jo
door joey27 Nov 11, 2011 om 21:32
Huishouden & energie

Indesit Koelkast - roest in frame

Ik heb een jaar geleden een koelkast van Indesit gekocht bij de Scheer & Foppen. Naar 3 maanden merkte ik dat er roest in de ijzeren rand waar de deur tegen kwam zat. Ik heb eerst Scheer & Foppen gebeld die me doorverwezen naar Indesit. Hun monteur is geweest en zei dood leuk tegen mij dat het duidelijk was dat ik met een scherpe onderwerp de koelkast had schoongemaakt. Dat heb ik nooit gedaan en heb dat ook gezegd, maar toch werd er niets aan gedaan met daarom de reden op de bon.

Nu is de koelkast in de deur, (2 deurs) binnen en buiten, en aan de binnenkant van de koelkast overal roest aan intrekken. De koelkast ziet er oud uit. Ik heb nu een klacht ingeleverd bij Indesit. Zij willen er niets aan doen omdat hun monteur destijds dat heeft gezegd en dat zou dan de reden zijn. Ik heb weer geschreven dat ik nooit met een scherpe onderwerp aan de koelkast heb gezeten, maar toch willen ze me niet helpen. Naar verder schriftelijke argumenten krijg ik nu gewoon geen antwoord meer.

2010 7 Rapporteer

kiran
door kiran - Nov 11, 2011 om 23:52
2791 Antwoorden / 0 Vragen

@joey27

S&F mag u niet doorverwijzen naar Indesit maar behoort het probleem zelf op te lossen. U heeft standaard 2 jaar garantie, dus zou nog eens teruggaan.
Een brief schrijven kan natuurlijk ook.

Klik hier voor voorbeeldbrief.

th
door theostek - Nov 12, 2011 om 09:49
22 Antwoorden / 0 Vragen

Dat klopt wat kiran vermeld, je hebt een overeenkomst met S&F (de verkoper) en niet met de fabrikant Indesit.
Jouw probleem wordt niet opgelost door de verkoper en verwijst je door naar Indesit, NEE, NEE de verantwoordelijkheid ligt bij de verkoper.

Dus kom je er niet uit met de verkoper en stel je deze ingebreke, via de voorbeeldbrief die Kiran heeft geplaatst.
Zoek Kijk hier eens

Geen genoegen meenemen, en vertel of laat S&F weten dat het probleem is voor gelegd op Vara Kassa..

Succes.

sc
door scheerfoppen - Nov 13, 2011 om 20:29
2 Antwoorden / 0 Vragen

Goedenavond,

Ik kwam uw melding op dit forum tegen.
Graag verneem ik uw gegevens en een kopie van het rapport wat de monteur heeft achtergelaten. Dan kan ik e.e.a. voor uw beoordelen.
Wellicht kunt u met mij contact opnemen.

Met vriendelijke groet,
Scheer & Foppen Elektro Speciaalzaken BV.

P.F. de Haan
Servicemanager

mastag
door mastag - Nov 13, 2011 om 22:56
955 Antwoorden / 19 Vragen

@Kiran & Theostek,
Dat S&F de TS heeft doorverwezen is niet juist geweest. Nu 9 maanden later heeft TS op eigen initiatief Indesit een klacht gestuurd. Ondanks dat S&F de 1e keer niet juist heeft gehandeld heeft TS nu niet juist gehandeld, ben benieuwd of de servicemanager dit gaat oplossen, hoop op terugkoppeling van TS.
Mastag

kiran
door kiran - Nov 13, 2011 om 23:24
2791 Antwoorden / 0 Vragen

@mastag

Verder verloop v/d handeling: denk ... te goeder trouw ivm de doorverwijzing.
Sluit me bij je aan wat betreft het terugkoppelen.
Ben ook benieuwd hoe dit opgelost gaat worden.

jo
door joey27 - Nov 14, 2011 om 09:12
1 Antwoorden / 1 Vragen

Ik lees hier de reactie van P,F. de Haan van Scheer & Foppen en zal mijn details en verdere informatie aan u door sturen, maar nu de vraag of dit per email kan, of per post?

th
door theostek - Nov 14, 2011 om 09:35
22 Antwoorden / 0 Vragen

@Mastag ik ben het daar gedeeltelijk niet mee ééns dat TS onjuist gehandeld zou moeten hebben, omdat zelf een klacht is neer gelegd bij Indesit.

Een persoon gaat elders informeren (fora) hoe en wat zijn/haar rechten zijn, omdat een verkoper geen verantwoording hoeft te nemen, tevens verklaart een monteur dat met een scherp voorwerp de koelkast is schoongemaakt..(gemakkelijk gezegd).
Zo werkt het niet, ondertussen is het probleem verergerd en wordt de TS niet verder geholpen en zet na 9 maanden het probleem hier.