mhofman
door mhofman May 4, 2013 om 16:37
Huishouden & energie

Hoe hang je de vlag netjes halfstok vanavond?

Hoe doe je dit heb een mooie vlag met houder aan muur maar hoe hang je hem halfstok ?
BVD MHofman

52860 19 Rapporteer

stacey
door stacey - May 4, 2013 om 16:41
10352 Antwoorden / 12 Vragen

Zit er geen touwtje aan dan ?

stacey
door stacey - May 4, 2013 om 16:43
10352 Antwoorden / 12 Vragen

--De vlag halfstok

Als de vlag halfstok moet hangen, wordt de vlag eerst vol gehesen. Daarna wordt de vlag langzaam en statig neergehaald, totdat het midden van de vlag op de helft van de normale hoogte is gekomen. Hierna wordt de vlaggenlijn vastgebonden. De vlag wordt niet opgebonden. Bij het neerhalen van een halfstok gehesen vlag wordt deze eerst langzaam en statig vol gehesen en vervolgens op dezelfde wijze neergehaald. -- - Info-

freya
door freya - May 4, 2013 om 16:50
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Zo?: *[u]klik[/u]*

mhofman
door mhofman - May 4, 2013 om 16:58
530 Antwoorden / 93 Vragen

Er zit een touw aan maar ja wil niet dat hij eraf gaat als ik hem opbind zeg maar vandaar mijn vraag.
En halfstok weet ongeveer de maat maar gaat erom hoe blijft het netjes zitten.

poltol
door poltol - May 4, 2013 om 17:01
3885 Antwoorden / 22 Vragen

Hallo,

Ik heb op de helft van de stok een schroefje gemaakt.
Daar haak ik de lus van de vlag in, vervolgens trek ik de vlag strak langls de stok en maak het onderste touwtje vast aan de stok met een mastworp.
Als je vlag te groot is voor halfstok, of de stok te kort, dan moet je een beetje sjoemelen.
Niet tot boven aan toe is halfstok.

Succes, poltol [en pas om 1800 buiten hangen]

mhofman
door mhofman - May 4, 2013 om 17:05
530 Antwoorden / 93 Vragen

Bedankt schroef komt erin en kan netjes in de houder straks!!

hutch
door hutch - May 4, 2013 om 17:36
4515 Antwoorden / 29 Vragen

En....... 18.00 uur ophangen en om 21.09 uur weer naar binnen halen.

alexishoop
door alexishoop - May 4, 2013 om 17:44
561 Antwoorden / 6 Vragen

niet moeilijk doen, je mag er ook een zwarte vaandel aan hangen en de vlag volstok hangen. persoonlijk vind ik deze optie nog beter dan halfstok.

mhofman
door mhofman - May 4, 2013 om 17:47
530 Antwoorden / 93 Vragen

Zwarte vaandel ga ik niet meer redden maar wel een optie misschien maar waar haal je die?

alexishoop
door alexishoop - May 4, 2013 om 17:48
561 Antwoorden / 6 Vragen

de juiste term is wimpel

mhofman
door mhofman - May 4, 2013 om 17:49
530 Antwoorden / 93 Vragen
alexishoop
door alexishoop - May 4, 2013 om 17:52
561 Antwoorden / 6 Vragen

hier bijvoorbeeld
http://www.vlaggenclub.nl/zwarte-wimpel-25x180cm-rouwwimpel.html

ik vind dat een vlag altijd volstok moet hangen, zeker bij oorlogsherdenkingen, landsbelang staat toch voorop en dat mag getoond worden, slachtoffer zijn helden en je zet een winnaar ook niet op de laagste plank bij een prijsuitreiking, dus zo hoog mogelijk die vlag.

diumenge
door diumenge - May 4, 2013 om 17:55
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Het is dodenherdenking, halfstok lijkt mij dan wel gepast. Maar iedereen zijn mening.

alexishoop
door alexishoop - May 4, 2013 om 17:57
561 Antwoorden / 6 Vragen

tenzij je alle slachtoffers wilt herdenken van beide kanten dan breng je de vlag halverwege.

stacey
door stacey - May 4, 2013 om 18:13
10352 Antwoorden / 12 Vragen

---…Dodenherdenking
Volgens de richtlijnen van de Rijksvoorlichtingdienst hoort er tijdens de jaarlijkse Dodenherdenking op 4 mei halfstok te worden gevlagd van zes uur s`avonds tot zonsondergang….

………..om bij het overlijden van een lid van het Koninklijk Huis de Koninklijke standaard en de overige onderscheidingsvlaggen van een zwarte rouwwimpel te voorzien---

-Vlaggenkunde pdf -

mhofman
door mhofman - May 4, 2013 om 18:22
530 Antwoorden / 93 Vragen

vlag hangt inmiddels netjes halfstok .

alexishoop
door alexishoop - May 4, 2013 om 18:34
561 Antwoorden / 6 Vragen

de overheid wil graag dat we alle slachtoffers eren en berouw tonen, dan hang een vlag halverwege uit nederigheid en respect voor alle partijen. een vlag is namelijk het symbool van patriottisme.

volstok hangen mag met een zwarte wimpel. je geeft dan aan trots te zijn op je land en trots te zijn op de daden van de slachtoffers, die hebben hun leven gegeven voor onze huidige vrijheden.

kwestie van smaak en je persoonlijke overtuiging dus.

mhofman
door mhofman - May 4, 2013 om 18:45
530 Antwoorden / 93 Vragen

Waarom ik hem ophang .
Wil alle slachtoffer herdenken waar ook te wereld zo hoort het tegenwoordig ook denk ik niet alleen de tweede Wereldoorlog .

stacey
door stacey - May 4, 2013 om 18:46
10352 Antwoorden / 12 Vragen

[quote=mhofman schreef op zaterdag 4 mei 2013, 18:45]Waarom ik hem ophang .
Wil alle slachtoffer herdenken waar ook te wereld zo hoort het tegenwoordig ook denk ik niet alleen de tweede Wereldoorlog .

Vind ik een hele goede instelling !