Aa
door Aaradorn Jun 27, 2017 om 15:22
Huishouden & energie

Geen internet in huurhuis

Ik ben 2 weken geleden op mij zelf gaan wonen. Ik heb er toen voor gekozen om iets te gaan huren met mijn vriendin. Alles ondertekent enzo en toen kwam ik er achter dat mijn huurbaas geen internet heeft laten leggen. Ik dacht okay zal wel niet veel moeite zijn om het te regelen maar hij heeft gezecht dat ik het zelf moet regelen en dus ook zelf moet betalen. Moet ik deze kosten betalen of moet hij er voor regelen? Ik kan geen duidelijk antwoord vinden online.

Met vriendelijke groeten,

Een boze student

9227 13 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Jun 27, 2017 om 15:24
42060 Antwoorden / 21 Vragen

"Een boze student"? Welkom in de echte wereld waar je zelf voor je zaakjes moet zorgen. Waarom zou je huisbaas internet aan moeten leggen? Een woning moet alleen verplicht gas en licht hebben, en tegenwoordig zelfs niet eens meer gas.

Dus zelf regelen.

gerbera
door gerbera Jun 27, 2017 om 22:00
7368 Antwoorden / 14 Vragen

U bent de wateraansluiting vergeten;-)

tijger1
door tijger1 Jun 27, 2017 om 22:29
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dat haalt hij maar uit de put.:-))

costnix
door costnix Jun 28, 2017 om 11:57
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Volgens mij zit de TS in de put, dus kan deze zo bij dat water.

ru
door rubenscholing - Jun 27, 2017 om 15:30
1 Antwoorden / 1 Vragen

Het ligt eraan wat er is afgesproken in het huurcontract. In de meeste gevallen zijn de huurders zelf verantwoordelijk voor internet en televisie. Hou ook rekening met de aanbieder, er wordt vaak gesproken tot een bepaalde snelheid. Er wordt op deze manier niet een garantie gegeven over de daadwerkelijke geleverde snelheid.

Lees je huurcontract na of hierin vast staat dat de huurbaas verantwoordelijk is voor internet e.d. staat het er niet in dan is hij hier niet verantwoordelijk voor en zal je dit dus zelf moeten afsluiten.

panter22
door panter22 - Jun 27, 2017 om 15:36
6599 Antwoorden / Vragen

De huisbaas heeft geen internet laten aanleggen? Bedoel je glasvezel?
Je huurt geen woning inclusief glasvezelaansluiting.
Via de telefoonlijn kun je toch internetten(ADSL).
Je moet zelf een abonnement afsluiten.

me
door mein33 - Jun 27, 2017 om 15:48
5658 Antwoorden / 28 Vragen

toen kwam ik er achter dat mijn huurbaas geen internet heeft laten leggen

Is er ook geen kabelaansluiting voor radio en TV ??
Is die er wel dan kunt u zelf een "internet" of "alles in een" abonnement afsluiten bij een beschikbare provider, naar alle waarschijnlijk heeft u dan de keuze uit Ziggo, of Ziggo of Ziggo. ;-))

tijger1
door tijger1 Jun 27, 2017 om 15:50
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar desnoods Ziggo:-))

me
door mein33 Jun 27, 2017 om 15:52
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Om zomaar eens een willekeurige provider te noemen ;-))

edrick3
door edrick3 - Jun 27, 2017 om 17:01
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Bedoel je nu de bekabeling TOT het huis?
Uiteraard moet je binnen de woning zelf voor de aansluitingen zorgen.
Jammer dat je dit soort zaken niet VOORAF bekeken hebt.

jo
door jorisw - Jun 27, 2017 om 17:56
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb nog nooit een huis gehuurd of gekocht waar internet in zat. Hoogstens een coax- of glasvezelaansluiting in de meterkast, maar dan ben je er uiteraard nog lang niet.

