re
door rein37 Oct 23, 2010 om 11:58
Huishouden & energie

Cv ketel?

Mijn cv ketel is 12 jaar oud en begint rare kuren te krijgen ben van plan om een nieuwe aan te schaffen maar weet niet welk merk ik moet kiezen wie kan mij wat meer info geven. Een boiler hoeft niet heb er een op zonne energie
vr.gr.
rein

3231 10 Rapporteer

erik008
door erik008 - Oct 23, 2010 om 12:42
1401 Antwoorden / 25 Vragen

Ik zou kiezen tussen Remeha en Nevit
Alle merken uit Italië verwijden.

edwardus
door edwardus - Oct 23, 2010 om 12:45
6844 Antwoorden / 14 Vragen

12 jaar is nog niet vreselijk oud, je zou kunnen vragen aan je loodgieter of het nog economisch verantwoord is om deze te repareren. Wil je toch een nieuwe, dan zou ik aanraden een merk te kiezen dat (a) weinig storingsgevoelig is (check bijv. op klusidee.nl of er veel klachten zijn met een bepaald merk/type) en (b) een merk dat je loodgieter standaard in het assortiment heeft.

erik008
door erik008 - Oct 23, 2010 om 12:59
1401 Antwoorden / 25 Vragen

Zie nu een typfoutje....
Het is....Alle merken uit Italië vermijden.

mi
door miraltje - Oct 23, 2010 om 16:31
462 Antwoorden / 0 Vragen

het water wat uit u zonneboiler komt wordt dat door de cv ketel naverwarmt tot een veilige 60*C?

indien dit het geval is moet u er opletten dat u een cv ketel aanschaft waarnaast het cw en hr label ook het NZ label op zit.
NZ= naverwarminging zonne energie,betekend dat de ketel geschikt is als naverwamer, niet alle ketels kunnen dit
slechte ketels bestaan niet meer, alleen de technische levensduur is van een"B"merk vaak een jaar of 5 minder , maar daar is de prijs dan ook naar.een "A"merk is niet vanzelfsprekend beter omdat deze duurder is, er zijn van a merken voldoende voorbeelden dat ze hun "A"status bij lange na niet waarmaken.
kortgezegt A merken gaan 15 jaar mee, B merken 10 jaar,daarna lopen de onderhoudskosten te hoog op.
kies een merk waar jij zelf en je installateur een goed gevoel over hebben, dat is voor jouw de beste keus.

hrdwerrorman
door hrdwerrorman - Oct 24, 2010 om 01:55
3809 Antwoorden / 46 Vragen

@ Rein:

Ik zou voor Nefit gaan. De onze draait 21 jaar en slechts 2 storingen gehad die ik zelf kon verhelpen wegens hun uitstekende handleiding met storingzoekboom.

Hardware ERror MAN.

pr
door prinspils - Oct 24, 2010 om 03:14
88 Antwoorden / 9 Vragen

ATAG! Beste uit de test (2009) bij de Consumentenbond.

Inclusief installatie en thermostaat € 1.608,00. 2 medewerkers (Ouwens) Gijs & Bart waren 3 uren mee bezig. Stil! Warmte perfect!

mi
door miraltje - Oct 24, 2010 om 22:29
462 Antwoorden / 0 Vragen

@hrdwerrorman

dat was 20 jaar geleden, de huidige nefit ketels kun je alleen nog storingen met het installatiehandleiding oplossen via storingsymptoom en mogelijk oorzaak diagram, voor lastige storingen ben je aangewezen op diagnosesoftware.

nefit heeft met de smartline al zeker 5 woningbranden veroorzaakt, de topline is mede om deze reden een lange tijd uit productie geweest ivm problemen met de brander.

@prins pils

atag is al eerder tot beste cv-ketel door de consumentenbond (1997)uitgeroepen maar heel het www staat vol met klachten over destijds de beste atag ketel (shr/engima)(1997) o.a lekkage wisslelaar,pomp enz.

wat krijg je dan voor die prijs, behalve de 6 manuren en de ketel met thermostaat.

krijg je er ook een rvs rookgasafvoer incusief rookgasappendages,serviceafsluiters,wit expansievat+beugel,vulkraan en keerklep(controleerbaar) bij of wordt dat alleemaal op basis van regie gedaan.

enigste ketels waar je relatief weinig klachten over hoort zijn awb,daalderop,intergas,itho,remeha en vaillant.

de consumentenbond neem ik niet serieus, ze roepen maar wat, en kijken alleen naar de kortetermijn van een product echter een cv-ketel is meer dan alleen een aanschaf, maar ook onderhoud,storingen en kosten dienen me te worden genomen dat doen zij dus niet.

