remi
door remi Mar 11, 2011 om 22:37
Huishouden & energie

Goed koffiezetapparaat

ik heb vandaag een Prinsess koffiezetapparaat (type 242137) ontvangen. maar deze is zeer slecht. hij heeft een thermoskan die slecht sluit, en de koffie is niet te drinken. Ook het waterreservoir sluit niet goed af. En het lampje van de aan en uit knop zie je bijna niet als hij brand.
nu wil ik een nieuwe koffiezetapparaat kopen. welke is wel goed?
ik wil iig geen senseo.

20177 31 Rapporteer

empyria
door empyria - Mar 11, 2011 om 22:52
504 Antwoorden / 3 Vragen

Heeft u wel eens aan een perculator gedacht?
Het is een ouderwetse manier van koffie zetten, maar perculators zijn nog steeds te koop.
Ze maken de lekkerste koffie naar mijn smaak.

remi
door remi - Mar 11, 2011 om 23:05
317 Antwoorden / 84 Vragen

nee niet aan gedacht. ook ben ik niet zo`n koffiedrinker. ik gebruik hem niet zo vaak of ik moet visite krijgen.

su
door susannef - Mar 11, 2011 om 23:25
303 Antwoorden / 9 Vragen

Wilt u weer een koffieapparaat met thermoskan?
Zelf heb ik een 'normaal' koffieapparaat; van mensen die wel een apparaat met thermoskan hebben, begrijp ik dat deze niet bepaald gebruiksvriendelijk zijn en ze het liefst weer een normaal apparaat zouden hebben.
Mijn advies zou zijn: koop een normaal koffiezetapparaat (mijn apparaat is van Tefal).

remi
door remi - Mar 12, 2011 om 00:01
317 Antwoorden / 84 Vragen

nee, ik koop liever een gewoon apparaat. ik lees op de meeste sites dat een apparaat met thermoskan niet goed zijn. of de koffie is lauw, of er zijn andere mankementen. ik koop liever dan een thermoskan los.

tdehond
door tdehond - Mar 12, 2011 om 07:56
4744 Antwoorden / 9 Vragen

Ik maak al jaren gebruik van een Braun koffiezetapparaat met glazen kan. Deze kan ook op koffie voor 2/3 kopjes gezet worden als u 1 of 2 personen op bezoek heeft.

Meteen na zetten serveren. Dan is de koffie het lekkerst.

re
door renate07 - Mar 12, 2011 om 11:22
142 Antwoorden / 0 Vragen

hoi ,
als je een echt goed koffiezetapparaat wilt hebben koop dan een Douwe Egberts apparaat. Je hebt er veel punten voor nodig en zult nog een bedrag bij moeten leggen maar dan heb je ook wat.
Ben zelf aan mijn 2e apparaat van DE bezig. Gaat zeker 10 jaar mee.
gr. Renate

remi
door remi - Mar 12, 2011 om 11:39
317 Antwoorden / 84 Vragen

tdehond dankje voor de tip
renate07 ik heb helaas geen punten, maar zal op vergelijkingsites ook eens zoeken naar goede apparaten.

birdies
door birdies - Mar 12, 2011 om 11:42
6104 Antwoorden / 31 Vragen

...........renate07 ik heb helaas geen punten...........

Je kan ook zonder D.E. punten kopen op de D.E. site of in hun winkel.

spooky01
door spooky01 - Mar 12, 2011 om 11:44
418 Antwoorden / 56 Vragen

De meeste koffiezetapparaten zijn wel goed, maar je moet goed opletten hoeveel watt het apparaat heeft. Als je goede hete koffie wil moet je tenminste 2000 watt hebben. Ikzelf vind braun wel goede koffiezetapparaten hebben.

