Garantie bad-/douchecombinatie
Wij hebben een bad-/douchecombi gekocht bij firma faya4you (bouwpakket). Er zijn een aantal zaken niet goed aan de combi.
1. de voorgeboorde gaatjes op het "plafond-deel"zijn verkeerd geboord
2. de koudwateraansluiting op het bad lekt
3. glazen wand past niet
4. hoofdsteun is heel moeilijk monteerbaar
5. glazen deur (veiligheidsglas) is uit elkaar gesprongen terwijl wij het vasthadden om neer te zetten (dus niet gestoten of laten vallen).
Ik heb met de verkoper gebeld, die zei
ad 1. ligt aan ons, wij hebben het deel verkeerd om (kan niet eens). wij kunnen makkelijk zelf nieuwe gaatjes boren
ad 2. mevrouw het is een bouwpakket, dit kunt u verwachten (hebben wij inmiddels zelf verholpen)
ad 3. ligt aan ons, wij doen het niet goed
ad 4. ja dat kan soms lastig zijn maar het is niet moeilijk
ad 5. mevrouw als de deur heeft laten vallen kunnen wij daar niets aan doen. toen ik reageerde dat wij de deur NIET hebben laten vallen zei de man dat wij de deur direct van de kou in de warmte hadden gehaald om te monteren. Toen ik zei dat dit ook niet zo was, zei hij dat we teveel met de deur geschud hadden...
en daarna dat ik het het moest verhalen op onze glasverzekering. Echter, de glasverzekering van ons huurhuis dekt dit niet en de inboedelverz. ook niet.
Na 2 dagen weer gebeld, zelfde man gesproken, al ontkende hij dit. Hij wilde eerst ook zijn naam niet geven. Een nieuwe deur kost zo'n 150-200 euro (ik neem aan excl. bezorgen van 75 euro)
Ik moest maar mijn WA verzekering bellen.
Kortom: onbeschoft, alles afschuivend etc.
Vraag: hoe krijgen wij een nieuwe deur en een nieuw "plafond-deel".
Het advies om uw WA verzekering te bellen slaat nergens op. Een WA-verzekering is voor schade, die je met een motorvoertuig oebrent an derden.
Een Aansprakelijkheidsverzekering Voor Particulieren (AVP) dekt schade, die u toebrengt aan derden met uitzondering van schade toegebracht door een motorvoertuig. U leidt hier zelf schade en kunt dus geen beroep doen op de verzekering.
Vladja
Ik vond het ook een onzinnig advies om naar WA verz te gaan, dit heb ik vermeld om aan te geven met wat voor mensen we hier te maken hebben. Maar wat doe ik nu? Hoe kom ik aan mijn garantie (er zat een jaar garantie op de combi, alleen bij navraag blijkt dat niet op het glas...). En gaatjes zelf bijboren lijkt me ook niet zo'n optie, als het misgaat kunnen we in het geheel geen aanspraak meer maken op de garantie.
Ga vlak voor sluitings tijd met alles terug en eis uw geld terug!
Het is een ondeugdelijk produkt en neem enkele sterke vrienden mee, als ze de politie bellen omdat U niet eerder weg gaat voordat je geld hebt komen ze nog meer in de problemen!
@ Vladja,
Je hebt officieel gelijk maar gezien verdere gevonden resultaten is het dus de methode die de firma dus blijkbaar wel vaker gebruikt!
Niet eerder weg gaan tot je geld hebt is nog geen dreigen, en weigeren weg te gaan zou nog binnen de wettelijke grenzen zijn volgens mijn!
Wel moet je met meerdere personen gaan omdat ze soms met meerdere personeels leden jou de winkel uit kunnen werken!
Een fout niet monteerbaar zonder extra te boren produkt heeft dus meerdere produktie fouten en als zij niets toegeven lijkt mij dit helaas niet de netste maar wel de enige werkzame methode.
4711/Gozik,
We zijn hier in Nederland en niet in Rusland. Als je hier in inbreker te hardhandig je huis uit werkt, heb je zo een aanklacht wegens mishandeling/bedreiging aan je broek en zit je vast, terwijl de inbreker vrij rond loopt.
Vladja
@ Vladja,
Ten eerste ben ik geen Gozik maar Tsiburaska.
