Cash back
Stofzuiger gekocht, voor de 2e keer stuk, kan waarschijnlijk niet gemaakt worden, als de winkelier nu geld retour geeft, wordt het dan wel het volle bedrag wat ik heb betaald? Met de cashback die ik retour heb ontvangen van de fabrikant heeft de winkelier toch niets te maken? En die cashback heb ik wel verdiend met alle "ergenis" en reiskosten, en al die weken/ maanden dat de stofzuiger niet te gebruiken was. Hartelijk dank.
U heeft MAXIMAAL recht op wat u feitelijk betaald heeft en niets meer. U heeft een cashback gehad en die mag/zal de winkelier verrekenen. Daar zijn wetten voor, @Heremietkreeft weet daar alles van. U mag, kort gezegd, nooit beter worden van een schade uitkering.
@MAHADMATs. heeft in principe recht op het krijgen van adequate vervanging en dan blijft geld nog buiten de orde. Indien dat niet kan dan recht op geld terug maar ook m.i. niet meer dan het betaalde maar hier kan een probleem zijn vandaar dat ik adviseer om de vraag voor te leggen bij de ACM/Consuwijzer.
De verkoper heeft geleverd volgens de geldende prijs en de cash back is mogelijk verleend door de fabrikant. Ik kan eens zijn met de opmerking in uw laatste zin maar het kan 'een grijs gebied zijn'.
Die cash back hebt u niet van de winkelier gekregen. Als u nu weer zo'n zelfde stofzuiger wilt kopen, zal er geen casback meer van toepassing zijn. Dus u wordt er niet beter van. Dus u heb recht op de volke prijs.
Ts koopt geen nieuwe stofzuiger.
Waar staat dat?
Ts. heeft recht op adequate en gelijkwaardige vervanging tegen de prijs die er per saldo voor is betaald.
Zo gemakkelijk zal het wel niet gaan. Je geld terug van de winkelier en nog €50 toe van de fabrikant.
De stofzuiger zal nog onder de fabrieksgarantie vallen en bij de fabrikant zit die cash back vast nog wel in de administratie.
Je krijgt terug wat je betaald hebt.
Kijk eens in de voorwaarden van de cash back als je die nog hebt en vraag anders bij de fabrikant er naar,
Of is de cash back direct van het aankoopbedrag afgetrokken en hoefde je niets op te sturen?
BW art 17 t/25 prevaleert op fabrieksgarantie. Ik kan uw advies/redenering (@PANTRHER22) ook goed volgen maar het kan een gris gebied zijn aangezien Ts in principe recht heet op adequate vervanging.
Ja u zou het volledige aankoopbedrag terug moeten krijgen.
BV: u koopt het voor 250 euro.
er is een cashback {los van de winkel} van 50euro.
Dan krijgt u alsnog 250 euro terug.
Als de winkel nou een aanbieding had voor de stofzuiger
waarbij het is afgeprijst van 250 naar 200 euro, dan krijgt u 200 euro terug, omdat dit is wat u betaalt heeft
Volgens de wetgeving in deze heeft indien er niet gerepareerd kan worden eerst dan recht op geld terug indien de verkoper u geen adequaat vervangens exemplaar kan leveren en er dan geen sprake is van teruggave van welk bedrag dan ook. Claim dat dus (en als datr niet kan heeft u m.i. recht op het bedrag dat een nieuwe adequate vervanger nu zou kosten en mogelijk geldt de cash back dan ook nog) en zie verder: https://www.consumentenbond.nl/juridisch-advies/garantie-reparatie/garantietermijn/garantie-binnen-garantietermijn
https://www.consuwijzer.nl/garantie-reparatie-geld-terug/gekocht-maar-kapot/wat-zijn-mijn-rechten
www.wetboek-online.nl/wet/BW7/17.html
www.wetboek-online.nl/wet/BW7/18.html
http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/20.html en evt verder t/m art 25
U kunt op basis van deze info overwegen om zelf al een ingebreke stelling te doen indien u van mening bent dat de wetgeving niet wordt nageleefd door bijv. deze te benutten: https://www.juridischloket.nl/voorbeeldbrieven/voorbeeldbrief-ingebrekestelling/ (achtergrond info) https://www.wetrecht.nl/ingebrekestelling/ en u kunt ook een melding doen bij https://www.klachtenkompas.nl/ van de Consumentenbond en bij www.consuwijzer.nl van de ACM. U kunt ook uw vraag kenbaar maken bij de ACM/Consuwijzer. (Zie ook mijn korte reactie bij het antwoord dat u kreeg van @PANTHER22, @MAHADMA en @TIJGER1).
De Ts veronderstelt geld terug te krijgen, maar dat is nog helemaal niet zeker. Kan net zo goed een andere stofzuiger zijn. Of misschien kan hij wel weer gerepareerd.
Buiten het wettelijke om is er nog de praktijk. Als een gelijkwaardige stofzuiger niet te leveren is, dan zal er een credit gemaakt worden van de kassabon. Het bedrag dat daar op staat zal terug gegeven worden. Kassasystemen zijn niet zo ingericht dat er een andere prijs terug gegeven kan worden dan dat er betaald is.
