0l
door 0lindah May 26, 2006 om 17:34
Huishouden & energie

Hoe krijg ik een jaarafrekening van de oxxio?

sinds februari 2004 bij de oxxio en nog nooit een jaarafrekening gehad. wij willen nu graag van de oxxio af maar durven nu niet over te stappen omdat we niet weten wat er dan gaat gebeuren. we weten namelijk niet of ons voorschot die we dus al 2 en half jaar braaf betalen voldoende is. misschien moeten we wel heel veel gaan betalen.we willen niet dat oxxio zomaar een heel groot bedrag van onze rekening af gaat halen. we hebben geinformeerd bij de bank en we kunnen de rekening van oxxio wel blokkeren maar dan kun je er ook niets meer aan betalen, dit lijkt ons ook niet verstandig. dus hoe pakken we het aan?? hoe krijgen we een jaarafrekening van oxxio zodat we dan direct kunnen overstappen naar een ander??? help!!!

1014 7 Rapporteer

heremietkreeft
door heremietkreeft - May 26, 2006 om 17:40
16966 Antwoorden / 202 Vragen

Per aangetekende brief Oxxio om de jaarafrekeningen vragen, daarbij stellen dat u van mening bent dat zij in gebreke blijven.

Als u wilt veranderen van leverancier, gaaf dat dan ook aan, als u de vcontracttermijn data weet kunt u die zelf opgeven, ik neem aan dat contractueel één of twee maanden voor afloop opgezegd zal moeten worden.

Uw bank informeert u niet geheel juist. Als oxxio een bedrag zou afschrijven waarmee u het niet eens bent kunt u storneren of zoals de bank kennelijk zelf aangeeft blokkeren dat er geld naar die rekening gaat. U kunt dan toch altijd zelf betalen, handmatig bij de bank.

0l
door 0lindah - May 29, 2006 om 14:11
6 Antwoorden / 2 Vragen

bedankt voor uw reactie. maar ik heb allebei al geprobeerd. op de brief word domweg niet gereageerd en wat betreft het handmatig betalen dat wil de oxxio niet. volgens hun kan hun administratie alleen automatische incasso's accepteren en kan het niet op een andere manier. heb ook gevraagd of het niet met een acceptgiro kon. maar ook hierop was het antwoord nee. dan blijft ons inziens alleen de optie over om de automatische incasso stop te zetten. maar dan blijven wij dus in gebreke en krijgen daardoor misschien weer problemen.

0l
door 0lindah - May 30, 2006 om 00:10
6 Antwoorden / 2 Vragen

kijk daar heb je wat aan zo'n brief. heb oxxio gemaild en opnieuw gevraagd naar een andere betalingswijze en heb ook gezegd wat er in die brief stond. wacht nu even op hun antwoord. is deze weer negatief dan gaat er zeker een klacht naar economische zaken.

moet je zo'n klacht naar een speciale afdeling sturen? want ik verwacht dat oxxio toch weer met een smoes komt waarom het niet zou kunnen.

heremietkreeft
door heremietkreeft - May 30, 2006 om 00:11
16966 Antwoorden / 202 Vragen

Kijk even naar mijn opmerking over NUON en de tekst van de brief van de Minister, enige dagen geleden en te vinden als u bovenin bij het rode vakje zoeken "NUON" intypt.

Daaruit is af te leiden dat oxxio alle vormen van betaalwijzen dient te respecteren. Mogelijk zinvol de reactie van oxxio dat ze allen autom incasso accepteren ook als klacht te melden bij de Minister van Econ Zaken.

0l
door 0lindah - Jun 7, 2006 om 16:28
6 Antwoorden / 2 Vragen

ik heb een mail gestuurd naar oxxio over de manier van betalen dat ik dat niet meer automatisch wil doen. dit kreeg ik als antwoord:

Geachte mevrouw Horenberg,

Hartelijk dank voor uw e-mail. Graag informeren wij u dat wij onze prijzen laag houden door een effici?e bedrijfsvoering. Betaling door middel van acceptgiro is daarom niet mogelijk.

Wij incasseren alleen middels automatische incasso of contante betaling aan de balie op ons kantoor te Hilversum. Het adres is:

Oxxio Nederland bv

Marathon 5

Hilversum

Indien u andere vragen heeft over onze producten en diensten kunt u gebruik maken van onze website: www.oxxio.nl.

Met vriendelijke groet,

Oxxio Klantenservice

Oxxio Nederland BV

wat kan ik nu het beste doen?

de
door dedrijver - Jun 26, 2006 om 21:40
8 Antwoorden / 0 Vragen

Mail naar de directeur van Oxxio. Zijn naam is Erik de Heus.

Zijn mailadres is E.deHeus@oxxio.nl

Dit helpt echt.

Groeten

Henk de Drijver

0l
door 0lindah - Jul 12, 2006 om 19:57
6 Antwoorden / 2 Vragen

goed nieuws! eindelijk alles is geregeld. we hebben de klacht aangemeld bij www.boycot.nu dat koste 5 euro. binnen 4 weken hadden we de jaarafrekeningen. en alles klopt ook nog!!! aangezien u veel helpt met het beantwoorden van vragen is dit misschien een site die u bij andere mensen aan kunt raden. ik had er zelf eerst niet zoveel vertrouwen in maar dacht ik kan het altijd proberen voor 5 euro. en ik ben nu heel erg blij dat we dat gedaan hebben.