eva369
door eva369 May 3, 2011 om 13:19
Huishouden & energie

Huur boiler

ik woon in een appartement uit de jaren 60. hierin zit een huurboiler. echter weet ik niet van wie ik de boiler huur. ik heb bij aankoop van het huis geen huurcontact gezien en op de boiler zelf staat alleen eigendom energiemaatschappij, maar dan weet niet welke maatschappij. Ik heb stroom bij Nuon, maar zij verhuren zelf niet. Stedin verzorgt het transport maar op de afrekening staat alleen huur voor stroom en gas meter en op hun website staat dat als je boiler problemen hebt je eerst contact moet opnemen met de verhuurder, maar ik weet dus niet wie dat is.
Hoe kom ik er achter van wie ik de boiler huur en als ik er niet achter kom kan ik hem dan laten verwijderen, want ik zit onderhand als 5 dagen zonder warm water en het begint nu toch wel erg vervelend te worden.

9828 28 Rapporteer

ve
door verwijderd - May 3, 2011 om 13:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als je een boiler huurt, komt er toch ook jaarlijks een rekening van?

ve
door verwijderd - May 3, 2011 om 13:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

helaas woon ik nog geen jaar in dit huis. en inderdaad zou ik ook een rekening verwachten. maar heb er dus tot nu toe volgens mij nog niet aan betaald.

ve
door verwijderd - May 3, 2011 om 13:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

Bovendien is uw verhuurder van uw woning dus ook de huurder van die boiler.
Het is dan ook uw verhuurder die dit probleem moet oplossen en niet de verhuurder van die boiler want met die heeft u niets te maken.
Van wie u de woning huurt moet u toch wel bekend zijn?

De Vrije Vogel

ve
door verwijderd - May 3, 2011 om 13:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

grootvader schreef op dinsdag 3 mei 2011, 13:26: Bovendien is uw verhuurder van uw woning dus ook de huurder van die boiler.
Het is dan ook uw verhuurder die dit probleem moet oplossen en niet de verhuurder van die boiler want met die heeft u niets te maken.
Van wie u de woning huurt moet u toch wel bekend zijn?

De Vrije Vogel

Het is een Koophuis.......

--bij aankoop van het huis --

Wellicht staat er iets over in koopcontract ?

ve
door verwijderd - May 3, 2011 om 13:29
0 Antwoorden / 0 Vragen

ik huur de woning niet, ik heb deze gekocht

ve
door verwijderd - May 3, 2011 om 13:29
0 Antwoorden / 0 Vragen

Je Zou Feenstra (dochter van Nuon) eens kunnen contacten: *klik*

ve
door verwijderd - May 3, 2011 om 13:30
0 Antwoorden / 0 Vragen

in het koopcontract staat niks over de boiler, alleen dat het een huurboiler is en deze bij de woning hoort. echter Feenstra kan ik wel aangaan, bedankt

ve
door verwijderd - May 3, 2011 om 14:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

eva369 schreef op dinsdag 3 mei 2011, 13:30: in het koopcontract staat niks over de boiler, alleen dat het een huurboiler is en deze bij de woning hoort. echter Feenstra kan ik wel aangaan, bedankt

En .............. heeft u de buren of de VvE al eens gevraagd hoe het zit?
Die moeten het toch zeker weten.

Succes, poltol
[die feensrta niet erg vertrouwd omdat die heel snel nieuwe spullen willen plaatsen /verhuren.]

ve
door verwijderd - May 3, 2011 om 14:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

poltol schreef op dinsdag 3 mei 2011, 14:44: [Succes, poltol
[die feensrta niet erg vertrouwd omdat die heel snel nieuwe spullen willen plaatsen /verhuren.]