Het gebeurd regelmatig dat mensen een artikel online kopen vanwege de cashback en na het invullen van de gegevens de aankoop herroepen. Gelukkig wordt dat steeds lastiger gemaakt omdat ook de codes uitgeknipt moeten worden, maar dat weerhoudt er niet iedereen van om dit te doen.
Indien de winkelier het geld retour geeft is dat het bedrag dat u aan deze betaald heeft,dus heeft u € 100,- moet u dit ook terug krijgen. De Cash back actie is buiten de winkelier om door de fabrikant geregeld en dat bedrag mag dus niet door de winkelier in mindering gebracht worden. Anders is het als u een korting heeft gekregen dus b.v van € 150,- voor € 100,- in dat geval heeft u slechts recht op € 100,- terug. Het al dan niet aanbieden van een gelijkwaardige stofzuiger is aan de winkelier of die daar aan mee wil werken en er voor kiest u het aankoopbedrag terug te betalen. Wenst u echter een vervangend product, pas dan komen er allelei consumenten rechten en wetgeving in beeld.
Is er bij dit merk een gelijkwaardige leverbaar?
Zonder opgave merk en type, word het lastiger goed advies te geven.
Ook willen wij graag weten welk merk en wat er defect is.
Zonder informatie van een willekeurige stofzuiger, Dyson van €700 of kruimeldief van Action 7,95?
En de Cashback , dat was toen leuk maar je kreeg wat je betaalde.
En een Duitse Supermarkt heeft nu net een voordelige aanbieding met 3 jaren garantie....
€34,99 op pagina 37 deze week....
Vanaf 22 mei leverbaar of online bestellen...
Ik heb deze eerder in Duitsland gehaald en verstopte wasbak leeg gehaald.
Niet de mooiste, stilste en 1200 watt dus meer dan gewone gebruikte,
maar stevige stalen ketel....
Nee ik plaat geen link, reclame is hier verboden.
U zou hem niet gekocht hebben.:-))
Deze ketel is prima tijdens de bouw... gewone overleven dat vaak niet.
Ik heb deze nu al weer 7 weken en nu in NL aanbieding.
winkelier gaat met product naar tussenhandelaar die weer naar de fabrikant gaat, deze laatste zal de cashback in mindering brengen op de vergoeding, deze heeft u dus feitelijk gezien geen recht op....
krijgt u nieuw product dan verandert er verder niets....
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Webwinkel
Ik heb dinsdag 7 mei 2024 een tafellamp besteld.
Ik heb een bevestigingsmail van Bol.Com ontvangen.
De lamp zou de dag erna, maar uiterlijk 10 mei bezorgd worden.
Nu blijkt na diverse keren bellen met Bol.com., dat er iets fout is gegaan bij het verzenden.
Bol.com belde mij hierover terug en ze konden niks anders dan mijn bestelling annuleren en dan zou ik de lamp g
...
Lees meer
Sns 2008 afschrift
Mijn stiefmoeder is overleden
En nu beginnen dus de problemen,ik heb een hele lieve stiefzus trouwens
Mijn vader is sinds 2008 dood
En om een heel lang verhaal kort te maken,mijn erfdeel gaat over wat er op 2008 op de rekening van mijn vader en zijn vrouw stond op het moment van overlijden,volgens hun testamenten
Dat moet nu dus verrekend worden
En we gaan er echt ge
...
Lees meer
Post.NL geeft je geen mogelijkheid om je Post.NL afhaalpunt te wijzigen. Dit wor
Wanneer je een pakket ontvangt via Post.NL kun je alleen je afhaalpunt wijziggen bij de bestelling.
Als ontvanger kun je niet via de Post.NL App en de Klantenservice niet je afhaalpunt van Post.NL bepalen.
Post.NL doet dit voor jou en wel via je postcode.
Als ontvanger kun je dat niet zelf bepalen.
Wel bij het plaatsen van je bestelling bij de verzender.
Je mag dus als ont
...
Lees meer
Populair in Huishouden & Energie
Maar 1 radiator in gebruik
Ik woon in een gezinswoning, met beneden een woonkamer+keuken en boven een slaapkamer, badkamer, en werkkamer.
Ik heb het niet snel koud, dus is de gemiddelde temperatuur in de woning laag, en staan de meeste radiatoren uit. Als ik aan het werk ben in de werkkamer, zet ik de verwarming 10 minuten aan en dan is het warm voor twee uur, zonder de rest van het huis op te warmen.
Is dit
...
Lees meer
Hoe krijg ik de stank uit de afvoer van de douche?
Onze afvoerput van de douche stinkt behoorlijk naar bederf. Hij loopt wel goed door en we hebben al van alles geprobeerd. Niets helpt. In dezelfde ruimte is er niks aan de hand met de afvoer van het bad en wastafel. Ook in de rest van het huis hebben we geen problemen met afvoer of riool. Wie heeft de oplossing? Lees meer
Muizenbestrijding, wat helpt wel en niet??
Sinds kort woon en werk ik in Amsterdam. Daar ben ik erg blij mee.
Maar wat ik geregeld hoor van collega's en vrienden en zelf ervaar is echt een overlast in deze grote stad: muizen!
Veel gezocht op internet en rondgevraagd om er vanaf te komen maar er word gezegd; ze deinzen nergens meer voor terug...Dat kan toch niet? Weet iemand een tip waardoor we ze op afstand kunnen houden? (natuu
...
Lees meer