Veel succes met het zoeken.

mhofman
door mhofman - Mar 12, 2011 om 12:03
530 Antwoorden / 93 Vragen

Heb zelf ook een braun met thermoskan,bevalt prima koffie heet ook na een paar uur.Ik spoel voor het inschenken de mok/kopje even om met heet water.Vaak zijn die koud en zo snel lauwe koffie.

remi
door remi - Mar 12, 2011 om 12:10
317 Antwoorden / 84 Vragen

zag net via internet dat de koffiezetapparaten van DE veel kritiek krijgen. dus dat wordt moeilijk kiezen.

birdies
door birdies - Mar 12, 2011 om 12:13
6104 Antwoorden / 31 Vragen

[quote=remi schreef op zaterdag 12 mrt 2011, 12:10]zag net via internet dat de koffiezetapparaten van DE veel kritiek krijgen. dus dat wordt moeilijk kiezen.

Het is en blijft moeilijk, omdat het zeer persoonlijk is. Dan krijg je wat de 1 een goed apparaat vindt, de ander dit niks vindt.

ro
door ron530 - Mar 12, 2011 om 12:13
4084 Antwoorden / 17 Vragen

Koffiezetters komen uit op een vermogen van 1100 watt 2000 watt is niet gangbaar. Alle koffiezetters doen wat ze moeten doen, water koken en naar het koffiefilter leiden. Het apparaat van Ts heeft gewoon een constructie fout meer niet.

edwardus
door edwardus - Mar 12, 2011 om 12:56
6844 Antwoorden / 14 Vragen

P.S. wil je het per se elektrisch en wil je iets bijzonders, neem dan een Nespresso. Dat is niet goedkoop, maar wel makkelijk in gebruik en erg lekker. Voor iemand die veel koffie drinkt kun je ook een automaat kiezen die zelf de bonen maalt e.d., maar voor iemand die weinig koffie drinkt is dat een nogal dure aanschaf.

remi
door remi - Mar 12, 2011 om 13:17
317 Antwoorden / 84 Vragen

edwardus dat is een goeie tip. hier waar ik woon hebben ze een winkel die deze verkopen. en aangezien ik toch niet zoveel koffie drink, lijkt mij dit de beste oplossing. een waterkoker heb ik al.

edwardus
door edwardus - Mar 12, 2011 om 13:21
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Percolator-koffie, brrrrr ik moet er niet aan denken! Dat is wel de smerigste vorm van koffie die er bestaat.

Wat ik je aanraad om een gewone lekker bak koffie te maken zonder kapsones en zonder spijt is: neem een doordrukkan of zelfs een normale kan (kosten: paar euro), gemalen koffie erin, water opschenken (niet meer kokend), even laten trekken, roeren, door een (papieren) filter overgieten in een thermoskan en je hebt een heerlijke geurige en smaakvolle kan koffie die nog een hele tijd op temperatuur is, tegen 0 W verbruik, alleen de waterkoker moet je meetellen. Uiteraard krijg je geen lekkere koffie als je met het verkeerde pak koffie begint, dat is voor iedere persoon verschillend.

edwardus
door edwardus - Mar 12, 2011 om 13:34
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Zelf gebruik ik ook een doordrukkan (van Bodum) maar omdat ik vind dat er toch nog teveel koffiegruis meekomt gebruik ik die doordrukker niet meer en gebruik ik 'm alleen nog maar als kan, vandaar het papieren filter. De smaak is met een papieren filter toch net iets minder sterk dan zó uit de doordrukkan, maar dat vind ik geen probleem. Is ook nog eens makkelijker schoonmaken, want ik wil geen koffieprut door de afvoer hoeven spoelen met verstopping als risico. Vandaar.

remi
door remi - Mar 12, 2011 om 13:39
317 Antwoorden / 84 Vragen

ik denk dat ik nog een betere oplossing en goedkopere oplossing heb. ik koop een plastic koffiefilter, en zet deze boven de thermoskan. filter erin, kofie erin, ff door laten lopen... en klaar.

remi
door remi - Mar 12, 2011 om 14:02
317 Antwoorden / 84 Vragen

maar het idee van eduardus lijkt me verstandiger om te kopen. omdat ik denk dat het een knoeiboel wordt als ik alleen maar een plastic koffiefilter gebruik.

tdehond
door tdehond - Mar 12, 2011 om 14:23
4744 Antwoorden / 9 Vragen

[quote=remi schreef op zaterdag 12 mrt 2011, 13:39]ik denk dat ik nog een betere oplossing en goedkopere oplossing heb. ik koop een plastic koffiefilter, en zet deze boven de thermoskan. filter erin, kofie erin, ff door laten lopen... en klaar.

