re
door renet1970 Mar 10, 2008 om 12:03
Huishouden & energie

Essent levert warmte en warm tapwater en kan geen prijs noemen per eenheid.

Goeden dag,

Ik woon sinds ca 1 maand in een nieuw appartement en Essentenergiediensten levert hier de verwarming en warm tapwater.

Afrekening Tapwater in m3 en warmte in GJ via eigen meters

Na het verkrijgen van de eerste voorschotrekening, stelde ik de vraag wat de prijs voor een M3 warm tapwater is en wat een GJ warmte nou kost naast de vaste lasten die op de afrekening vermeld staan.

Essent kan de prijs niet noemen : dit is hun antwoord op mijn aanvraag:

De kosten voor warmte en warmtapwater wordt bepaald door:

- Gssverbruik voor warmteopwekking en warmtelevering

- Elektroverbruik voor warmteopwekking en warmtelevering

- Waterverbruik voor warmtapwater

Hieruit volgt de kosten voor levering warmte GJ en levering warmtapwater m3

Het merendeel van de appartementen zijn medio juni-juli-augustus 2007 opgeleverd.

Normaliter wordt dan medio juni 2008 een eindafrekening opgemaakt.

Dus ik moet warmte en warm water afnemen, en mij maar laten verrassen wat dit gaat kosten.

Is dit normaal en/of toegestaan

ik zou hier graag meer over willen weten.

met vriendelijk groet,René

747 2 Rapporteer

poltol
door poltol - Mar 10, 2008 om 19:25
3885 Antwoorden / 22 Vragen

Hallo René,

Wordt het gebouw door een eigen "centrale" voorzien van warmte en warm water? Als dat zo is kan de redenatie van Essent kloppen. Er zijn, gezien de datum van in gebruik nemen, geen referentie waarden aanwezig. Het enigste wat u kunt doen, mits het gebouw een eigen centrale heeft, is bij een ander gebouw wat dat ook heeft en al langer in bedrijf is, informeren naar de prijs. U kunt ook Essent om geschatte kosten vragen bv van een zo'n ander gebouw. Of ga eventueel langs bij een klantenbalie.

http://www.essent.nl/essent/consument/klantenservice/contactmetessent/klantenbalies.html

Succes, poltol

nb
door nbw - Mar 11, 2008 om 02:06
521 Antwoorden / 24 Vragen

Hoi Rene,

Het heeft niet zoveel zin te gaan klagen bij Essent, daar hebben de medewerkers helemaal geen kennis of autorisatie je vragen te beantwoorden. Je komt dan 10 x thuis met hetzelfde al gegeven antwoord.

Mijn tip is de aannemer te vragen je een indicatie te geven van de kosten bij normaal gemiddeld gebruik. Hij weet immers hoe er gebouwd is en met welke materialen.