CV ketel gekocht met 2 prijzen incl of excl onderhoudscontract
Wij hebben bij de fa Feenstra een offerte gevraagd voor een nieuwe CV ketel. Het zou een ATAG - i36EC-CW5 worden voor EUR 1.749 plus een onderhoudscontract voor EUR14 per maand. Omdat er 2 jaar fabrieksgarantie op zit wilden wij geen onderhoudscontract. Toen werd de aanschaf van hetzelfde toestel EUR 2.089 of EUR 340 meer! Dit is ongevraagd 2 jaar onderhoudscontract. Ik vind dit onjuist, niet integer en misleidend.
Kan ik dit zomaar accepteren?
Peter van der Molen
U behoeft het toch niet te accepteren, wel of niet is geheel aan u zelf en als u het integer en misleidind vind, daar kan ik mij heel goed iets bij voorstellen, dan dus niet Feenstra maar een andere leverancier.
Op zich zeer vreemd aangezien 24 maanden onderhoudscontract ook nog een 'slechts'€ 288,00 zou kosten.
Tenzij het contract langer dan 2 jaar doorloopt.
in relatie tot de garantietermijn dat overigens fabrieksgarantie betreft en dus essentieel iets anders dan hetgeen in BW art 7:17 en verder wordt gemeld aangaande consumentenbescherming.
@gerrit 24 x € 14 is geen € 288
Dat is de normale gang van zaken bij Feenstra, maar u bent niet verplicht bij Feenstra te kopen.
Het staat ook gewoon in hun voirwaarden, dus niets misleidends aan.
Vraag elders een offerte.
Citaat van de webstek van Feenstra:
”Feenstra werkt veilig of niet.”
Een vreemd zinscomstructie ;-)
Kan ik dit zomaar accepteren?
Dat moet je uiteraard zelf weten.
Je kunt zo'n ketel natuurlijk ook elders aanschaffen zónder onderhoudscontract.
En dan ben je (waarschijnlijk) ook nog eens goedkoper uit.
Ter info: https://www.google.com/search?client=firefox-b&q=ATAG+-+i36EC-CW5
Dan neem je toch met onderhoudscontract of koopt ergens anders.
Maar ja dit is heel normaal, je koopt een ketel en krijgt korting als je er een onderhoudscontract bij neemt. Vaak loopt zo’n contract langer door dan die 2 jaar en dan verdient Feenstra zijn korting wel weer terug. Win win Feenstra een klant en jij korting.
Gaat ook zo met bijvoorbeeld een mobiele telefoon, je betaald de volle pond zonder abbo of krijgt korting met abbo (geen maandelijkse bijdrage voor telefoon).
Ps. Staar u niet blind op fabrieksgarantie. De wettelijke consumentebescherming als genoemd in het Burgerlijk Wetboek art 7:17 en verder is voor u als consument veel belangrijker. Een aankoop moet voldoen aan de eisen die er normaliter aangesteld mogen worden en dat is voor een CV langer dan 2 jaren.
Hoe dan ook, als er een mankement is aan een consumentenaankoop is altijd de verkoper degene die aangesproken dient te worden. Niet de fabriek die de fabrieksgarantie afgeeft.
Het is toch wel gemakkelijk die fabrieksgarantie, Info:
https://www.consumentenbond.nl/cv-ketel/cv-ketel-garantie
Maar die garantie is wel afhankelijk van het (half)jaarlijks onderhoud door een erkend C.V.-monteur.
Ze komen maar om de twee jaar.
Bij mij ieder jaar en dat is ook nog Feenstra en het onderhoudscontract geldt ook als er storingen optreden
en herhaald @PANTHER22, de consumentenbescherming gaat voor particuliere consumenten verder dan fabrieksgarantie. De verkoper is dan degenen die aan te spreken is en niet de fabrikant. Als er dan ook sprake is van fabrieksgarantie is dat een kwestie tussen verkoper en fabrikant.
Omdat er 2 jaar fabrieksgarantie op zit wilden wij geen onderhoudscontract.
Misschien goed om te weten, garantie geldt alleen als de ketel is onderhouden en op de juiste wijze is geïnstalleerd. Echter nieuwe ketels kunnen de eerste jaren met 1x in de 2 jaar een onderhoudsbeurt toe, dus de 1e 2 jaar betaald u ruim € 300,- voor joker.
Andere tip, kijk eens wat verder en dan bij een echte cv-boer. hier kunt u zelf een keuze maken.
Als ik zo vrij mag zijn, dan zou ik u aanraden om de Fa. Feenstra links te laten liggen en om met een plaatselijke installateur in zee te gaan.
Heb zelf, al wel enkele jaren geleden, zeer slechte ervaringen opgedaan met de Fa. Feenstra en ben overgestapt naar een plaatselijke installateur die ook jaarlijks het onderhoud verzorgt.
Ik ben blij van deze Nuon-dochter af te zijn.
Ik zou absoluut niet bij Feenstra kopen en nog minder een onderhoudscontract met dit bedrijf aangaan.
Vraag elders offertes aan en zoek op internet eens naar klachten Feenstra.
NIet zo gek dat je van Feenstra meer klachten vind dan van een kleine installateur die om de hoek zit. Feenstra is de grootste in Nederland met duizenden klanten en die kleine installateur heeft slechts een fractie daarvan. De kans dat je daarvan een klacht vindt is natuurlijk minimaal, ongeacht de kwaliteit die geleverd wordt. Gewoon de wet van de grote getallen. Maar tel de klachten van alle kleine installateurs eens op en vergelijk dan nog een keer. We zien op dit forum toch ook genoeg klachten over kleine bedrijven langskomen.
