Wi
door WimHaes May 26, 2023 om 13:54
Huishouden & energie

Energiecontract Vattenfall

Eigenlijk geen vraag, meer een waarschuwing.
Heb je een contract bij Vattenfall en korting met Blijven Loont ?
Pas op als je duurzaam wilt leven en gasloos door het leven wil gaan.
De korting wordt dan ingetrokken en je betaalt voortaan het volle pond.
Ook al gebruik je nu meer stroom en ben je 30 jaar klant, geen pardon, geen uitzondering.

2466 7 Rapporteer
tenormin
door tenormin - May 26, 2023 om 14:08
16816 Antwoorden / 108 Vragen

Dank u voor de waarschuwing.

sjjoppy
door sjjoppy May 28, 2023 om 20:36
7156 Antwoorden / 3 Vragen

@tenormin,
zag dat je de bijlage uit

(Kan een Belastingdienst medewerker alles maken?)
rechtop wilde hebben om te lezen, dit heb ik 90° kunnen draaien  maar bij plaatsen verdwijnt het zag ik later.

tenormin
door tenormin May 28, 2023 om 22:43
16816 Antwoorden / 108 Vragen

bedankt voor de moeite @sjjoppy. Het vreemde is dat ik mijn commentaar niet meer terug kan lezen. Geloof gericht aan iemand die @Henk heet. Never mind.

sjjoppy
door sjjoppy May 29, 2023 om 12:10
7156 Antwoorden / 3 Vragen

Dat klopt @tenormin de vraag met jouw reactie gericht aan @henk is weggehaald, waarschijnlijk omdat TS een zelfde vraag maar nu gecensureerd heeft geplaatst.

tenormin
door tenormin May 29, 2023 om 12:36
16816 Antwoorden / 108 Vragen

Ook prima. Nogmaals dank.

Franske1958
door Franske1958 - May 26, 2023 om 14:39
414 Antwoorden / 2 Vragen

"Pas op als je duurzaam wilt leven en  "
Het woord duurzaam begint met "duur" dat zegt eigenlijk al genoeg.

rj
door rjw May 27, 2023 om 08:39
3238 Antwoorden / 5 Vragen

Niet duurzaam blijven leven wordt nog veel duurder. Als zal dat de meeste boomers aan hun reet roesten.

Franske1958
door Franske1958 May 28, 2023 om 10:09
414 Antwoorden / 2 Vragen

ik wil wel duurzaam leven, maar dat doe ik pas als dat goedkoper is als mijn huidige manier van leven.

marita5
door marita5 - May 26, 2023 om 14:47
11495 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Wimhaes ,

Lees hier eens , klik op de rode regel .

https://www.noordhollandsdagblad.nl/cnt/dmf20230515_38165366?utm_source=www.startpage.com&utm_medium=referral&utm_content=/

Dit staat op hun site :

Blijven loont is een korting op stroom, die je kreeg als je ook gas afneemt. Gas is een fossiele brandstof en daar willen we vanaf. We vinden daarom dat juist het zetten van duurzame stappen moet lonen. Dus werken we aan een vervanger voor Blijven loont. Een waarbij het loont als je vergroent.

https://www.vattenfall.nl/extra/elk-jaar-voordeel/blijven-loont/

Wi
door WimHaes May 26, 2023 om 16:02
Antwoorden / 1 Vragen

Dank je wel, ondertussen ook gezien. Ondertussen wel vole pond betalen. Hopelijk hebben ze snel een nieuwe regeling waar we iets aan hebben

marita5
door marita5 May 26, 2023 om 16:41
11495 Antwoorden / 15 Vragen

Graag gedaan .

ro
door ronny530 - May 26, 2023 om 15:59
2752 Antwoorden / 41 Vragen

Waarschuwing is niet aan de orde maar lees bij afsluiten energiecontact de voorwaarden ook was meer op zijn plaats geweest. De bliven loont korting van Vattenvall is enkel van toepassing op een contract waarbij gas en stroom afgenomen worden dus zeg maar een combinatiecontract. U wenst het contract éénzijdig te veranderen door gas levering uit het contact te halen en dat kan maar dan vervalt de blijven loont korting ook. Ik en ook als zo'n 30 jaar klant van Vattenfall en ik wist toen ik voor de blijven loont korting zowel gas als stroom af moest nemen. Daarbij is het uw keuze geweest om gas uit het contract te halen en niet die van Vattenfall. Duurzaam leven hoe ziet u dat, eigen stroom opwekken middels zonnepanelen of gewoonweg elektrisch gaan koken en de woning elektrisch te verwarmen want dat is sowieso niet duurzaam. Daarbij als er nog een actieve gas aansluiiting in de woning aanwezig is kunt u het energiecontract niet wijzigen omdat de gasaansluiting door de netbeheerder wordt verwijderd en van het hoofdnet wordt los gekoppeld.

