ma
door master_a Mar 30, 2011 om 11:31
Huishouden & energie

Drukfout advertentie

Hallo,

Ik heb een vraag mbt een eettafel die ik besteld heb bij leenbakker. In het krantje, op de bon, op het prijsplaatje dat op het showmodel staat in het leenbakker filiaal en op zo'n advertentie velletje dat je daar mee kon nemen (van het merk zelf) staat dat de tafel 76cm hoog is. Echter toen we de tafel in elkaar zette bleek dat de poten 76cm hoog waren en dat met het tafelblad meegeteld de tafel op 79cm hoog komt. Aangezien we zelf redelijk klein zijn (ik ben 1.50m), hebben we veel last van een te hoge tafel. Onze vorige tafel was namelijk precies 76cm hoog. Met het oog daarop hebben we deze nieuwe tafel besteld die nu dus hoger blijkt te zijn. We hebben leenbakker gebeld maar die wilt niks voor ons doen en reageert heel kattig terug.
Zijn er stappen die we kunnen ondernemen, of moeten we dit maar voor lief nemen?

Groeten

2543 33 Rapporteer

freya
door freya - Mar 30, 2011 om 12:35
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo master_a,

Als de maatvoering (in dit geval de hoogte) voor jullie zo belangrijk is, waarom dan in de winkel niet even de moeite genomen om de hoogte even op te meten? Dan had je dit problemen kunnen voorkomen.
Als ik iets koop (of het nu een tafel of een kast is), dan meet ik thuis welke maat ik nodig heb (eventueel een minimale en maximale maat bepalen) en vervolgens meet ik dat in de winkel na als ik iets zie wat me wel aanstaat. Fabrikanten gooien er nogal eens met de pet naar als het om 'maten' gaat en op deze manier voorkom je dat soort problemen.

m.vr.gr. Freya

ma
door master_a - Mar 30, 2011 om 12:54
19 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo Freya,

Ik vraag niet wat ik HAD moeten doen, ik vraag naar wat ik nog kan doen.
Achteraf praten is makkelijk.
Ik ben blij voor je dat je alles altijd opmeet.

Groetjes

ma
door master_a - Mar 30, 2011 om 13:00
19 Antwoorden / 1 Vragen

En trouwens wat nou als ik hem online had besteld via de leenbakker site. Hoe moest ik hem dan opmeten? Ze hebben ook een webshop en daar staat ook de verkeerde hoogte op. En niet bij alle leenbakkers hebben ze alle meubelen uit staan. Bij de leenbakker bij ons in de buurt namelijk niet. Ik heb een stuk verder moeten rijden om de tafel in de showroom te zien.

ni
door nina_r - Mar 30, 2011 om 13:04
18 Antwoorden / 0 Vragen

Beste master_a,

Het is natuurlijk wel vreemd als er in een advertentie staat 76 cm hoog en hij blijkt 79 cm hoog te zijn. Maar ik heb wel wat meer informatie nodig: is de tafel al gemonteerd door jullie, wat bedoelt u met kattig; wil Leenbakker de tafel niet terugnemen? Wat wil u eigenlijk: geld terug of een andere tafel uitzoeken?

ma
door master_a - Mar 30, 2011 om 13:09
19 Antwoorden / 1 Vragen

Beste Nina_r,
Ja we hebben de tafel uiteindelijk maar gemonteerd want terugnemen wilden ze niet en enige vorm van compensatie ook niet.
De medewerker op het hoofdkantoor luisterde niet eens volledig naar mijn verhaal en zei gelijk dat hij niks voor ons kon doen.
De ideale situatie voor mij zou zijn dat ze de poten voor ons in laten korten. Dat is vrij gemakkelijk te realiseren. Er kan gewoon een stuk vanaf gezaagd worden, want zo is het nu ook. Maar dat doe ik liever niet zelf, want stel er wordt niet recht gezaagd dan zit ik met een scheve tafel zonder garantie...

Vind het echt niet netjes van leenbakker.

Groetjes,
master_a

freya
door freya - Mar 30, 2011 om 13:12
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Je kunt gewoon niet veel meer. In een winkel geldt koop=koop. Uit je 'vraag' begrijp ik dat je in de winkel geweest bent, dus je had alle gelegenheid om te tafel te kunnen bekijken. Je had er b.v. op een stoel kunnen aanschuiven. Alle gelegenheid dus om te beoordelen of de tafel 'naar je zin' was.
Ga je dan tot de koop over, dan geldt koop=koop en kun je niet meer terug. Maten wijken wel vaker iets af, vandaar ook mijn goedbedoelde advies.

