ed
door edwin1980 Aug 13, 2023 om 10:07
Huishouden & energie

Iemand tijdelijk laten inwonen

Goede dag,
Ik heb een woning sinds kort van de woningbouwvereniging.
Het is een woning met 2 kamers. 1 woonkamer en 1 slaapkamer.
Ik mag er alleen wonen of met mijn partner als ik die zou hebben.
Ik mag de kamer niet verhuren!
Nu is het volgende aan de hand:
Ik heb iemand leren kennen die dakloos wordt.
Ze moet nog maximaal 6 maanden naar school.
Ik wil haar helpen. Ze wil bij mij wonen en die kamer huren en mij geld ervoor geven.
Ik weet dat dat niet mag en ik ben dan mijn huis kwijt.
Nu wilde ik jullie vragen of er een manier is.. dat ze toch bij mij kan wonen zonder dat ik mijn huis kwijt raak?
Ze wil niet ingeschreven staan!
Ze wil mij betalen voor de ongemakken.
Is er misschien een manier dat ik haar toch kan helpen, een soort maas in de wet?
Ik wil iedereen bedanken voor de adviezen!

3181 12 Rapporteer
va
door vanlotjegetikt - Aug 13, 2023 om 10:11
809 Antwoorden / Vragen

Meewerken om boel te flessen gaat m niet worden en je brengt jezelf in de problemen.
Succes.

Thecla58
door Thecla58 - Aug 13, 2023 om 10:18
854 Antwoorden / 3 Vragen

My gut feeling feelings says: "niet doen."

Je riskeert teveel. Er lopen, hoe erg ook, altijd verraders rond die een ander niets gunnen o.i.d.

me
door mein33 - Aug 13, 2023 om 10:24
5658 Antwoorden / 28 Vragen

@ridder777, @dagkoers (en zo zijn er veel meer), deze vraag van u is al ruimschoots beantwoord op de site van de conculega's of heeft u daar inmiddels uw zoveelste ban te pakken ?

va
door vanlotjegetikt Aug 13, 2023 om 10:31
809 Antwoorden / Vragen

Yep, gezien de syntax was dat ook mijn gedachte toe ik de vraagstelling las.

redfloor
door redfloor Aug 13, 2023 om 11:26
166 Antwoorden / 21 Vragen

Ik heb precies hetzelfde gevoel. Maar hij luistert toch niet naar de adviezen...

atlas1302
door atlas1302 Aug 13, 2023 om 11:28
341 Antwoorden / 13 Vragen

Ongetwijfeld, Schiedams accent.

tenormin
door tenormin Aug 13, 2023 om 13:21
16829 Antwoorden / 108 Vragen

Quote: ridder777 was wel altijd consistent in zijn vragen. De moderatie zag geen reden om hem als trol te beschouwen. Unquote. Volgens dezelfde moderatie. Dagkoers kan ik niet (meer) vinden.

redfloor
door redfloor Aug 13, 2023 om 14:47
166 Antwoorden / 21 Vragen

Edwin1980 is op dit moment onder de naam Dagkoers te vinden op het Radar-forum.

tenormin
door tenormin Aug 13, 2023 om 20:31
16829 Antwoorden / 108 Vragen

't zijn net vlooien daar op Radar.

Re
door Reinier182 - Aug 13, 2023 om 10:36
160 Antwoorden / Vragen

Niet doen je krijgt nog veel meer problemen wanneer je het doet. Belastingdienst komt aankloppen via toeslagen enz. Je haalt heel veel problemen binnen van een ander. Goed doen is gevaarlijk in Nederland. Niet doen.

ed
door edwin1980 - Aug 13, 2023 om 10:45
4 Antwoorden / 3 Vragen

Wat ik wilde zeggen, met zorg of huurtoeslag heeft dit niks te maken.
Ik verdien goed en ik krijg dat niet omdat ik boven de grens zit.
Het gaat alleen om een stukje helpen van max 6 maanden.

atlas1302
door atlas1302 Aug 13, 2023 om 11:33
341 Antwoorden / 13 Vragen

Die dakloze komt per ongeluk/toevallig uit Thailand, en moet hier een omvormingscursus doen? Vraag de gemeente hoe dit te realiseren op een legale manier. Ja toch?

ne
door neodutchio Aug 13, 2023 om 12:49
5152 Antwoorden / 12 Vragen

Of was het een Surinaamse? Vietnamese?

ne
door neodutchio - Aug 13, 2023 om 12:15
5152 Antwoorden / 12 Vragen

Heeft u niet vaker gedonder gehad met illegale tijdelijke onderhuurders die niet meer weg wilde? Of dat er iets meer lief en leed gedeeld werd waar nu al 2 kinderen uit voortgekomen zijn?

