Sa
door Sabine B Dec 21, 2018 om 09:27
Huishouden & energie

Essent stopt met smartphone app voor E-thermostaat

Gisteren kreeg ik een mail van ICY de leverancier van de E-thermostaat met de mededeling dat de samenwerking tussen Essent en ICY per 1 februari stopt. ICY gaat een besluit nemen over het al dan niet continueren van het E-thermostaat platform en de smartphone app.

Bij voldoende belangstelling wil ICY het platform en de App voortzetten voor EUR 1,95 per maand!
Ik heb 5 jaar geleden deze thermostaat juist aangeschaft om deze te kunnen bedienen van afstand en nu moet ik hier in de toekomst ineens EUR 1,95 voor gaan betalen, terwijl er in het verleden nooit gecommuniceerd is dat hier mogelijk kosten aan verbonden zijn. Ik heb deze E-thermostaat alszijnde een thermostaat van Essent gekocht en stoppen hier dus nu mee.
Mag dit wel zomaar?

6977 8 Rapporteer

marita5
door marita5 - Dec 21, 2018 om 09:33
11519 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Sabine B ,

Lees hier de gegeven antwoorden , klik op de rode regel .

https://kassa.bnnvara.nl/vraag-beantwoord/vraag/huishouden-energie/ethermostaat-essent

tdmduc
door tdmduc - Dec 21, 2018 om 09:33
704 Antwoorden / 2 Vragen

Daarom ben ik niet zo voor deze vorm van energie-gadgets zoals "Toon"(Eneco).(Slimme thermostaten)

Lijkt een beetje op de SmartTV ellende. Als de appbouwers er mee stoppen kun je een nieuwe tv kopen.

Probeer eens een Raspberry Pi of Arduino kit om je domotica te organiseren. Best leuke hobby.

re
door red1 - Dec 21, 2018 om 13:26
329 Antwoorden / 1 Vragen

antwoord is al gegeven

koekeloer
door koekeloer Dec 22, 2018 om 14:49
562 Antwoorden / 18 Vragen

Dan had U deze reactie ook niet hoeven plaatsen toch?

fr
door franksam - Dec 21, 2018 om 13:37
9 Antwoorden / 2 Vragen
lo
door lovewinnie - Dec 21, 2018 om 16:16
1210 Antwoorden / 1 Vragen

Ja het mag. Het is niet ongewoon. Betaal. Zelf voor toon (eneco) 4.50 per maand. Was 3 euro ooit ????.
Zonder is hij ook prima te gebruiken alleen mis je dan de extra functies en kun je alleen tempratuur instellen

Enige wat u nu kunt doen is omdat de voorwaarden uit u contract niet meer kloppen, overstappen zonder boete. Echter heeft u nu vast tarief staan kost dat ook enkel geld ivm stijgende kosten

Bent u tevrede met de thermostaat is het aan u, zijn deze functies u 1.95 waard

panter22
door panter22 - Dec 21, 2018 om 16:50
6599 Antwoorden / Vragen

In 5 jaar tijd kan er een hoop veranderen. Niet alles blijft hetzelfde en blijft gratis.
Er zijn bij Essent andere thermostaten te koop die wel met de app bediend kunnen worden.
Koop die als je niet zonder app kunt.

jo
door jorisw - Dec 22, 2018 om 15:23
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Het zou wat zijn als een leverancier nooit zijn producten mag veranderen.

An
door Ans de Goeij - Jan 26, 2019 om 18:11
1 Antwoorden / 1 Vragen

Ook ik ben voor het blok gezet, betalen of anders geen gebruik meer van de app. Wel een heel duur apparaat zo!!????????

marita5
door marita5 Jan 26, 2019 om 18:40
11519 Antwoorden / 15 Vragen

@Ans De Goeij , kijk vanavond naar Kassa , dit word in de uitzending besproken .