En wat je vraag over een aankoop via de website betreft. In dat geval geldt de wet 'koop op afstand' en dat geeft je het recht om het artikel binnen 7 werkdagen (zonder opgaaf van reden en uiteraard onbeschadigd in originele verpakking) retour te zenden. In dat geval krijg je gewoon je geld terug.

Nu ben je overgeleverd aan de bereidwilligheid van de winkelier en als die niet wil meewerken houdt het op.

Freya

ma
door master_a - Mar 30, 2011 om 13:18
19 Antwoorden / 1 Vragen

Mensen allemaal bedankt voor jullie reacties.
Leenbakker heeft inmiddels zelf teruggebeld en komt vanmiddag bij ons langs om te kijken of het ook echt zo is.
Hopelijk komen we tot een goed compromis!!

Groetjes
master_a

ni
door nina_r - Mar 30, 2011 om 13:21
18 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Freya,

Bij de Leenbakker kan een tafel gewoon binnen 7 dagen geruild of teruggebracht worden. Zie http://www.leenbakker.nl/nl/leen_bakker_klantenservice/garantie/ruilen_of_teruggeven.aspx

Dus terugbrengen zou eigenlijk geen probleem moeten zijn, tenzij TS natuurlijk na die 7 dagen is teruggekomen.

ma
door master_a - Mar 30, 2011 om 13:23
19 Antwoorden / 1 Vragen

Nee ik had de volgende dag gelijk gebeld. Maar hij zei besteld is besteld. We kunne niet meer retour doen aan fabrikant. Als je terugbrengt betaald je alsnog de helft...
Vond ik ook zo'n onzin.

freya
door freya - Mar 30, 2011 om 13:29
10999 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=nina_r schreef op woensdag 30 mrt 2011, 13:21]Beste Freya,

Bij de Leenbakker kan een tafel gewoon binnen 7 dagen geruild of teruggebracht worden. Zie http://www.leenbakker.nl/nl/leen_bakker_klantenservice/garantie/ruilen_of_teruggeven.aspx

Dus terugbrengen zou eigenlijk geen probleem moeten zijn, tenzij TS natuurlijk na die 7 dagen is teruggekomen.
Daarom schreef ik ook 'Nu ben je overgeleverd aan de bereidwilligheid van de winkelier...' en als het ook in de voorwaarden staat dat b.v. 'ruilen' mogelijk is, dan is dat natuurlijk mooi meegenomen, maar het blijft dan natuurlijk wel vreemd dat er zo 'moeilijk' gedaan wordt als de vragensteller om een oplossing vraagt....

Freya

ni
door nina_r - Mar 30, 2011 om 13:31
18 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=master_a schreef op woensdag 30 mrt 2011, 13:23]Nee ik had de volgende dag gelijk gebeld. Maar hij zei besteld is besteld. We kunne niet meer retour doen aan fabrikant. Als je terugbrengt betaald je alsnog de helft...
Vond ik ook zo'n onzin.

Dan zou er geen probleem moeten zijn om de tafel terug te brengen, Leenbakker geeft dit zelf aan in hun voorwaarden. Fijn in ieder geval dat het probleem in ieder geval nu (waarschijnlijk) opgelost is.

ma
door master_a - Mar 30, 2011 om 13:34
19 Antwoorden / 1 Vragen

Ik hoop het wel. De manager van het filiaal komt vanmiddag persoonlijk langs. Kijken wat hij eraan kan doen. Mocht ik er niet uitkomen dan post ik dat wel weer :)

Bedankt Nina_r!

hutch
door hutch - Mar 30, 2011 om 13:40
4515 Antwoorden / 29 Vragen

Leen Bakker houdt zich niet aan hun deel van het contract.

Uit alles (In het krantje, op de bon, op het prijsplaatje dat op het showmodel staat in het leenbakker filiaal en op zo'n advertentie velletje dat je daar mee kon nemen (van het merk zelf) staat dat de tafel 76cm hoog is.) blijkt dat die tafel 76 cm hoog is.