he
door hen.2 - Oct 24, 2010 om 23:15
66 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo rein37, je geeft niet aan wat van ketel je nu gebruikt, met een boiler of zonder,heb zins enkele jaren een Remeha Avanta en een passende thermostaat die de ketel ook afleest en fouten door geeft, een perfecte combinatie en zou het niet meer willen missen, als je een ketel hebt met een boiler zou ik na denken"ben ik die nodig"zonder gebruik gaat de brander steeds aan om de boiler op temperatuur te houden,en dit kan een beoorlijk kostenplaatje zijn op jaar basis.
Ik heb de ketel op de begane grond neutraal in de woning zitten, waardoor ik ook de vaatwasser op het warmwaternet van de ketel heb aangesloten, dat brengt op jaar basis ook weer een besparing op, ik weet niet hoe veel vollume je woning heeft
dit kun laten berekenen door een installateur en kan je een goed advies geven.
Een Remeha Avanta koste in 2006 ongeveer zonder installatie €.700.00 een redelijke prijs na prestatie. Mvg.Hen.2

pr
door prinspils - Oct 25, 2010 om 03:27
88 Antwoorden / 9 Vragen

[quote=miraltje schreef op zondag 24 okt 2010, 22:29]@hrdwerrorman

dat was 20 jaar geleden, de huidige nefit ketels kun je alleen nog storingen met het installatiehandleiding oplossen via storingsymptoom en mogelijk oorzaak diagram, voor lastige storingen ben je aangewezen op diagnosesoftware.

nefit heeft met de smartline al zeker 5 woningbranden veroorzaakt, de topline is mede om deze reden een lange tijd uit productie geweest ivm problemen met de brander.

@prins pils

atag is al eerder tot beste cv-ketel door de consumentenbond (1997)uitgeroepen maar heel het www staat vol met klachten over destijds de beste atag ketel (shr/engima)(1997) o.a lekkage wisslelaar,pomp enz.

wat krijg je dan voor die prijs, behalve de 6 manuren en de ketel met thermostaat.

krijg je er ook een rvs rookgasafvoer incusief rookgasappendages,serviceafsluiters,wit expansievat+beugel,vulkraan en keerklep(controleerbaar) bij of wordt dat alleemaal op basis van regie gedaan.

enigste ketels waar je relatief weinig klachten over hoort zijn awb,daalderop,intergas,itho,remeha en vaillant.

de consumentenbond neem ik niet serieus, ze roepen maar wat, en kijken alleen naar de kortetermijn van een product echter een cv-ketel is meer dan alleen een aanschaf, maar ook onderhoud,storingen en kosten dienen me te worden genomen dat doen zij dus niet.

Nota Bene! Tegen hrdwerrorman haalde gij uit over iets van 20 jaren terug en zelf kwam gij met iets over dat de ATAG ook in 1997 de beste was in de test! Gedateerd dus!

Ik heb eerst dagen op de websites gerechercheerd naar de beste keus voor vervangen van een AGPO Forelli ... en kwam uit op de ATAG!

AWB is ook een goed en betrouwbaar product edoch wordt nog nauwelijks verkocht. Remeha, Vaillant waren ook hier wel destijds ook bij 'Vraag & Beantwoord' en in de fora 'Discussies' onderwerp geweest met problemen.

Wat de toekomst wordt met ATAG, dat is voorlopig koffiedik kijken en er niet gaan doemdenken mijns inziens. Tot nu toe zeer goed over te spreken, de radiatoren zijn nog nooit zo warm geweest.

Ik had de expertise niet om het zelf te monteren. O ja: "krijg je er ook een rvs rookgasafvoer incusief rookgasappendages,serviceafsluiters,wit expansievat+beugel,vulkraan en keerklep(controleerbaar) bij of wordt dat allemaal op basis van regie gedaan." Ja, dat werd allemaal gedaan en de nodige koperen buizen en onderdelen met vaktermen werden allemaal keurig netjs geplaatst en gemonteerd. Ik bewonderde beide heren voor hun deskundigheid - keek bijna drie uren naar hun verrichtingen op afstand - en beleefdheid met 'U' aansprekend.

Desondanks de keuze is groot in HR-combiketels en een ieder heeft zijn eigen smaak c.q. voorkeur voor een merk. Gelukkig hoeven wij niet te kiezen uit één type 'DDR Trabi (Trabant)' onder de HR-ketel!

re
door rein37 - Nov 3, 2010 om 19:15
98 Antwoorden / 84 Vragen

Beste mensen ,
Hartelijk bedankt voor de reactie kan nu gaan kijken wanneer.
vr.gr.
Rein