Wi
door WimHaes May 26, 2023 om 16:21
Antwoorden / 1 Vragen

Toen Nuon deze korting aanbood in 2014 heb ik ongetwijfeld de voorwaarden gelezen. Negen jaar later denk je daar niet meer aan. Daarom de waarschuwing.

ik heb gekozen voor elektrisch, dat is de eerste stap. De volgende is zonnepanelen, daarvoor is toestemming van de VVE nodig en die zijn niet makkelijk, maar hopelijk te overtuigen.
Vattenfall heeft mijn contract al gewijzigd, de afkoppeling van het hoofdnet wordt ergens volgende maand (de netbeheerder heeft het druk)

ro
door ronny530 May 27, 2023 om 08:21
2752 Antwoorden / 41 Vragen

Ik lees in uw reactie onder mijn antwoord dat u nog geen zonnepanelen aan heeft laten leggen en ook nog geen toestemming van de VvE heeft om die aan te mogen leggen. Zeker in appartementencomplexen is het de eigenaren niet toegestaan om individueel zonnepanelen aan te laten leggen en vaak ook niet mogelijk omdat het gebouw gezamelijk eigendom is.

hereistom
door hereistom - May 26, 2023 om 18:19
730 Antwoorden / 1 Vragen

Helaas de overheid wil dat we van het gas af gaan, maar zowel de overheid en energiemaatschappijen weten niet hoe.
Van het gas af gaan is daarom ingewikkeld en duur.

Vattenfall Medewerker
door Vattenfall Medewerker - May 30, 2023 om 13:42
117 Antwoorden / 0 Vragen

Goedemiddag,

De voorwaarde aan Blijven Loont is dat er twee producten bij ons worden afgenomen (stroom/gas of stroom/warmte). Wanneer je niet voldoet aan de voorwaarde, zal de korting vervallen. Wel hebben wij je als compensatie 2000 Blijven Loont punten aangeboden (lees ik in de andere platformen waar ik je klacht ook tegenkom). Deze punten bieden wij je aan om nog meer te kunnen verduurzamen in huis en daarmee te kunnen besparen.

Zoals een van de andere lezers al schreven, zijn wij nog aan het bekijken of we een vervanger van Blijven Loont kunnen bieden.

Vriendelijke groet,

Nancy, Vattenfall

Wi
door WimHaes May 30, 2023 om 14:11
Antwoorden / 1 Vragen

Ondertussen ben ik meer te weten gekomen. O.a de voorwaarden en dat blijven lonen niet meer bestaat. Ja, je moet deze eerst lezen, maar Nuon is hiermee begonnen in 2014 en ik wist deze voorwaarden niet meer. Desondanks ben ik van mening dat het klantvriendelijker zou zijn om eerst een vervanger te zoeken en aan te bieden dan rigoureus schrappen.
Wordt ik straks beschouwd als klant zonder de oude blijvenloont beloning en moet ik weer van voren af aan beginnen met de "vervanger"

Vattenfall Medewerker
door Vattenfall Medewerker May 31, 2023 om 15:13
117 Antwoorden / 0 Vragen

Goedemiddag,

Blijven Loont bestaat nog wel voor de betstaande klanten die nog aan de voorwaarden voldoen. Nieuw Blijven Loont aanvragen is nu niet mogelijk. We werken namelijk aan nieuw programma dat beter aansluit bij ons doel: fossielvrij leven binnen een generatie. Zodra dit nieuwe programma live gaat, informeren we je hierover. De uitvpoering en de voorwaarden zijn nog niet bekend. Voor nu hebben wij als coulance 2000 exclusiefpunten aangeboden ter waarde van 75 euro.

Vriendelijke groet,

Joeri, Vattenfall