U weet zelf wat wel of niet mag en met adviezen word nooit wat gedaan.

sira
door sira Aug 13, 2023 om 12:44
2340 Antwoorden / 24 Vragen

Dat is om de vergrijzing tegen te gaan ;-))

ne
door neodutchio Aug 13, 2023 om 12:49
5152 Antwoorden / 12 Vragen

Maar ja, al die kinderen gaan ooit ook eens oud worden

sira
door sira Aug 13, 2023 om 13:02
2340 Antwoorden / 24 Vragen

Tegen die tijd krijgt iedereen, zodra die de AOW-leeftijd heeft bereikt, verplicht een pil o.d., want de zorg is dan ook helemaal wegbezuinigd, zoals zoveel zaken die onze overheid kwijt wil.
Morgen maar lekker een visje voor de maaltijd halen, want nog even en dan moet ik ook dat zelf gaan vangen.

atlas1302
door atlas1302 Aug 13, 2023 om 13:28
341 Antwoorden / 13 Vragen

Nou dat vangen doen we zelf al jaren lang, die lekkere vis. ff wachten bootje komt zo. De kinderen die oud willen worden en geschoold zijn, blijven echt niet hangen in Nederland. Zodra ze kunnen..glippen ze naar het buitenland om hun geluk te beproeven. Niet Cabo natuurlijk, daar gaan alleen de AOW-ers naar toe, en de volgepropte zakenlieden die alles opkopen.
@Edwin denkt er net weer anders over, en dat mag in ruim denkend Nederland.

sira
door sira Aug 13, 2023 om 14:47
2340 Antwoorden / 24 Vragen

Ik heb 1x in mijn leven gevist, maar daar heb ik werkelijk geen geduld voor, dan weet ik wel leukere dingen om mijn tijd door te komen.

Franske1958
door Franske1958 Aug 15, 2023 om 09:22
426 Antwoorden / 2 Vragen

"Ik heb 1x in mijn leven gevist, maar daar heb ik werkelijk geen geduld voor"
Een soortgelijk antwoord kreeg ik vorige week ook toen ik zat te vissen, stond er iemand een paar uur mee te
kijken,  waarop ik vroeg van: Waarom gaat U zelf niet vissen: Kreeg als atwoord: Dat ben ik na 5 minuten al beu.

sira
door sira Aug 15, 2023 om 22:06
2340 Antwoorden / 24 Vragen

Dat ben ik niet geweest

mahadma
door mahadma - Aug 13, 2023 om 21:33
11541 Antwoorden / 51 Vragen

Het hele verhaal gaat al 300% fout bij: Ze wil niet ingeschreven staan!

Kort en goed als u uw huurhuis winlt kwijtrajen en/of in grote moeilijkheden wil komen, moet u vooral de niet-huurder in huis nemen.

Dus NIET in uw huurhuis laten.

1paul
door 1paul - Aug 14, 2023 om 11:13
3149 Antwoorden / 0 Vragen

lees dit even door, als je geen huur vraagt en dit word ook niet betaald kan niemand je dit verbieden!!!!

geen huur is oke, niemand bepaalt echter wie de boodschappen doet!!

dm
door dmv - Aug 14, 2023 om 17:57
71 Antwoorden / 11 Vragen

Ik weet niet in welke regio u woont, maar u zou nog eens naar Kamers met Aandacht kunnen kijken.
https://kamersmetaandacht.nl/

atlas1302
door atlas1302 Aug 14, 2023 om 18:24
341 Antwoorden / 13 Vragen

Schiedam wellicht...?

Henk.S
door Henk.S - Aug 14, 2023 om 18:43
2 Antwoorden / Vragen

gewoon een relatie beginnen voor een half jaar en samen de huur betalen, no problem volgens mij.

ne
door neodutchio Aug 14, 2023 om 22:22
5152 Antwoorden / 12 Vragen

Uit relaties komen kinderen. Vandaar dat TS al 2 kinderen heeft met verschillende nationaliteiten en een hoop gedonder.

ed
door edwin1980 - Aug 14, 2023 om 21:37
4 Antwoorden / 3 Vragen

Ik ga morgen naar het JL.
Ik hoop dat ze voor mij een advies hebben.
Ik ben zo bang dat ik mijn huis uit wordt gezet alleen maar omdat ik die jonge dame wil helpen.

mahadma
door mahadma Aug 15, 2023 om 08:25
11541 Antwoorden / 51 Vragen

Het enige goede advies = niet in huis nemen.

Ozymandias
door Ozymandias Aug 15, 2023 om 10:10
167 Antwoorden / Vragen

Dat is dan 100% je eigen domme schuld. Ik heb absoluut geen medelijden met je.

me
door mein33 Aug 15, 2023 om 10:47
5658 Antwoorden / 28 Vragen

U kunt altijd zelf weer ergens een kamer huren, zoals u dat deed voordat u zelf een woning mocht huren.

Franske1958
door Franske1958 - Aug 15, 2023 om 09:25
426 Antwoorden / 2 Vragen

Inwonen mag kennelijk niet maar een aantal weken logeren mag wel. Dus zorg voor 2 logeeradressen, maximaal aantal weken op
adres 1 logeren, dan zoveel weken op adres 2, dan weer zoveel weken op adres 1   etc etc..

me
door mein33 Aug 15, 2023 om 10:49
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Een meisje intrekken bij een kerel van middelbare leeftijd en dat in een huis met maar één slaapkamer ??

ne
door neodutchio Aug 15, 2023 om 12:55
5152 Antwoorden / 12 Vragen

Er was toch nog plaats naast de koelkast? Misschien daar dan maar een matras neerleggen.