Obadiah
door Obadiah Nov 19, 2017 om 23:54
Huishouden & energie

Compensatie voor 1.5 jaar niet kunnen gebruiken schuur

In 2016 is lekkage ontdekt in mijn schuur/box. Volgens de verhuurder, ging het om grondwater. En slechte fundering waardoor dat grondwater naar bovenkwam. Al mijn spullen nat. Buren hadden ook last. Sindsdien is er eigenlijk niets gedaan om dit te verhelpen. Ondertussen betaal ik wel de volledige huur incl deze box van 3.5x3.5 meter. Maar kan er niks in opslaan.

Bij navraag werd gelijk adrem gereageerd. Ik mag wel een klacht indienen en vragen om compensatie. Dit kan ook per email. Maar ik betwijvel of ze met de vraag juist om zullen gaan. Ook zoals er al direkt werd gereageerd.

Wat zijn mijn rechten hierin. En kan een rechtswinkel voor mensen met weinig geld mij hierbij helpen?

1664 4 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Nov 20, 2017 om 00:05
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Moet alles dan speciaal op de grond liggen? En waarom vraagt u dan niet om compensatie?

tenormin
door tenormin Nov 20, 2017 om 00:25
16836 Antwoorden / 108 Vragen

Jij hebt kennelijk overal "zwevende" bergruimte? @tijger1.

tijger1
door tijger1 Nov 20, 2017 om 09:17
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik had rekken in mijn schuren.

marita5
door marita5 - Nov 20, 2017 om 06:20
11521 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Obadiah ,

Maar ik betwijvel of ze met de vraag juist om zullen gaan.

Neem eens contact op met het Juridisch Loket in uw gemeente , klik op de rode regel en scroll naar beneden .

https://www.juridischloket.nl/contact#

diumenge
door diumenge - Nov 20, 2017 om 07:39
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Dus u doet navraag en krijgt direct het advies om te klagen en om om compensatie te vragen en vervolgens gaat u er aan twijfelen of ze er juist mee om zullen gaan. En in plaats van het aanvragen van die compensatie gaat u vervolgens andere wegen bewandelen. Wonderlijk!

Vraag die compensatie aan.

Obadiah
door Obadiah Nov 20, 2017 om 22:15
Antwoorden / 1 Vragen

Zo is dat niet gegaan. IK vroeg of comoensatie mogelijk was. Zij zeiden dit moet schriftelijk. Deden direkt snauwerig.

Waarom gelijk bijtend en suggestief?
What the hell is er mis met velen op zulke consumentenfora?

diumenge
door diumenge Nov 20, 2017 om 22:53
11969 Antwoorden / 15 Vragen

En hoe moeten wij weten dat ze (volgens u) snauwerig deden? Ik lees (uw worden) dat ze adrem reageerde dat u via e-mail aan klacht kan/mag indienen en om compensatie mag vragen. Wat is daar precies het probleem mee? Of had u verwacht dat ze n.a.v. uw belletje (?) direct om uw rekeningnummer hadden gevraagd en 1,5 jaar huur hadden overgemaakt? Niets bijtends, niets suggestief in mijn reactie. Maar kijk eens naar uw eigen schrijfsels...

jonnes
door jonnes Nov 21, 2017 om 13:34
32 Antwoorden / 0 Vragen

@obadiah, reageer maar niet op sommige mensen hier. Dat zijn van die ouwe taarten die dag en nacht op dit forum zitten puur en alleen om mensen af te snauwen. Hebben zelf geen leven. Kijk maar eens bij een willekeurig ander topic, dezelfde taarten snauwen daar iedereen af. Ligt dus niet aan u.

diumenge
door diumenge Nov 21, 2017 om 17:25
11969 Antwoorden / 15 Vragen

@jonnes, neem je eigen advies ter harte.

hutch
door hutch - Nov 20, 2017 om 08:51
4515 Antwoorden / 29 Vragen

Klacht indienen en afwachten. U kunt later, afhankelijk van de uitslag, eventueel de * huurcommisie.nl * inschakelen (* huurcommissie * overheid).

panter22
door panter22 Nov 20, 2017 om 09:22
6599 Antwoorden / Vragen

Aanvulling:
Kijk in het gebrekenboek van de huurcommissie. Het gebrek aan de woning valt onder Categorie C, I1,
https://www.huurcommissie.nl/zoeken/?id=7&L=0&q=gebrekenboek_huurcommissie__versie_juni_2017
Huurverlaging is mogelijk. Tot 40%. Voor een berging natuurlijk een stuk minder.
Let op als je huurverlaging vraagt. De huur gaat omlaag en je huurtoeslag ook. Je moet dan huurtoeslag terugbetalen.
Wanneer gaat de verhuurder de berging herstellen?

panter22
door panter22 Nov 20, 2017 om 09:52
6599 Antwoorden / Vragen

Let helemaal op als je een bijstandsuitkering krijgt. De compensatie kan gerekend worden tot inkomsten. met het gevolg dat dit bedrag van je uitkering wordt afgetrokken.
Dat is het ergste niet, maar de verrekening met de huurtoeslag vindt maanden later plaats.
De terugbetaling huurtoeslag mag je van de gemeente niet verrekenen met het bedrag van de compensatie van de verhuurder. Gevolg, ipv geld terug, moet je geld betalen.

Obadiah
door Obadiah Nov 20, 2017 om 22:18
Antwoorden / 1 Vragen

Dat is het em juist. Ze doen nogsteeds niets. Ligt ook moeilijk volgens mij. Intern schuiven ze de kosten tussen vereniging van eigenaren en de wooncorporatie. Heel gek. Dat gedeelte van niet migen verrekenen snap ik niet. Huurtoeslag is gegaan met de totale huur naar de verhuurder. Als ik 1.5 jaar gedeeltelijke huur terug ontvang. Kan ik een gedeelte daarvan weer overmaken naar de belastingdienst. Dat lijkt mij logisch?

tijger1
door tijger1 Nov 20, 2017 om 22:57
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Huurtoeslag gaat niet naar de verhuurder.