En die ook niet erg vlot zijn met verhelpen van problemen ;-(

ve
door verwijderd - May 3, 2011 om 15:00
0 Antwoorden / 0 Vragen

poltol schreef op dinsdag 3 mei 2011, 14:44:
eva369 schreef op dinsdag 3 mei 2011, 13:30: in het koopcontract staat niks over de boiler, alleen dat het een huurboiler is en deze bij de woning hoort. echter Feenstra kan ik wel aangaan, bedankt

En .............. heeft u de buren of de VvE al eens gevraagd hoe het zit?
Die moeten het toch zeker weten.

ik ken mijn buren niet, en de huur gaat buiten de VVE om en we hebben iemand ingehuurd voor de administratie e.d. van de VVE dus is moeilijk om iemand te vinden die er meer van weet. had zelf ook al bedacht dat ik misschien iemand in de lift kan aanspreken. maar kom ineens niemand meer in de lift tegen.

ve
door verwijderd - May 3, 2011 om 15:32
0 Antwoorden / 0 Vragen

De huur moet dus gelijk met de jaarafrekening van de energie lever komen, dus1x per jaar. Als u een andere stroom leverancier heeft dan de gene die standaard de woning voorzag van electra dan zal er een aparte rekening komen van de verhuurder van de boiler.

ve
door verwijderd - May 3, 2011 om 15:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

valerius-2 schreef op dinsdag 3 mei 2011, 15:32: De huur moet dus gelijk met de jaarafrekening van de energie lever komen, dus1x per jaar. Als u een andere stroom leverancier heeft dan de gene die standaard de woning voorzag van electra dan zal er een aparte rekening komen van de verhuurder van de boiler.

helaas heb ik dus nog geen afrekening gehad van de Nuon. en ik kan ook moeilijk wachten totdat iemand een rekening stuurt want dan zit ik misschien nog maanden zonder warm water.

Wat zou er gebeuren als ik de boiler zou verwijderen en zelf een nieuwe zou laten plaatsen?

ve
door verwijderd - May 3, 2011 om 16:01
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wordt toch een hele opgave om de juiste verhuurder te vinden, wellicht de verkoper van het pand of makelaar die moeten toch iets weten. Verder kun je zoeken naar onderhouds stickers of iets op de boiler dat er naar verwijst. Als de boiler al heel oud is kan het zijn de de verhuurder niet meer bestaat of dat de boiler ooit is afgekocht. Mocht u tot vervanging overgaan en dat staat u vrij voer de boiler niet af maar bewaar deze. Edoch heeft de verkoper niet aan de verplichting voldaan om het huurcontract van de boiler en eventueel onderhoudshistorie bij de verkoop ter hand te stellen.

Nb. Stedin is uw netbeheerder die kan u wel vertellen wie in uw stad vroeger de nutsvoorzieningen deed, voor de merkt werd vrij gegeven, toen werden er door nutsbedrijven nog boilers en andere zaken verhuurd.

Succes met deze zoektocht.

ve
door verwijderd - May 3, 2011 om 16:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

Even aan de buren vragen?
Stedin hoort bij Eneco, de kans is groot dat de geiser ooit van Eneco is gehuurd.

ve
door verwijderd - May 3, 2011 om 16:05
0 Antwoorden / 0 Vragen

sorry geiser=boiler

ve
door verwijderd - May 3, 2011 om 16:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

Eneco was vroeger meen ik Cogas of zo iets, verhuurden van alles. Geisers boilers en kookplaten je kon het zo gek niet bedenken.

ve
door verwijderd - May 3, 2011 om 16:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

eva369 schreef op dinsdag 3 mei 2011, 15:00:
ik ken mijn buren niet,

Even aanbellen om je voor te stellen is wel zo netjes als je ergens komt wonen. Dan had je nu gewoon naar je buren kunnen gaan om het te vragen....

ve
door verwijderd - May 3, 2011 om 16:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

Aanbellen is wel een optie natuurlijk. Vraag: is de woning ooit een huurwoning geweest? die gaan tegenwoordig in de verkoop. Is dit het geval vervalt ook de boiler in eigendom.

ve
door verwijderd - May 3, 2011 om 17:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

ron530 schreef op dinsdag 3 mei 2011, 16:36: Aanbellen is wel een optie natuurlijk. Vraag: is de woning ooit een huurwoning geweest? die gaan tegenwoordig in de verkoop. Is dit het geval vervalt ook de boiler in eigendom.

ik ben heel verlegen en durf echt niet zomaar ergens aan te bellen. dus dat gaat hem niet worden. het zijn ooit huurwoningen geweest. maar dat is al jaren geleden en in het koopcontract wordt ook nog gesproken over huurboiler.

de vorige eigenaar spreken is ook geen optie, die wonen in duitsland en heb geen telefoonnummer.

ve
door verwijderd - May 3, 2011 om 17:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als er in het koopcontract niet gesproken wordt over een huurcontract dan is er geen contract. De boiler is in eigendom overgegaan en als die stuk is kun je zelf een reparateur bellen, of dat nog de moeite waard is hangt van het defect af. Wat is er precies aan de hand?

