li
door lindykarina Jan 29, 2006 om 16:34
Huishouden & energie

Help!! een vraagje over huurwoningen

Hallo,

Ik heb een vraag over de overname van een huurhuis. Mijn vader woont momenteel in een huurhuis, maar gaat een huis kopen. Mijn vraag is eigenlijk heel simpel: Is er een manier om zijn huurhuis over te nemen?

Alvast bedankt!

Met vriendelijke groet,

387 4 Rapporteer

ro
door ronny530 - Jan 29, 2006 om 16:50
2892 Antwoorden / 41 Vragen

Als u zelf een huurwoning het misschien wel. Woningruil. dit moet wel goedgekeurt worden. Als u zelf geen woning hebt dan komt de woning vrij voor iedereen en zal het niet gaan lukken.

Succes Ronny.

hutch
door hutch - Jan 29, 2006 om 17:09
4521 Antwoorden / 29 Vragen

U zou het beste de verhuurder kunnen vragen of en op welke wijze dit mogelijk is. Vaak zijn er onder de verhuurders anders regels. En de ene woningbouwvereniging gaat er soepeler mee om dan de ander.

Ook een mogelijkheid is om formeel medehuurder te worden. Maar ook dit kunt u het beste bij de verhuurder navragen, of en hoe dit mogelijk is.

Hier een paar links betreffende het huren:  Medehuurder

www.123huren.nl    en   www.vrom.nl

Hutch

mi
door mirandamitzy - Feb 2, 2006 om 13:10
1 Antwoorden / 1 Vragen

Inschrijven als medehuurder. garandeert echter niets maar dan sta je in ieder geval op dat adres ingeschreven. Ook bij de Gemeente je officieel als inwonende bij je vader opgeven. Let wel op de fiscale consequenties.

holstein
door holstein - Feb 2, 2006 om 13:56
922 Antwoorden / 16 Vragen

Jaren geleden ook een een vergelijkbare situatie gehad en toen er bij laten ingschrijven op het adres, een jaar op papier ingewoond en de ander laten uitschrijven en voilá, maar dat is allemaal anders geworden en ze lopen de zogeheten wachtlijst af of e.v.t. urgentie geval, maar dit soort dingen doen de meeste gemeentes niet meer aan, regeltjes..........