Verder heb ik elders gelijksoortige verhalen gevonden, en daarom een advies het wel netjes te houden maar enige druk is niet verboden!
Een inbreker invalide maken weet ik wel.... maar soms is iets meer druk dan normale gesprekken helaas bij dit soort firma's vaak het enige wat snel resultaat opleverde!
Als zij met dit soort broodje AAP verhalen komen zou ik het wel doen!
De vragensteller moet zelf beoordelen wat deze van mijn voorstel vind en er eerst zelf goed over nadenken en of deze dat wil?
Vergeet niet dat we van een nette Nederlandse steeds meer een Multiculturele achtergrond krijgen dus als ik het zo zie>>>
Een Afrikaanse klant als Ali B. zal iets heftiger reageren als een Gronings boertje!
Ik ben gewoon op zoek naar de JURIDISCH beste manier om hen aan te pakken, stappenplan etc.
geen strijdtonelen (trouwens hoe vervoer je een al geplaatse en aangesloten bad-/douche combi in een personenauto over een rit van 2 uur? ....
2 uur rijden. was het daar weer iets voordeliger. kun je zien voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten werkt niet.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Dealhunter Lidl aanklagen
Ik heb een elektrische fiets besteld bij Dealhunter Lidl maar hij is niet geleverd en ik heb er voor betaald een bedrag van €99,95 en ik heb van hun de bevestiging gekregen dat hij betaald is maar geen leveringsdatum gekregen wanneer hij zou geleverd worden en ik wacht er nog steeds op en de Lidl benaderd maar die konden mij niet helpen en ze konden de bestelling niet achterhalen. Mijn vraag is ... Lees meer
Mag KPN spotify in rekening blijven brengen en niet opzeggen?
Destijds bij het afsluiten van mijn abonnement gratis Spotify erbij gekregen. Na verloop van tijd werd dit betaald, want het was geen onderdeel meer van het abonnement. Prima! Echter, bleek dat het abonnement er om de zoveel tijd uitlag en kwamen de reclames van een gratis abonement steeds weer voorbij. Uiteindelijk dit dus opgezegd en een direct abonnement gepakt bij spotify. Helaas bleek dat KPN ... Lees meer
Moet een winkel je ook helpen als de garantie verlopen is
Hallo,
Wij hebben een plisségordijn gekocht bij Kwantum. Die hield ons lang aan het lijntje wat betreft reparatie. Toen kwam de aap uit de mouw: de garantie was verlopen (met 3 maanden). Maar dat was nog niet alles. Toen we vroegen of er een (uiteraard betaalde) monteur kon komen, werd dit geweigerd. De monteur repareert "immers" enkel binnen de garantietermijn?
Wij vinden d
...
Lees meer
Populair in Huishouden & Energie
Maar 1 radiator in gebruik
Ik woon in een gezinswoning, met beneden een woonkamer+keuken en boven een slaapkamer, badkamer, en werkkamer.
Ik heb het niet snel koud, dus is de gemiddelde temperatuur in de woning laag, en staan de meeste radiatoren uit. Als ik aan het werk ben in de werkkamer, zet ik de verwarming 10 minuten aan en dan is het warm voor twee uur, zonder de rest van het huis op te warmen.
Is dit
...
Lees meer
Hoe krijg ik de stank uit de afvoer van de douche?
Onze afvoerput van de douche stinkt behoorlijk naar bederf. Hij loopt wel goed door en we hebben al van alles geprobeerd. Niets helpt. In dezelfde ruimte is er niks aan de hand met de afvoer van het bad en wastafel. Ook in de rest van het huis hebben we geen problemen met afvoer of riool. Wie heeft de oplossing? Lees meer
Muizenbestrijding, wat helpt wel en niet??
Sinds kort woon en werk ik in Amsterdam. Daar ben ik erg blij mee.
Maar wat ik geregeld hoor van collega's en vrienden en zelf ervaar is echt een overlast in deze grote stad: muizen!
Veel gezocht op internet en rondgevraagd om er vanaf te komen maar er word gezegd; ze deinzen nergens meer voor terug...Dat kan toch niet? Weet iemand een tip waardoor we ze op afstand kunnen houden? (natuu
...
Lees meer