anouksanne
door anouksanne Aug 21, 2013 om 22:43
Huishouden & energie

Geschikte vulling voor kattenhol

Ik wil voor mijn katten graag zelf een holletje maken. Mijn bedoeling is om een bodem van 40 bij 40 cm te maken daarop 4 driehoeken te zetten met in 1 driehoek een ronde uitsparing. De driehoeken worden elk 40 cm breed en hoog. Mijn vraag is nu hoe ik de vormen het beste op kan vullen. De vulling moet natuurlijk zacht zijn en niet te dun maar ook weer niet onnodig duur.
Wie heeft een idee/ervaring?

4363 11 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Aug 22, 2013 om 00:21
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dus u wilt een piramide maken voor uw kat? Leg er een oude handdoek in. Zacht genoeg en goedkoop.

aurora1
door aurora1 - Aug 22, 2013 om 00:35
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Waarom een ingewikkelde constructie maken wanneer het simpel kan? Een kartonnen doos met een uitsparing als ingang vinden ze meestal wel feestelijk, daar dan een oude handdoek in en je bent klaar. Bovendien kun je die gemakkelijk vervangen als het wat vuil wordt. Speciale constructies vinden ze vaak toch wat minder, als ze er al in willen.

vr.gr.

wendy-claire
door wendy-claire - Aug 22, 2013 om 02:47
619 Antwoorden / 29 Vragen

[quote=aurora1 schreef op donderdag 22 aug 2013, 00:35]Waarom een ingewikkelde constructie maken wanneer het simpel kan? Een kartonnen doos met een uitsparing als ingang vinden ze meestal wel feestelijk, daar dan een oude handdoek in en je bent klaar. Bovendien kun je die gemakkelijk vervangen als het wat vuil wordt. Speciale constructies vinden ze vaak toch wat minder, als ze er al in willen.

vr.gr.

Ts heeft het wel over de VULLING!

wendy-claire
door wendy-claire - Aug 22, 2013 om 02:52
619 Antwoorden / 29 Vragen

Mijn ligt graag op een kussentje met luipaardprint te slapen - Blokker november 2012 € 4,98 per stuk - en dit kan ook als vulling dienen.

Naast het goedkope kussentje ligt zij graag ook in haar kattenhuisje, verwerkt in de krabpaal, te waken en te slapen.

wendy-claire
door wendy-claire - Aug 22, 2013 om 02:53
619 Antwoorden / 29 Vragen

Mijn poes ligt graag op een kussentje met luipaardprint te slapen - Blokker november 2012 € 4,98 per stuk - en dit kan ook als vulling dienen.

Naast het goedkope kussentje ligt zij graag ook in haar kattenhuisje, verwerkt in de krabpaal, te waken en te slapen.

de eelco
door de eelco - Aug 22, 2013 om 08:56
607 Antwoorden / 92 Vragen

mijn kat heeft 2 zachte kattenmanden en een simpele doos.ze slaapt wel eens in de kattenmanden maar op 1 of andere manier vind ze de simpele doos toch het leukste...

dearagain
door dearagain - Aug 22, 2013 om 17:52
2462 Antwoorden / 7 Vragen

*stel deze vraag ook eens in een dierenspeciaalzaak en kijk eens bij de Xenos

audb
door audb - Aug 23, 2013 om 12:41
1668 Antwoorden / 5 Vragen

Een goedkope kussen of voor de winter een fleece deken bij Jisk halen kost ongeveer 3 a 4 euro en zijn ook goed wasbaar.
Maar wilt u toch vulling nemen dan geen schuimrubber of piepschuim bolletjes deze zijn zeer gevaarlijk als het in hun maag komt.
Mijn eigen kat ligt van de winter het liefst op of als het heel koud is in een dekbed en omdat ik anders nachts met koude voeten in bed mag liggen krijgt hij deze winter een eigen dekbed van me en ja gewoon een goedkope van de zomer heeft hij er toch niets aan.

do
door donna4ever - Aug 23, 2013 om 12:58
2 Antwoorden / 0 Vragen

Het beste zijn de punten te vullen met schuimrubber, deze platen zijn er in verschillende diktes. Als je met iets wat dunner is vult kun je de naden verstevigen met ijzerdraad.
Veel succes met knutselen.

se
door set - Aug 24, 2013 om 18:51
4 Antwoorden / 0 Vragen

Ik zou ook niet te moeilijk doen. De meeste katten vinden een kartonnen doos met een 'deurtje' prachtig. Gewoon bij de supermarkt halen en proberen. Bekleden van de doos kan altijd nog bv met fleece of vilt. Eventueel een handdoek, kussentje of een goedkoop bontkleedje erin. Mijn kat vind een kale doos het fijnst.
Je kan ook googlen op kattenhol en kijken bij 'afbeeldingen'. Krijg je leuke ideen. Succes!

hv
door hvdl - Sep 13, 2013 om 16:26
3 Antwoorden / 3 Vragen

Beste Anouksanne. Ik heb 3" poezels", en fleeceedekentjes, voor een habbekrats te koop, zijn helemaal het einde. Ik heb er al menigeen, versleten. Wel Moeilijk te wassen, namelijk de vele kattenharen gaan erniet af.) Maar je doet lang met. de dekens. Succes!.