ve
door venmans Oct 24, 2018 om 13:40
Huishouden & energie

Hoe kan ik het vakje van de wasverzachter schoonmaken?

Ik heb een Bauknecht bovenlader, waarbij de vakjes voor zeep en wasverzachter in de klep zitten. Dit gedeelte kan ik er wel afhalen, maar ik krijg het vakje van de wasverzachteer niet schoon. Ik kan er verder niet in, maar er alleen iets in gieten. Dat heb ik al geprobeerd met hete soda, met heet afwasmiddel en met schoonmaakazijn. Niets helpt. Aan de achterkant is te zien dat dit gedeelte zwart is. Waarschijnlijk schimmel. Doordat het vakje vol vette restant van de wasvedrzachter zit kan ik niet meer zien hoeveel in ik dit vakje giet en wanneer er genoet in zit. Hoe krijg ik dit vakje weer schoon?

3498 16 Rapporteer

marita5
door marita5 - Oct 24, 2018 om 13:46
11519 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Venmans ,

1 ) Welk Type nr is deze bovenlader ?
2 ) Wat staat hierover in de gebruiksaanwijzing  ?

tenormin
door tenormin - Oct 24, 2018 om 13:48
16836 Antwoorden / 108 Vragen

Vreemd dat u het bakje er wel uit kan halen maar er niet bij kan om het schoon te houden. U heeft van alles geprobeerd, dus "vuil" is het niet meer, ook al blijkt dat het zwart overblijft. Mijn idee: gebruik geen wasverzachter meer, zoals u zelf al constateert: vette restanten. Net als met die blauwe WC eend: allemaal plak onder het sproeigedeelte van het toilet.

tdmduc
door tdmduc - Oct 24, 2018 om 13:51
704 Antwoorden / 2 Vragen

effe ragge met een ragertje

tijger1
door tijger1 - Oct 24, 2018 om 13:55
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Geen gebruiksaanwijzing meer aanwezig? Zet het typenummer hier neer, wordt het zo opgezocht.

panter22
door panter22 - Oct 24, 2018 om 13:57
6599 Antwoorden / Vragen

Peuteren met een wattenstokje of voelen of er een gaatje in het zwarte deel zit en dan voorzichtig met een sateprikker in prikken of je er beweging in krijgt.

gerbera
door gerbera - Oct 24, 2018 om 14:06
7368 Antwoorden / 14 Vragen

Het proberen waard, gebruik HG schimmelspray (schuim). Spuit dit in het bakje en laat het geruime tijd inwerken. Eventueel met de tip van @tdmduc borstelen daarna schoonspoelen.

va
door vanja81 - Oct 24, 2018 om 14:17
6 Antwoorden / Vragen
sjjoppy
door sjjoppy - Oct 24, 2018 om 14:20
7195 Antwoorden / 3 Vragen

Als u denkt dat het schimmel is dan kunt u er na elke wasbeurt soda in strooien daar schrikt schimmel van.
Succes.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Oct 24, 2018 om 16:50
16867 Antwoorden / 202 Vragen

Zo maar een ander idee; probeer het eens met schoonmaakazijn. Ongetwijfels zal er bij een onderdelenwinkel ook nog wel een specifiek middel te vinden zijn.

aurora1
door aurora1 - Oct 25, 2018 om 01:50
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Zie de gegeven tips en erna geen wasverzachter meer gebruiken maar huishoudazijn. Is ook beter voor de machine en goed voor gekleurd wasgoed. Huishoudazijn is ook in lavendelgeur verkrijgbaar.

holstein
door holstein - Oct 25, 2018 om 09:59
922 Antwoorden / 16 Vragen

Ga je wel eens naar de wasstraat, even in een wasbox en de hogedrukspuit er op zetten, komt er als een zonnetje uit.

edrick3
door edrick3 Oct 25, 2018 om 10:35
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Serieus?
Zie iemand niet met een wasmachine naar de wasstraat gaan.

holstein
door holstein Oct 30, 2018 om 20:26
922 Antwoorden / 16 Vragen

Kun je niet begrijpend lezen of ben je de lolbroek in huis, het vakje kan er af staat er....

edrick3
door edrick3 Oct 31, 2018 om 10:15
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Inderdaad. ;-)

br
door brui0929 - Oct 25, 2018 om 19:28
635 Antwoorden / 10 Vragen

Met een flessen afwas borstel.

pino123
door pino123 - Oct 31, 2018 om 10:57
2763 Antwoorden / 14 Vragen

Als je het eruit kan halen, kan je het eventueel in de afwasmachine doen?

ph
door phenyl85 - Nov 10, 2018 om 19:44
6 Antwoorden / Vragen

Je kunt het beste hiervoor iets gebruiken wat juist niet zuur is. Je hebt het tegenovergestelde nodig iets alkalisch.

Zelf Reinig ik het door eerst zoveel mogelijk met de hand weg te halen met een doekje. En daarna weken in het bad of wasbak in zo heet mogelijk water.

ko
door koenkoning - Nov 10, 2018 om 19:55
2 Antwoorden / 1 Vragen

er staat gebruik schoonmaak azijn en soda. dit is zeer slecht voor de trommel!
waspoeder gebruiken en geen wasverzachter nergens meer last van