Ae
door Aelberts Jan 9, 2024 om 11:22
Huishouden & energie

Ik krijg rekeningen van Waternet met een verkeerd watermeternummer

Op 3 februari 2021 is mijn watermeter vervangen, Ik krijg nog steeds rekeningen met het oude watermeternummer erop.
Ik heb gebeld en gemaild maar niks werkt, ook heb ik aangegeven dat zodra Waternet de juiste gegevens op de facturen zetten ik tot betalen zal overgaan. Nu komt er een incassobureau aan te pas en wordt de rekening fors hoger.

3338 9 Rapporteer
Gr
door Grunn1 - Jan 9, 2024 om 11:37
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Je weet welke standen je doorgeeft dus ook hoeveel kub je hebt verbruikt. Klopt dit verbruik met de rekeningen?
Verder zou ik indien het verbruik klopt snel overgaan tot betaling om extra kosten te voorkomen.

r.kemperman
door r.kemperman - Jan 9, 2024 om 11:37
423 Antwoorden / 4 Vragen

Tja, je neemt een dienst af. Dat het nummer niet meer klopt, is niet netjes maar geen reden om niet te betalen
Omdat je niet betaald terwijl de dienst wel geleverd is, krijg je nu een incassobureau met hoge kosten
Mijn advies: betaal zo spoedig mogelijk
https://www.waternet.nl/service-en-contact/help-ons-verbeteren/klacht-melden/
https://www.waternet.nl/veelgestelde-vragen/contactvoorkeur/ik-ben-niet-tevreden-over-de-behandeling-van-mijn-klacht.-wat-kan-ik-doen/

Thecla58
door Thecla58 - Jan 9, 2024 om 11:51
856 Antwoorden / 3 Vragen

Beetje dom om niet betalen over zoiets 'onbenulligs' als een foutief meternummer. Belangrijker is, mijns inziens, of je klantnummer klopt.

Je moet gewoon je maandelijkse voorschot betalen. Nu krijg je een incassobureau achter je aan en als je zo halsstarrig blijft dan worden de kosten alleen maar hoge en bestaat er - op den duur - de kans dat je afgesloten wordt van het water. Is dat wat je wilt?

wi
door wilhelmina59 - Jan 9, 2024 om 12:00
516 Antwoorden / 0 Vragen

Vroeger had ik dubbel tarief in gebruik voor mijn elektriciteit. Heb dat afgeschaft. Beide meters zijn blijven lopen en werden apart op enkel tarief afgerekend.
Had ook poot stijf kunnen houden "ik heb maar een tarief".
Als het verbruik klopt zou ik daar geen punt van maken en gewoon betalen.
Zeker kraanwater is het geld niet.

mahadma
door mahadma - Jan 9, 2024 om 12:29
11543 Antwoorden / 51 Vragen

Ik zou je maangebruik met klantnummer als id betalen.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Jan 9, 2024 om 12:59
2067 Antwoorden / Vragen

Geen probleem, als u niet betaalt krijgt u vanzelf de kans de kantonrechter van uw gelijk te overtuigen. Dat kan een dure les worden als deze vindt dat u geen valide reden had betaling op te schorten maar daar leert u dan van.

sw
door swat1500 - Jan 9, 2024 om 20:57
3789 Antwoorden / 0 Vragen

Niet betalen is zoals al gezegd niet verstandig behalve als de meterstanden ook niet kloppen op de rekening.
Als bellen en mailen niet werkt zult u een officiële klacht moeten Indiënen.

mo
door mof - Jan 10, 2024 om 12:43
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Als de water4meter is vervangen zal ook de tellerstand opnieuw zijn geregistreerd. De kans lijkt me klein dat de tellerstand enigszins uw verbruik aangeeft sinds de vervanging van de watermeter als die aan de oude meter is gerelateerd. Weet u zeker dat het om het nummer van de watermeter gaat. Of is het misschien toch het klantnummer?
Hoe verhoudt de rekening zich met uw verbruik? Is het wat u heeft opgegeven? DAn kunt u de betaling niet weigeren want dat is dan ook gewoon wat u heeft verbruikt. Daarvoor blijft u aansprakelijk, ook als het meternummer niet overeenkomt met uw watermeter.

gerbera
door gerbera - Jan 11, 2024 om 16:29
7366 Antwoorden / 14 Vragen

Gaat het wel om het meternummer en niet toevallig het opnamenummer. Maar ongeacht dat zal u de rekening krijgen op basis van het verbruik en als dat klopt is het meternummer niet van belang. Door niet te betalen zal u t.z.t zonder water, en met een hoge navordering, komen te zitten ook met een verkeerd meternummer.