Beste meneer Van der Molen,
Naar aanleiding van uw bericht, reageren wij als volgt. Klaarblijkelijk is het een en ander niet duidelijk. Via deze weg leggen wij graag uit hoe de vork in de steel zit.
In geval van koop van een cv-ketel zijn er twee opties 1) kopen met onderhoudsabonnement en 2) kopen zonder onderhoudsabonnement.
Optie 1:
Indien een cv-ketel wordt gekocht met onderhoudsabonnement is de aanschafprijs lager. Dit heeft te maken met het volgende. Het verschil tussen de aanschafwaarde zonder onderhoudsabonnement en aanschafwaarde met onderhoudsabonnement wordt over de periode van twee jaar betaald aan ons. Dit houdt in dat de kosten van de cv-ketel uiteindelijk, na het verstrijken van twee jaar, gelijk is aan de aanschafwaarde van de cv-ketel zonder onderhoudsabonnement.
Optie 2:
De kosten van de cv-ketel zonder onderhoudsabonnement is gelijk de kosten van de cv-ketel met onderhoudsabonnement. Echter dient daarbij wel een kanttekening gemaakt te worden namelijk, na het verstrijken van een periode van twee jaar.
Wat is dan het verschil? In beide gevallen heeft u garantie van twee jaar conform de uitsluitingen van de fabrikant. Echter met onderhoudsabonnement bent u ook verzekerd van een dekking op de onderdelen welke niet onder de dekking van de fabrieksgarantie valt. Wij zijn een onderneming welke haar klanten hoog in het vaandel heeft staan en doet ook haar uiterste best om de dienstverlening voort te zetten.
Te allen tijde zijn wij open en transparant geweest in onze communicatie. Het is jammer dat u het gevoel heeft dat wij u misleiden. Mocht u naar aanleiding van dit bericht nog vragen hebben, dan kunt u een e-mail sturen naar webcare@feenstra.com
Met vriendelijke groet,
Feenstra Webcare
@feenstrawebcare Kunt u aangeven welke onderdelen van de cv ketel niet onder de 2 jaar fabrieksgarantie vallen?
En dan ook even aangeven waarom die ketel bij u € 1.749,- kost en bij de gemiddelde leverancier rond de € 1.450 kost.
Sigaar uit eigen...............
feenstra webcare is toch niet zo open en transparant.
Beginnen over dekking van onderdelen die niet onder de fabrieksgarantie vallen maar geven niet aan welke dat wel mogen zijn.
Toch belangrijk te weten welke dst zijn, wil je een installatie met abonnement.
Nee juist als je zonder abonnement wilt, wil je dat weten.
BTW: een onderhoudscontract heeft niks met fabrieksgarantie te maken. Als de ketel binnen garantieperiode onderhoud nodig heeft valt dat niet onder de garantie.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Verkeerd framenummer van (gestolen) fiets doorgegeven bij verzekering
Hoi iedereen,
Helaas is afgelopen week mijn e-bike gestolen.
Ik heb de fiets verzekerd na aankoop.
Na het indienen van de aangifte werd ik gebeld door de politie met de mededeling dat er al een fiets geregistreerd staat als gestolen met het hetzelfde framenummer/merk/type. Sterk verbaasd, want de fiets heb ik bij levering zelfs in elkaar moeten zetten. Zo nieuw was 'ie.
...
Lees meer
Hoeveel dopjes Formil Rood gebruiken per wasbeurt?
Het flacon Formil zegt voor 42 wasbeurten inhoud te hebben, maar hoeveel gebruik je per wasbeurt? Lees meer
Extreme tandarts angst
Deze keer eens niet een vraag waar ik zelf mee te maken heb,maar voor een buurvrouw,die nauwelijks kan lezen en schrijven,sorry
Ze heeft extreme tandarts angst,wat ook is vastgesteld
En ze heeft zich laten vertellen dat in bepaalde gevallen de narcose bij de tandarts in de basisverzekering zit
Voor ze dit doet,wil ik dit zeker weten voor haar
Wat ik vind is
...
Lees meer
Populair in Huishouden & Energie
Maar 1 radiator in gebruik
Ik woon in een gezinswoning, met beneden een woonkamer+keuken en boven een slaapkamer, badkamer, en werkkamer.
Ik heb het niet snel koud, dus is de gemiddelde temperatuur in de woning laag, en staan de meeste radiatoren uit. Als ik aan het werk ben in de werkkamer, zet ik de verwarming 10 minuten aan en dan is het warm voor twee uur, zonder de rest van het huis op te warmen.
Is dit
...
Lees meer
Hoe krijg ik de stank uit de afvoer van de douche?
Onze afvoerput van de douche stinkt behoorlijk naar bederf. Hij loopt wel goed door en we hebben al van alles geprobeerd. Niets helpt. In dezelfde ruimte is er niks aan de hand met de afvoer van het bad en wastafel. Ook in de rest van het huis hebben we geen problemen met afvoer of riool. Wie heeft de oplossing? Lees meer
Muizenbestrijding, wat helpt wel en niet??
Sinds kort woon en werk ik in Amsterdam. Daar ben ik erg blij mee.
Maar wat ik geregeld hoor van collega's en vrienden en zelf ervaar is echt een overlast in deze grote stad: muizen!
Veel gezocht op internet en rondgevraagd om er vanaf te komen maar er word gezegd; ze deinzen nergens meer voor terug...Dat kan toch niet? Weet iemand een tip waardoor we ze op afstand kunnen houden? (natuu
...
Lees meer