u heeft een geschil over een bedrag van € 1000,00 dat u moet betalen. Dan moet u dit vooraf in de "pot" storten. Of een afspraak voor een regeling hebben...

sp
door spookiegroen - Aug 26, 2005 om 14:17
5 Antwoorden / 3 Vragen
0

zou je contact met me op kunnen nemen ik wil graag horen wat jouw ervaring is en wat je al gedaan hebt om dit op te lossen!!!!

a.groenedijk@chello.nl

de
door dedrijver - Oct 4, 2005 om 22:32
8 Antwoorden / 0 Vragen
0

Stuur een mailtje naar de directeur van Oxxio. Zijn naam is Erik de Heus. Zijn email adres is: E.deHeus@oxxio.nl. Uw probleem wordt dan zeer snel opgelost.


 


Succes

de
door dedrijver - Oct 4, 2005 om 22:34
8 Antwoorden / 0 Vragen
0

Stuur een mailtje naar de directeur van Oxxio. Zijn naam is Erik de Heus. Zijn email adres is: E.deHeus@oxxio.nl. Uw probleem wordt dan zeer snel opgelost.


 


Succes

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

da
daan.s - Mar 15, 2024 om 12:21
Elektronica & tv

Neato robotstofzuiger gekocht bij Albert Heijn, binnen garantie onbruikbaar. Wie is er verantwoordelijk?

Wij hebben Maart 2023 bij Albert Heijn een Neato D8 gekocht voor €199,-. Mooi ding, werkte goed tot een paar weken geleden de app niet meer opstart en verbinding kan maken. Resultaat > stofzuiger kun je niet meer instellen of aanzetten via de app. Na wat onderzoek lees ik dat Neato falliet is. Hij gaat nog wel aan en uit maar uiteindelijk heb je toch de app nodig om de robot in te stellen om ... Lees meer

su
susaneggen - Oct 1, 2024 om 12:02
Vakantie & reizen

AirBNB

Ik heb een boeking gemaakt via AIRBNB, die moet je vervolgens meteen betalen anders vervalt de boeking.
De knop van het betalen deed het niet. En daarom heb ik handmatig geld overgemaakt naar AIRBNB.
Ik heb een boekingsnummer en ik heb een rekeningnummer van hen.

Echter doordat de betaalknop niet is gebruikt is de boeking geannuleerd. Zij hebben mijn geld niet op de correcte m ... Lees meer

MartinnitraM
MartinnitraM - Oct 2, 2024 om 15:17
Huishouden & energie

Ben ik verplicht mee te doen aan steekproef Enexis gasmeter?

Een onduidelijke brief gekregen van Enexis om mee te doen aan een steekproef. Deze steekproef stelt vast of mijn gasmeter betrouwbaar meet. Ben ik verplicht daar aan mee te doen en een hele middag thuis te moeten wachten op een monteur van weer een ander bedrijf ? Dus een vrije dag te moeten opnemen hiervoor ? Lees meer