jo
door joQ May 18, 2018 om 10:57
Huishouden & energie

Duo rolgordijn uitval door scheuren, levensduur?

Wat is de levensduur van zo een rolgordijn ? Ik heb breuk en onderrail uit de stof gevallen. Bij transparant zetten heb je 50% meer lichtinval. Helft van de banen zijn doorkijkbaar. Dus overdag 50% meer licht in de avond verduisterd!

De 2 rolgordijnen rollen dus voor elkaar ! Ook kun je alles optrekken.  Graag uw ervaring inzake levensduur! Hoeveel jaar gaan deze mee??

9272 9 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - May 18, 2018 om 11:08
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Kunt u niet beter naar een woninginrichtingszaak gaan?

jo
door joQ May 18, 2018 om 11:17
23 Antwoorden / 1 Vragen

Zegt 5 jaar maar voor de investering van €1000 dus ik dacht kwaliteit veelste kort mijns inziens. Bij mij nu 6 jaar had minimaal op dubbele gerekend..

Cookies
door Cookies - May 18, 2018 om 11:09
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Levensduur hangt af van a) de kwaliteit en b) hoe er mee omgegaan wordt.

jo
door joQ May 18, 2018 om 11:23
23 Antwoorden / 1 Vragen

Investering € 1000,- bij interieur specialist. 1 keer per dag open en dicht.

aurora1
door aurora1 May 18, 2018 om 13:30
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Voor 2 stuks van 2.80 m hoog en 3.20 m breed?

ne
door neodutchio - May 18, 2018 om 11:12
5156 Antwoorden / 12 Vragen

De onze hangen al 3 jaar zonder probleem. En in het hoeveelheid dat wij ze open en dicht doen gaan ze nog wel een jaar of 20 mee. Alles valt en staat met gebruik en kwaliteit. Er valt dus geen zinnig antwoord te geven op uw vraag.

Gerry1969
door Gerry1969 - May 18, 2018 om 11:12
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Gekocht bij Leen Bakker of Kwantum is de levensduur waarschijnlijk veel korter al bij een speciaalzaak gekocht.
Garantie zal overigens 2 jaar zijn.

jo
door joQ May 18, 2018 om 11:20
23 Antwoorden / 1 Vragen

Nee speciaal op maat gemaakt en door interieurspecialist gemonteerd!

Gerry1969
door Gerry1969 May 18, 2018 om 11:44
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Dan mag u op zijn minst een goede service en coulance verwachten.

heremietkreeft
door heremietkreeft - May 18, 2018 om 12:30
16861 Antwoorden / 202 Vragen

N.a.v. GERRY1969@

U heeft niets te maken met fabrieksgarantie of als genoemd twee jaar garantie.
Ieder product behoort te voldoen aan de verwachting die er normaliter aangesteld mag worden en in die zin is uw vraag een duidelijke.
Ik zie al een antwoord waaruit is afte leiden dat de verwachting langer kan en mag zijn dan twee jaren.
Uiteraard is het wel van belang hoe lang u het gordijn al in gebruik heeft maar hoe dan ook is het in deze zaak om, als u van mening bent dat het product niet goed was, hierover de verkoper te benaderen aangezien die verantwoordelijk is. Hoe dan ook is dat van toepassing als u het rolgordijn nog relatief kort heeft.
Zie: www.consuwijzer.nl

www.wetboek-online.nl/wet/BW7/17.html

www.wetboek-online.nl/wet/BW7/18.html

http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/20.html

http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/21.html

http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/22.html

http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/23.html

http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/24.html

http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/25.html

pino123
door pino123 - May 18, 2018 om 13:06
2763 Antwoorden / 14 Vragen

Dat ligt aan het materiaal en de plaatsing. Een katoenen doek op het zuiden zal een mindere levensduur hebben dan een doek gemaakt van kunstof op het noorden. Beetje lastig te zeggen dus.

jo
door joQ May 18, 2018 om 13:41
23 Antwoorden / 1 Vragen

Ramen met deze rolgordijnen zitten op het NOORDEN!

aurora1
door aurora1 - May 18, 2018 om 13:27
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Dat is toch niet zo te zeggen? Dat hangt van vele factoren af. Met en zonder overdreven- en overbodige uitroep- en vraagtekens.
Ga bij wat specialisten langs en vraag daar eens.

el
door elmarojo - May 18, 2018 om 13:34
39 Antwoorden / 10 Vragen

Deze gordijnen heb ik nu al denk ik 9 of 10 jaar. Zelfs een verhuizing en verkleining overleefd. En deze komen van karwei af. Een beetje zuinig met je spullen omgaan.....

jo
door joQ May 18, 2018 om 16:25
23 Antwoorden / 1 Vragen

Gedaan en na 6 jaar 2 [rol]gordijnen bij 2 ramen defect! Identiek duo systeem gelijk geleverd en gemonteerd door interieurspecialist.

panter22
door panter22 May 19, 2018 om 08:45
6599 Antwoorden / Vragen

Online zie je dat meestal 5 jaar garantie op een duo rolgordijn wordt gegeven.
Hoe lang had je verwacht er mee te kunnen doen?
Heb je al je probleem besproken met de interieurspecialist? Kijk voor info:https://duorolgordijn.eu/index.php?action=extra&extra=A_veel_gestelde_vragen&lang=nl

marita5
door marita5 May 19, 2018 om 09:12
11519 Antwoorden / 15 Vragen

@Joo , de link van @panter22 , klik op de rode regel https://duorolgordijn.eu/index.php?action=extra&extra=A_veel_gestelde_vragen&lang=nl

gerbera
door gerbera - May 19, 2018 om 16:42
7367 Antwoorden / 14 Vragen

Ik heb breuk en onderrail uit de stof gevallen.
Mag aannemen dat niet u maar het duorolgordijn een breuk heeft. Is de breuk over de hele breedte dat de onderstang er uitvalt?
Normaal zitten er aan weerskanten van de onderstang een soort vleugels die voorkomen dat deze er uit glijdt. Een breuk kan onstaan als het aan het koord nog flink getrokken wordt als het gordijn al tot boven in de bak is opgetrokken. Bij mij hangen de duogordijnen inmiddels zo'n jaar of 8 en nog geen spoor van slijtage te ontdekken. Dus kwaliteit van het materiaal is al belangrijk om de levensduur te bepalen maar in feite moeten ze jarenlang mee gaan, mits ze goed gebruikt worden.