Als je het in combinatie met een thermoskan doet, dan eerst even de thermoskan voorverwarmen met heet water om afkoelen van de koffie te voorkomen.

Er zijn ook filters die je niet hoeft weg te gooien. Legen, schoonspoelen en ze zijn weer gebruiksklaar.

remi
door remi - Mar 12, 2011 om 14:32
317 Antwoorden / 84 Vragen

[quote=tdehond schreef op zaterdag 12 mrt 2011, 14:23]
Als je het in combinatie met een thermoskan doet, dan eerst even de thermoskan voorverwarmen met heet water om afkoelen van de koffie te voorkomen.

Er zijn ook filters die je niet hoeft weg te gooien. Legen, schoonspoelen en ze zijn weer gebruiksklaar.

dit was me al bekend :)

valerius-2
door valerius-2 - Mar 12, 2011 om 14:37
7840 Antwoorden / 95 Vragen

klik hier... Voor Quigg . Heb ik zelf al 5 jaar in gebruik bevalt me uitstekend, is met thermokan, klok warmee je de start tijd mee in kan stellen,roestvrij staal en regelbaar voor 2 tot 1o kopjpen koffie.
Maar uiteidelijk is de keuze toch een kwestie van smaak.

re
door renate07 - Mar 12, 2011 om 14:38
142 Antwoorden / 0 Vragen

je kunt ook gewoon een pot oploskoffie bij ah kopen...nog goedkoper

remi
door remi - Mar 12, 2011 om 14:39
317 Antwoorden / 84 Vragen

[quote=renate07 schreef op zaterdag 12 mrt 2011, 14:38]je kunt ook gewoon een pot oploskoffie bij ah kopen...nog goedkoper

niet iedereen lust oploskoffie :)

ba
door bachanaal - Mar 12, 2011 om 16:41
248 Antwoorden / 7 Vragen

heb er al jaren een van KRUPS. degelijk merk.

erik008
door erik008 - Mar 12, 2011 om 16:57
1401 Antwoorden / 25 Vragen

Als je een snelfilter machine bedoelt.
Raad ik je een excellent van DE aan.
Die gaan bij normaal gebruik meer als 10 jaar mee.

Het water verwarmt in een glazen buis en niet onder de warmhoudplaat zoals bij de bagger types.
Mijn toestel is al minstens 20 jaar oud en doet het nog steeds goed.

re
door renate07 - Mar 12, 2011 om 17:10
142 Antwoorden / 0 Vragen

idd gewoon een Douwe Egberts , brengt zijn geld vanzelf op.
1x per maand doorspoelen met halve fles azijn en half water , half uurtje in laten werken. 3x naspoelen en het apparaat is weer als nieuw.
Altijd een goed bakkie koffie.

remi
door remi - Mar 12, 2011 om 17:30
317 Antwoorden / 84 Vragen

dank voor alle tips

edwardus
door edwardus - Mar 12, 2011 om 17:57
6844 Antwoorden / 14 Vragen

[quote=renate07 schreef op zaterdag 12 mrt 2011, 17:10... 1x per maand doorspoelen met halve fles azijn en half water ...
Mijn god, probeer je het apparaat te laten oplossen ofzo? Neem gewoon gefiltreerd water, dan hoef je 'm misschien nog maar 2x in je hele leven schoon te maken.

re
door renate07 - Mar 12, 2011 om 17:59
142 Antwoorden / 0 Vragen

nee ik reinig en ontkalk het apparaat zo. Gewoon kraanwater.

re
door renate07 - Mar 12, 2011 om 18:01
142 Antwoorden / 0 Vragen

zo staat het ook in het gebruiksaanwijzing boekje .