Claarz
door Claarz Aug 9, 2021 om 14:29
Huishouden & energie

Huis verbouwen, kan ik subsidie krijgen?

Hoi!

Wij zijn ons huis aan het verbouwen. Behoorlijk grondig. We gaan ook een hoop isolatie plaatsen. Huis komt uit 1966 en kan nog wel een tandje minder energie verbruiken. We gaan de gevel, dak en vloer aanpakken. Waarschijnlijk ook nieuw glas. Ik heb gelezen dat je hier wel subsidie voor moet kunnen krijgen. Met deze website heb ik al hoop kunnen berekenen: isolatie subsidie

Daar komt al mooi bedrag uit, helder, maar ik was benieuwd. Wij gaan verregaand isoleren, echt Rd-waarde 5+ ofzo. Waarschijnlijk zoveel mogelijk biobased ook. Kan je daar dan geen extra subsidie voor krijgen? Die website gaf alleen maar voor de ISDE subsidie de info, maar zou me verbazen als de overheid extra energiebesparen en circulariteit niet beloond?

Iemand een idee? Mvg, Claar

4590 11 Rapporteer

Topantwoord

sw
door swat1500 - Aug 9, 2021 om 14:33
3791 Antwoorden / 0 Vragen

Dat kan per gemeente verschillen.

Topantwoord

gerbera
door gerbera - Aug 9, 2021 om 15:03
7368 Antwoorden / 14 Vragen

Informeer eens bij uw gemeente. Ik lees dat u meerdere projecten gaat aanpakken, voorwaarde is vaak dat deze gelijktijdig, dus gezamelijk, worden aangepakt. Voor wat subsidie betreft staan daar vastgestelde max. tarieven voor dus alles wat u daarnaast extra doet is voor eigen rekening.

Topantwoord

1paul
door 1paul - Aug 9, 2021 om 15:36
3156 Antwoorden / 0 Vragen

de genoemde site is het, eventueel dat de gemeente aanvullend iets doet als u van het gas afgaat....

Topantwoord

va
door vanlotjegetikt - Aug 9, 2021 om 15:52
809 Antwoorden / Vragen

Als u de regels heeft gevonden die bij  u van toepassing is hou dan aub heel goed bij wat er moet worden ingediend aan nota's
en aanvragen, scheelt een berg extra werk en verrassingen achteraf.

Topantwoord

sira
door sira - Aug 9, 2021 om 16:09
2348 Antwoorden / 24 Vragen

Er zijn al meerdere antwoorden gegeven, wellicht kunt u er iets mee, maar ik heb wel een tip voor u.
U heeft het over nieuw glas dat u, naar ik vermoed, in de huidige (houten) kozijnen wilt plaatsen. Controleer dan vooraf deze kozijnen wel goed of er geen (verborgen) houtrot te bekennen is (onder het glas en/of glaslatten), want mocht blijken dat u over een tijdje toch kozijnen heeft die vervangen moeten worden, zal het glas niet in de nieuwe kozijnen passen en al helemaal niet in aluminium of kunststof kozijnen, en dat zou zonde van het geld zijn.
In bestaande kozijnen heeft het glas een smallere spouw dan in nieuwe kozijnen, maar ook de afmetingen van het glas zullen een probleem zijn.

Claarz
door Claarz - Aug 9, 2021 om 16:32
1 Antwoorden / 1 Vragen

Dank voor alle reacties tot dusver! Ga ook bij mijn gemeente maar even kijken + de websites van de overheid. Nog bedankt voor de tip @Sira over de houten kozijnen.

sira
door sira Aug 10, 2021 om 08:47
2348 Antwoorden / 24 Vragen

Graag gedaan.
Hier wordt vaak niet aan gedacht en het is toch een flinke uitgave.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Aug 9, 2021 om 16:36
16867 Antwoorden / 202 Vragen

Het lijkt mij dat u in deze kwestie aangezien er mogelijk ook proviciale- en rijkspotjes zijn om https://www.eigenhuis.nl/contact/#/  te benaderen en mogelijk weet de aannemer ook welke mogelijkheden er zijn.

Succes

aurora1
door aurora1 - Aug 10, 2021 om 03:29
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Even rondkijken op de site van de Vereniging Eigen Huis, bijv. hier:
https://www.eigenhuis.nl/energie/financieel#/

tijger1
door tijger1 - Aug 10, 2021 om 12:31
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Mijns inziens zijn die twee sites van hetzelfde kaliber als Toeslagen aanvragen enzovoort.

dus reclame.

getty
door getty - Aug 10, 2021 om 12:36
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Houd er ook rekening mee dat de subsidiepot opeens leeg kan zijn en de subsidie niet meer verstrekt wordt, ondanks alle gemaakte kosten.