ve
door verwijderd - May 4, 2011 om 08:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

hij warmt niet meer op, dus kan onderhand al bijna een week niet thuis douche.

ik weet onderhand wel dat Feenstra geen contract op mijn adres heeft. dus die is het niet.

blijft alleen nog stedin over geloof ik. en als dat ook niks wordt dan geef ik het maar op.

ve
door verwijderd - May 4, 2011 om 09:00
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Eva, denk aan je gezondheid. Bovendien kost het extra als je iemand in het weekend laat komen. Bel Eneco 0900-0201 of vraag het aan je buren. Als je ziek wordt ben je verder van huis.

ve
door verwijderd - May 4, 2011 om 10:49
0 Antwoorden / 0 Vragen

het heeft even geduurt. maar ik ben eruit. stedin verwees me door naar tempus, bij hun is het huurcontract opgezegd de dag dat ik het huis kocht. ze komen hem maandag ophalen en ik ga nu opzoek naar een nieuwe boiler ofzo.

bedankt allemaal voor de hulp :)

ve
door verwijderd - May 4, 2011 om 17:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

Valt er tenminste geen ongewenste rekening op de mat, nu is het zaak om iets goeds te kiezen, als er een cv ketel is die ook al op leeftijd is zou ik die ook gelijk vervangen door een combi. Die kun je evt. ook bij de Nuon huren.

Succes.

ve
door verwijderd - May 5, 2011 om 08:58
0 Antwoorden / 0 Vragen

de CV is nu 2 jaar oud en eigendom van de VVE, het is blokverwarming. dus moet nu bedenken of ik een geiser of een boiler wil. als iemand hier nog tips voor heeft zijn ze welkom. en ik ga liever niet huren omdat ik niet wil dat ik straks problemen krijg als ik mijn huis verkoop.

ve
door verwijderd - May 5, 2011 om 09:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

Op de site van Tempus staat dit:

Boilers en gesloten geisers
Een elektrische boiler is een geïsoleerd vat, waarin een voorraad water (10-120 liter) op temperatuur gehouden wordt. Een geiser verwarmt het water pas wanneer u de warme kraan opendraait.

Voordelen (elektrische) boiler:
Kan meerdere ruimtes tegelijkertijd van water voorzien
Water heeft een constante temperatuur
Direct een krachtige waterstroom
Geen preventief onderhoud nodig
Water kan eventueel opgewarmd worden in de uren dat er een lager energietarief geldt

Voordelen gesloten geiser:
Goedkopere manier van verwarmen van water dan bij elektrische boiler
Geen energieverlies, want het water hoeft niet op temperatuur te worden gehouden
Warm water raakt niet op
----------------------------------------------

Heb je trouwens wel gasleidingen in je keuken? Anders komt aanleggen/doortrekken van gasleidingen er ook nog bij.

Je kunt voor info ook even kijken op deze site, klik. Zij hebben trouwens vestigingen door het hele Nederland, zie tabblad vestigingen.

ve
door verwijderd - May 5, 2011 om 11:01
0 Antwoorden / 0 Vragen

ik heb een gasaansluiting in de keuken om te koken dus denk dat, dat wel kan. ik denk dat wat ik ook kies ik al wel weet welk bedrijf ik neem. zit hier een goede in de buurt. alleen het ging mij om ervaringen van gebruikers. dus mensen die ooit een boiler hebben gehad en nu een geiser hebben of andersom. ik bedoel ik ken de voor en nadelen wel een beetje.

ik woon trouwens alleen dus in meedere ruimtes tegelijk warm water is niet echt een punt voor mij.

ve
door verwijderd - May 8, 2011 om 23:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

NEEM GEEN GEISER! In uw eigen belang en veiligheid: koolmonoxide (koolstofmonoxide, zo u wilt) gevaar!

Als ik uw reactie zo lees: appartement, jaren 60, dan denk ik: geen goede afvoermogelijkheid voor de rookgassen van de geiser. Tenzij u een dure «gesloten systeem» geiser neemt met een eigen luchtaanvoer van buiten en rookgasafvoer naar buiten. Neem vooral geen afvoerloze geiser!

Veiliger en goedkoper is een elektrische boiler.