e.
door e.walta Mar 16, 2023 om 11:51
Huishouden & energie

Energieleverancier Oxxio lijkt niet betrouwbaar. Misschien gezamelijke actie?

Oxxio belooft teveel betaalde energietermijnen terug te storten, maar stelt dat iedere keer uit. Eerst 9 mrt, 16 mrt en nu 29 mrt.

Veel klachten te lezen in reviews.

2416 6 Rapporteer

borg queen
door borg queen - Mar 16, 2023 om 12:00
129 Antwoorden / 2 Vragen

Ik ben ooit bij ze weggegaan omdat ik, na mijn verhuizing, opzegging  ( zij leverden toen niet op mijn nieuwe woonadres), en verandering van energieaanbieder toch steeds bedragen bleven afschrijven. Niet bereikbaar ( alles moest ook viavia)  en na storneringen en blokkades van hun banknummer(s) kwamen zij met aanmaningen en deurwaarders. Na veel gezeur (uiteraard) gelijk gekregen en was eindelijk de kous af. Nooit meer oxxio. Ze hebben hun zaakjes niet op orde.

rj
door rjw - Mar 16, 2023 om 12:57
3325 Antwoorden / 5 Vragen

Wij hebben niet iets als "class action" in Nederland. Iedereen moet zelf actie ondernemen. Dus leuk om anderen te vinden maar je zaak wordt er niet sterker van.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende Mar 16, 2023 om 14:00
2177 Antwoorden / Vragen

Dat hebben sinds een paar jaar wel, dat heet een groepsvordering, maar voor een (al dan niet gemeenschappelijke) actie bij een betaling die twee weken te laat komt lijkt mij een rechtszaak een spreekwoordelijk kanon voor een even spreekwoordelijke mug.

mi
door miennaamishaaz - Mar 16, 2023 om 13:09
725 Antwoorden / 1 Vragen

veel klachten/lage review-score komt door de extreem hoge energieprijzen.
hierdoor is het vrijwel onmogelijk om nog te vergelijken welke maatschappij nou het beste is.

Wat voor reden geven ze om het "teveel" betaalde bedrag niet terug te betalen?

mo
door mof - Mar 17, 2023 om 11:17
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Zitten blijkbaar op zwart zaad ... goed dat ik het weet, ik moet ws in mei 80€ bijbetalen. Ze hebben al gevraagd mijn termijnbedrag op te hogen. Maar, voor 80€ doe ik dat niet ... en zeker nu niet

1paul
door 1paul - Mar 17, 2023 om 11:23
3261 Antwoorden / 0 Vragen

schrijf ze aan en stel dat je binnen 15 dagen dit geld terug wilt hebben, doen ze dit niet kun je er een deurwaqarder opzetten!

Me
door Meindo - Mar 17, 2023 om 13:04
66 Antwoorden / Vragen

Automatisch betalen stopzetten en de volgende maand niet betalen.