ne
door neodutchio - Jun 27, 2017 om 18:39
5157 Antwoorden / 12 Vragen

Wat studeert u eigenlijk? Schijnbaar zit u zo met uw neus in de boeken dat u niet weet hoe het in de echte wereld aan toe gaat. U huurt een huis, geen aansluitingen. Een huis moet voldoen aan bepaalde eisen, zoals gas/water/licht. Let wel op dat u zelf een contract afsluit bij een nutsbedrijf als dit ook niet in het huurcontract staat. Hetzelfde voor internet, u moet zelf hiervoor zorgen. Net zo goed dat u ook zelf uw boodschappen moet doen en zelf moet gaan koken. Dit zijn zaken die de huisbaas echt niet hoeft te regelen voor u.

costnix
door costnix Jun 28, 2017 om 06:23
2874 Antwoorden / 1 Vragen

De TS studeert blijkbaar weetnikskunde :-)

r.kemperman
door r.kemperman Jun 28, 2017 om 10:54
423 Antwoorden / 4 Vragen

En vergeet één ding niet: als je abonnementen afsluit, zit je ook aan een contract vast met een bepaalde duur.
Als je een contract voor een jaar afsluit (minimum periode) dan zit je hier ook aan vast ook als je weer verhuist!

Gr
door Grunn1 - Jun 27, 2017 om 21:39
1427 Antwoorden / 18 Vragen

He boze student, heb je er wel rekening mee gehouden dat jezelf ook je boodschappen moet doen, verzekering zelf moet regelen, eventueel tv provider en dus internet provider moet regelen. Oh ja hou ook rekening met het feit dat je vaak een contract moet afsluiten voor minimaal 1 jaar en dus niet over 6 maanden proberen op te zeggen en dan hier weer een vraag plaatsen dat je honderden euro's moet betalen

gerbera
door gerbera - Jun 27, 2017 om 22:00
7368 Antwoorden / 14 Vragen

Een boze student
Ja als je steeds gewend bent geld te ontvangen is dit wel even een hele omschakeling.
Maar het is toch echt wel zo dat u dit helemaal, zelfstandig, zelf moet regelen inclusief de kosten.

aurora1
door aurora1 - Jun 28, 2017 om 01:24
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Tja "boze student" dat boos zijn is volkomen zinloos, interesseert mij in elk geval niet, en is verspilde energie. Gebruik die energie liever voor het regelen van een provider e.d. en huishouden doen, dus dat doen wat bij zelfstandig worden en zelfstandig wonen hoort.
Ik ben wel benieuwd naar wat u studeert en uw vooropleiding dat u dit alles niet weet of heeft kunnen vinden op internet, en natuurlijk ook vanwege het Nederlands dat u schrijft.
Anders bent u misschien niet duidelijk genoeg over aanleg van internet e.d., misschien ISRApunt enz.

fr
door frans56 - Jun 28, 2017 om 11:05
230 Antwoorden / 9 Vragen

Hallo.  Tja. het klopt inderdaad dat niet ieder huis overal op is aangesloten. Er zijn huizen zonder vaste telefoon (ze gebruikten een mobieltje)
Er zijn huizen zonder gas (alles elektrisch).   Er zijn huizen zonder radio.tv aansluiting (gebruikten digitenne of een schotel en of DAB+)
Er zijn huizen zonder internet (alles via een smartfone)  er zijn huizen zonder glasvezel. Er zijn huizen zonder, etc ....etc....
Wat de ene bewoner vanzelf sprekend vindt, is voor de ander compleet overbodig.   Echter let wel op met het aanvragen van bedraad internet.
Niet iedere huurbaas staat toe dat er gaten worden geboord in ZIJN huis om iets aan te leggen waar hij zelf geen gebruik van maakt.
Dus. Als U inderdaad zelf wilt betalen voor een vaste aansluiting, zorg dan voor schriftelijke toestemming voor het boren van die gaten.
Echter houd er ook, zoals eerder al aangegeven, rekening mee dat als u verhuisd naar een plaats waar de betreffende provider niet actief is.dat U een groot financieel probleem heeft.  Tip: Gebruik een 4G USB dongle. Helaas hebben deze een beperkt maximum verbruik.

tr
door truvanu - Jun 28, 2017 om 11:41
51 Antwoorden / 0 Vragen

https://www.dongelinternet.com/

marita5
door marita5 - Jun 28, 2017 om 12:37
11521 Antwoorden / 15 Vragen

Link van @Truvanu , klik op de rode regel .

https://www.dongelinternet.com/