Bij de tarief verhoging verhoogde Eneco binnen 9 dagen , nu bij verlaging 2 manden
Op 28 feb krijg ik een mail over de verlaging van het tarief. Dat ze dat eerder dan officieel 30 dagen doorvoeren: 28 maart (28 dagen -2 minder..) Echter in september rekenden ze de verhoging in 9 dagen door. En deze verlaging is begin januari breed uit algemeen gecommuniceerd per 1 maart een verlaging naar 0.47, waardoor wij niet zijn overgestapt naar een dynamisch contract. Maar nu krijgen we dus nog een maand tegen hoog tarief. Inmiddels contact opgenomen, kan alleen per mail. Ze beantwoorden de mail binnen 20 werkdagen. Mag dit allemaal? Ik voe mij misleid.
Ik denk wel dat Eneco doet wat mag. Of het plesant is, is een andere zaak. Zelf heb ik geen problemen met Eneco: heb sinds alle prijsverhogingen geen CV meer aan gehad, alternatief gevonden in een elektrische fleece deken, dat heel weinig verbruikt. Mijn eindafrekening kreeg ik een week geleden, gelukkig -1.159,00 terug. Wat geen "winst" is; in Juli komt de WBV met hun verdeelsteultel. Dus geld goed vasthouden.
verhoging en verlaging moet aangekondigd worden 30 dagen van te voren en anders mag deze NIET doorgevoerd worden!
neem dus kontakt op met de ACM dat je deze verlaging NIET accepteerd!
Een tariefswijziging moet 30 dagen vooraf worden aangekondigd, daarvan mag niet in het nadeel van de consument worden afgeweken.
Begin van deze week hebben diverse websites nog een nieuwsartikel gepubliceerd over dit probleem. Een klant had een rechtszaak tegen Vattenfall aangespannen vanwege de te late communicatie over de tariefswijziging. En de klant heeft die rechtszaak gewonnen. Vattenfall moet nu dus veel geld terugbetalen.
Ook via de Geschillencommissie Energie zijn door verschillende mensen al procedures gewonnen.
Bij mijn weten mag een tussentijdse prijsverlaging op ieder moment aangekondigd worden en is ook geen reden voor opzegging van het energiecontract. Tussentijdse prijsverhogingen dienen wel vroegtijdig aangekondigd te worden. U denkt nu een beetje om en gebruikt de aankondiging in uw voordeel want volgens u hadden de lagere tarieven op 28 februari in moeten gaan omdat u niet tijdig over de prijsverlaging geinformeerd bent.
Volgens mij is de verhoging in september aangepast naar aanleiding van klachten destijds. Zodat die alsnog 1 maand na bekendmaking inging.
Wat betreft de verlaging van de tarieven nu: u geeft aan dat in begin januari is gecommuniceerd dat dat per 1 maart zou zijn. Bedoelt u daarmee dat UW tarief per 1 maart verlaagd zou worden?? Of heeft u ergens in de media gelezen dat eneco de tarieven per 1 maart verlaagt?? Want als dat laatste het geval is, dan wil dat niet automatisch zeggen dat dat voor alle klanten geldt. Dat is afhankelijk van de ingangsdatum van uw contract en de datum van uw laatste tariefswijziging ( lastig uitleggen zo maar het komt erop neer dat eneco verschillende groepen klanten heeft die allen op verschillende maanden een tariefsaanpassing krijgen).
Als echt aan u is gemeld dat uw tarief lager zou worden per 1 maart, dan mogen ze dat natuurlijk niet nu ineens naar 28 maart verzetten en dan zou u een klacht kunnen indienen. Maar ik heb de indruk dat u door de mediaverhalen over verlaging per 1 maart gewoon hebt aangenomen
dat dat ook voor u gold, terwijl dat dus niet zo was.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Zakelijk energiecontract consument
Mijn vader is opgebeld door een energieboer dat het huidige contract bijna afliep. Helaas is hij toegehapt op een aanbieding en heeft een nieuw contract afgesloten.
nu loopt echter het contract van mijn ouders nog twee jaar. Daarom hebben ze een mail gestuurd dat ze afzien van het contract volgens de wettelijke bedenktijd van 14 dagen. Echter reageert de energieleverancier terug dat ze
...
Lees meer
Opzoek naar betrouwbare huurwoning website DH
Ik ben op zoek naar een huurwoning in Den Haag, nu heb ik er een aantal gevonden die interessant zouden kunnen zijn, echter allemaal op websites waar je een betaald account dient aan te maken alvorens je kunt reageren op een woning of een bezichtiging kunt plannen.
Zitten hier ook betrouwbare websites tussen en zo ja welke zijn dit?
Lees meer
Overschrijvingsfomulier fraude
Ik help iemand van 85 met administratieve dingen. In Dec 2023 heeft hij overschrijvingsform abn gestuurd voor anwb lidmaatschap van €17. In feb 2024 kreeg hij aanmaning en bleek het niet afgeschreven. Dus maakte hij nog een aan, die werd betaald. Nu is er met het 1. Formulier in maart € 497 afgeschreven naar rekening in België, met zelfde naam erbij als hij heet. Blijkbaar is formulier bij po ... Lees meer
Populair in Huishouden & Energie
Maar 1 radiator in gebruik
Ik woon in een gezinswoning, met beneden een woonkamer+keuken en boven een slaapkamer, badkamer, en werkkamer.
Ik heb het niet snel koud, dus is de gemiddelde temperatuur in de woning laag, en staan de meeste radiatoren uit. Als ik aan het werk ben in de werkkamer, zet ik de verwarming 10 minuten aan en dan is het warm voor twee uur, zonder de rest van het huis op te warmen.
Is dit
...
Lees meer
Hoe krijg ik de stank uit de afvoer van de douche?
Onze afvoerput van de douche stinkt behoorlijk naar bederf. Hij loopt wel goed door en we hebben al van alles geprobeerd. Niets helpt. In dezelfde ruimte is er niks aan de hand met de afvoer van het bad en wastafel. Ook in de rest van het huis hebben we geen problemen met afvoer of riool. Wie heeft de oplossing? Lees meer
Muizenbestrijding, wat helpt wel en niet??
Sinds kort woon en werk ik in Amsterdam. Daar ben ik erg blij mee.
Maar wat ik geregeld hoor van collega's en vrienden en zelf ervaar is echt een overlast in deze grote stad: muizen!
Veel gezocht op internet en rondgevraagd om er vanaf te komen maar er word gezegd; ze deinzen nergens meer voor terug...Dat kan toch niet? Weet iemand een tip waardoor we ze op afstand kunnen houden? (natuu
...
Lees meer