fl
door flowering Jun 9, 2011 om 09:22
Huishouden & energie

Geen contact mogelijk met NEM, wat nu?

Dag,

Bij de eindafrekening van de Nederlandse Energie Maatschappij bleek mij dat de NEM met geschatte beginstanden heeft gewerkt. Deze geschatte beginstanden zijn voor een bedrag van € 430,- in mijn nadeel.
De juiste meterstanden zijn door mijn woningbouwvereniging bevestigd.

Ik heb daarom, met de bewijsstukken van de woningbouwvereniging, een verzoek ingediend om de meterstanden te corrigeren. Dit verzoek is door de NEM afgewezen met de reden dat ENEXXIS niet bereid zou zijn de correctie door te voeren.

Even los van de omstandigheid of de NEM dit al dan niet terecht heeft gewerkt met geschatte standen, laten we gemakshalve er vanuit gaan dat dit zo is, geeft mijn huidige leverancier (NUON) aan dat er sector afspraken zijn gemaakt en dat iedere energiemaatschappij in de gelegenheid is om per 1 januari van 201, achteraf, verkeerd ingeschatte meterstanden te corrigeren.

Ik heb een week of 8 geleden een aangetekende brief verzonden naar de NEM waarin ik dus bezwaar heb aangetekend tegen de reden van de afwijzing van mijn verzoek tot correctie en waarin ik hun erop attendeer dat het niet nodig is om zich te verschuilen achter ENEXXIS en dat zij zelf de correctie kunnen doorvoeren als gevolg van sectorafspraken hierover en daar de afwijking o.a. meer dan een half jaar gasverbruik (+648m3) behelst, lijkt me dit verzoek ook best redelijk. Toch?
Tevens heb ik hun verzocht om de betalingstermijn op te schorten tot na de afhandeling van mijn klacht / verzoek.

Sinds die 8 weken heb ik van de NEM niets meer vernomen. Ik heb zelf nog gebeld, maar de medewerker verzocht mij om nog even geduld te hebben omdat ze meer tijd nodig hadden om mijn brief af te handelen.

Gisteren ontving ik ineens een "laatste aanmaning". Uiteraard weer gebeld en de medewerker gaf mij aan dat mijn (aangetekende) brief bij hen onbekend is (?). Tevens kon hij mij niet doorverbinden en hij kon mij ook niet vertellen met wie ik dan zelf contact kan opnemen om dit af te handelen.

Kortom, ineens sta ik voor een ondoordringbare muur.
Wat moet/kan ik nu doen?
Er wordt ruim 400 euro van mij gestolen waarvan men mij nu onder druk zet met boetes en dreiging van de deurwaarder om deze te betalen.
Kan iemand mij adviseren hoe ik mij in deze wildwest-situatie kan verweren?

478 1 Rapporteer

nl
door nlenergie - Jun 14, 2011 om 12:17
4 Antwoorden / 0 Vragen

Beste flowering,

U heeft een bericht achtergelaten op dit forum. Graag wenst de Nederlandse Energie Maatschappij persoonlijk contact met u op te nemen om een passende oplossing te bieden.

Om u beter van dienst te zijn vragen wij u, uw naam, adresgegevens en telefoonnummer te mailen naar internetklantenservice@nlenergie.nl.

Wij zullen, zodra wij uw gegevens hebben ontvangen, zo snel mogelijk contact met u opnemen.

Met vriendelijke groet,

Het Internet Klantenservice Team
Nederlandse Energie Maatschappij