Als dit op deze wijze aangegeven wordt, hoef ik deze maten niet na te meten. Dan mag ik er vanuit gaan, dat die tafel dus inderdaad 76 cm hoog is.

Het is wat anders, als er alleen een reclamefoldertje in de bus wordt gegooid, waarop dergelijke afmetingen staan.

Leen Bakker moet dus: of die tafel leveren (met een totale hoogte van 76 cm), of het totale bedrag terug geven.

Dus helemaal geen 'compromis'. Leveren of geld terug.

Gr. Hutch

ma
door master_a - Mar 30, 2011 om 13:41
19 Antwoorden / 1 Vragen

Weet je dat zeker Hutch?

quantas
door quantas - Mar 30, 2011 om 14:04
670 Antwoorden / 0 Vragen

Als het een bestelartikel is dan niet.
Daar het niet terugkan is het een kans speciaal besteld dus geen recht van retour.

Een tafel wordt trouwens altijd gemeten tot onderkant BLAD en niet bovenkant blad.

ma
door master_a - Mar 30, 2011 om 14:05
19 Antwoorden / 1 Vragen

Quantas weet je dat zeker? Maar dan heb je toch nooit de juiste hoogte?

hutch
door hutch - Mar 30, 2011 om 14:06
4515 Antwoorden / 29 Vragen

Zeker weten. Zoals geschreven, als dit alleen op een reclamefoldertje stond, was het een andere zaak. Maar nu heeft Leen Bakker zelf in de winkel aangegeven, op meerdere wijzen, dat die tafel 76 cm hoog is. En dan is het een andere zaak. Dan hebben zij dus een fout gemaakt, door een verkeerde voorstelling van zaken te geven (en deze keer letterlijk genomen).

Ik hoef als klant niet met een rolmaat een tafel (of wat dan ook) de maten na te meten. Ik mag als klant er vanuit gaan, dat dat, wat op de aanprijzing in de winkel (zoals door u aangegeven) juist is.

Maar let wel op dat er geen poothoogte o.i.d. staat, want dan klopt het namelijk wel. Als er staat: tafelhoogte o.i.d. dan dient die tafel wel degelijk die hoogte te hebben.

Succes. gr. Hutch

ma
door master_a - Mar 30, 2011 om 14:07
19 Antwoorden / 1 Vragen

Hutch er stond geen poothoogte ofzo bij. Alleen Hoogte
in de vorm van: (L x B x H) en dan als laatste waarde dus 76cm.

sonjaatje
door sonjaatje - Mar 30, 2011 om 14:14
1961 Antwoorden / 1 Vragen

Bij Leenbakker kan alles binnen een week retour ook bestelde artikelen. Behalve stoelen en banken.

hutch
door hutch - Mar 30, 2011 om 14:20
4515 Antwoorden / 29 Vragen

Dus..... dient die tafel 76 cm hoog te zijn, inclusief blad.

Gr. Hutch

sonjaatje
door sonjaatje - Mar 30, 2011 om 14:32
1961 Antwoorden / 1 Vragen

Helemaal mee eens. De maat staat op verschillende plaatsten aangegeven dus mag je er ook vanuit gaan dat dat de juiste hoogte is. En aangezien het tafelblad een essentieel onderdeel is moet dat zijn meegenomen in de maat (tenzij duidelijk anders vermeld).

Zelf na meten lijkt mij in dit geval overbodig.

quantas
door quantas - Mar 30, 2011 om 14:35
670 Antwoorden / 0 Vragen

Het zou anders zijn geweest als er WERKHOOGTE gestaan had, maar dat staat er niet.

Maar 3 cm waar praten we over, zaag er zelf de onderkant vanaf goed opmeten en klaar of leg er een kussen op je stoel.

Dit zijn nagenoeg allemaal standaard maten die je overal zal tegenkomen.

ma
door master_a - Mar 30, 2011 om 14:51
19 Antwoorden / 1 Vragen

Lieve mensen,

Allemaal super bedankt voor jullie reacties. De manager is net geweest en heeft geconstateerd dat de tafel inderdaad te hoog is. 76cm is een standaard maat, en de tafel zou dan ook op die hoogte moeten zijn. 79cm is een fabrieksfout en dan zit je inderdaad niet lekker aan tafel. Dus geen drukfout, maar fabrieksfout. Hij zou wel gewoon 76cm hoog moeten zijn incl tafelblad. Wij hebben nu de keuze gekregen om de tafel retour te doen. De poten voor ons inkorten is geen optie want dan wordt het maatwerk.
Dus dat is uiteindelijk zeer netjes opgelost door Leenbakker!

