de
door dede0 Mar 22, 2018 om 16:59
Huishouden & energie

Hoe verwijder ik achtergebleven kleefspul?

Op mijn nieuwe gehandicaptenstok zat een 20cm lange strip; die heb ik weggehaald, maar is is een klevende laag achtergebleven. Hoe krijg ik die weg?

3395 16 Rapporteer

tenormin
door tenormin - Mar 22, 2018 om 17:01
16869 Antwoorden / 108 Vragen

Met HP sticker oplosser.
Even toevoeging: geen aceton gebruiken!

hansje klein
door hansje klein - Mar 22, 2018 om 17:03
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Waarvan is die stok gemaakt ...

metaal(alu) - kunststof - hout - of anders?

Kleefstoffen kunnen over het algemeen met een 'remover' weggehaald worden, maar op een gelakte houten stok is dan de lak eraf! Ook kan niet iedere kunststofsoort ertegen, dan eerst uitproberen op een niet zichtbare plek.

Misschien heeft u zèlf echter nog een ouderwets flesje acceton in huis.

Verder weet oma er wel raad mee > HIER  <

https://omaweetraad.nl/vlekken/sticker

U kunt overigens ook naar de winkel terug en het dáár letterlijk laten 'oplossen'.

simon55
door simon55 - Mar 22, 2018 om 17:05
1556 Antwoorden / 5 Vragen

St Marc , verkrijgbaar bij bouwmarkten Gamma  Praxis  verfwinkel etc. Ook goed te gebruiken voor verkleurde deuren , keukenkastjes etc

Ge
door Genee - Mar 22, 2018 om 17:16
1509 Antwoorden / 1 Vragen

Wasbenzine.

tijger1
door tijger1 - Mar 22, 2018 om 17:27
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Meestal is kleefspul heel eenvoudig te verwijderen met plakband. Rol een klein stukje af, doe dat op het plekje, beetje wrijven, lostrekken, volgend stukje enzovoort.

Th
door Theawaalen - Mar 22, 2018 om 17:31
113 Antwoorden / 5 Vragen

Met lampenolie gaat het prima. Kan op bijna alle materialen gebruikt worden. Gebruik ik  zelf ook altijd.

aurora1
door aurora1 - Mar 22, 2018 om 23:28
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Wasbenzine, pindakaas, olie (zonnebloem, naaimachine, petroleum etc.).

aurora1
door aurora1 - Mar 23, 2018 om 11:57
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Wat is een gehandicaptenstok eigenlijk?
Een kruk zoals je bijv. met een gebroken been gebruikt of een wandelstok?
Of is het iets anders?

audb
door audb Mar 23, 2018 om 15:19
1668 Antwoorden / 5 Vragen

Het kan ook voor visueel gehandicapten zijn.

va
door vandoren - Mar 23, 2018 om 12:56
1 Antwoorden / 0 Vragen

Met lampenolie kun je alle stickerplak overal afhalen.
Ik gebruik dit echt bij alles

gerardk
door gerardk - Mar 23, 2018 om 13:01
175 Antwoorden / 8 Vragen

nooit acceton gebruiken dat lost kunststof etc. op

jhogaarts
door jhogaarts - Mar 23, 2018 om 13:13
101 Antwoorden / 1 Vragen

U had deze eerst moeten voorverwarmen met een fohn, en daarna trekt u zo de sticker eraf met de lijmresten mee. Mochten er toch nog lijmresten achterblijven kunt u dit verwijderen met stickerverwijderaar.
Het zelfde geld bijvoorbeeld bij kunststof kabelgootjes. Voorverwarmen met een haarfohn en je trekt ze er zo af.

arie kasper
door arie kasper - Mar 23, 2018 om 13:15
3 Antwoorden / 1 Vragen

Inspuiten met wd40 van de action

audb
door audb Mar 23, 2018 om 15:17
1668 Antwoorden / 5 Vragen

WD40 is ook bij andere zaken te koop alleen is de Action goedkoop er mee

he
door henkie.penkie - Mar 23, 2018 om 14:35
150 Antwoorden / 0 Vragen

Het kan ook met "reinigingsthinner", maar géén pure Thinner deze tast sommige kunstofmaterialen aan.
Maar aan te bevelen de gewone "Wasbenzine" hier kun je alle zachte en harde kunstofmaterialen mee schoonmaken zonder dat deze aangetast worden.
Het tast verder ook niet de uitgeharde verflagen aan.

Reinigingsthinner is in de regeuliere bouwmarkten zoals gamma en praxis verkrijgbaar . Dit is de vervanger voor de (pure) Thinner. Deze mag in de regeuliere bouwmarkten niet meer verkocht worden.

th
door thieu - Mar 23, 2018 om 15:44
148 Antwoorden / 0 Vragen

De gewone stickerlijm lost prima op met terpentine. Daar hoef je geen dure stickerverwijderaar voor te kopen.
HG doet wat het beloofd, maar kost een "vermogen" ;-)

lovebird
door lovebird - Mar 23, 2018 om 16:00
36 Antwoorden / 0 Vragen

wd40   in spuitbus te koop, met ietwat ruwe badstof doek na enkele minten wrijven en eventueel nogmaals herhalen. Tast uw mooie hout niet aan en te koop bij ACTION voor nog geen 3,00 euro

succes

jo
door joQ - Mar 23, 2018 om 16:21
23 Antwoorden / 1 Vragen

Gebruik WD-40, inspuiten en even laten intrekken dan weg poetsen! Moet lukken succes.