Groetjes
master_a

hutch
door hutch - Mar 30, 2011 om 15:52
4515 Antwoorden / 29 Vragen

Dank u voor de terugkoppeling.

Zo kan het dus ook bij een bedrijf: eerlijk zaken doen. Hier kunnen vele bedrijven een voorbeeld aan nemen.
Voor Leen Bakker de 'groene duim'.....

Gr. Hutch

user123
door user123 - Apr 2, 2011 om 19:38
1346 Antwoorden / 3 Vragen

Raar dat u de tafel in de winkel niet te hoog vindt maar de tafel bij u thuis wel.

Volgens mij heeft u gewoon spijt van uw aankoop en u probeert hoe dan ook het probleem bij LeenBakker in de schoenen te schuiven.

spooky01
door spooky01 - Apr 2, 2011 om 22:20
418 Antwoorden / 56 Vragen

[quote=user123 schreef op zaterdag 2 apr 2011, 19:38]Raar dat u de tafel in de winkel niet te hoog vindt maar de tafel bij u thuis wel.

Volgens mij heeft u gewoon spijt van uw aankoop en u probeert hoe dan ook het probleem bij LeenBakker in de schoenen te schuiven.

Een vraagje, wat heeft deze reactie voor nut?

quantas
door quantas - Apr 2, 2011 om 22:22
670 Antwoorden / 0 Vragen

Maar hij heeft wel gelijk.

De tafel in de winkel is nl precies hetzelfde.
Ook al is het een fabrieksfout die in de winkel had het dan ook en was het dus ten tijde van de aankoop al duidelijk moeten zijn.

spooky01
door spooky01 - Apr 2, 2011 om 22:23
418 Antwoorden / 56 Vragen

Dank u wel voor de rode duim!

spooky01
door spooky01 - Apr 2, 2011 om 22:28
418 Antwoorden / 56 Vragen

[quote=quantas schreef op zaterdag 2 apr 2011, 22:22]Maar hij heeft wel gelijk.

De tafel in de winkel is nl precies hetzelfde.
Ook al is het een fabrieksfout die in de winkel had het dan ook en was het dus ten tijde van de aankoop al duidelijk moeten zijn.Ik vind zulke reacties een aanval op de ts en onnodig, dus daarom mijn reactie.
En ik ben het niet met u eens.

quantas
door quantas - Apr 2, 2011 om 22:35
670 Antwoorden / 0 Vragen

Dus een TS heeft altijd maar gelijk.

Forget it.

Als je het in de winkel ook kan zien staan zoals TS moet je naderhand niet klagen want dan had je hem kunnen proberen.
Dat het een fabrieksfout betreft is nu eenmaal zo en word ook opgelost maar TS had het dus wel degelijk zelf kunnen zien.

Dus u vind dat het niet duidelijk is, nou ik toch wel, als ik een tafel koop en ik weet dat ik omdat ik klein ben een bepaalde maat moet hebben dat ik het in de winkel toch even test.

Het lag anders als die tafel niet als showmodel er stond maar dat deed ie dus wel.

Maar ja sommige mensen moeten overal over zeiken.

gw
door gwdb - Dec 30, 2011 om 16:47
8 Antwoorden / 1 Vragen

Google Leen Bakker klachten dan kan je zien dat men 75% van de klachten niet goed oplost, dus heel eenvoudig niets kopen bij Leen Bakker, genoeg alternatief met een veel betere prijs kwaliteitsverhouding,

gw
door gwdb - Dec 30, 2011 om 17:57
8 Antwoorden / 1 Vragen

alsof ze bij Leen Bakker met een centimeter lopen, service bij Leen bakker kan je echt vergeten. Leen Bakker waardeloze winkel geeft geen service, u heeft geluk u heeft nog iets google is op internet "klachten Leen Bakker" 75% van de klachten wordt niet opgelost

vladja
door vladja - Dec 30, 2011 om 18:04
8293 Antwoorden / 27 Vragen

gwdb, je bent een forumvervuiler met je hetze tegen Leen Bakker. Ga ergens ander spelen.