ko
door konijn1 Oct 19, 2005 om 11:35
Huishouden & energie

Is agressieve verkoop aan de deur normaal voor oxxio?

Was zeer onaangenaam verrast toen er 2 verkopers van Oxxio bij mij aan de deur stonden om oxxio te verkopen. Het was erg intimiderend. Dit wou ik aankaarten bij oxxio zelf, echter voor klachten hebben zij geen ruimte. je kunt alleen lid worden en verder niet. Heeft iemand hier ook ervaring mee en kan oxxio niet gewoon de verkoop proberen met 1 persoon, die tevens een beetje een vriendelijke uitstraling heeft? Deze personen in combinatie met de berichtgeving in jullie programma geeft aan dat het echt niet verstandig is om met hun in zee te gaan!

1960 6 Rapporteer

brynnar
door brynnar - Oct 19, 2005 om 11:53
1782 Antwoorden / 27 Vragen

Beste Konijn,

Meerdere energieleveranciers kiezen er voor om tegenwoordig te verkopen
via colportatie. Dat is op zich niet verboden. Een aantal colporteurs
in dienst zijn echter niet helemaal zuiver op de graat, helaas. Vaak
wordt gevraagd om je handtekening, zodat ze en registratie hebben, dat
ze bij je aan de deur zijn geweest. Veel mensen tekenen dan
nietsvermoedend een contract (en een paar komen hier hn beklag doen en
om advies vragen, maar je zal ze de kost moeten geven).

Het beste is om egwoon nooit met een colportuer in zee te gaan en zeker nooit je handtekening ergens onder te zetten.

Brynnar

vladja
door vladja - Oct 19, 2005 om 12:17
8293 Antwoorden / 27 Vragen

Oxxio is voor de agressieve verkoopmethoden aan de deur en misleiding
(handtekening om te laten zien dat colporteur geweest ben) recentelijk
zwaar op de vingers getikt door de DTe. Commentaar van Oxxio was dat
het niet meer zou voorkomen, ze hadden wat colporteurs vervangen,
nieuwe instructies uitgevaardigd, het zou niet meer voorkomen etc.
Volgens een artikel in De Volkskrant.

Eén en ander naar aanleiding van veel klachten bij de DTe. Kennelijk is
"de nieuwe weg" die Oxxio zou inslaan nog niet helemaal doorgedrongen.
Of het was een mooi antwoord aan de DTe en ze gaan gewoon door met
dezelfde praktijken.

Ik heb een sticker gemaakt met: "geen colportage"  bij mijn bel.
Daaronder eentje met "geen collectes", want ik word knettergek van elke
week weer een andere rammelende bus voor mijn deur op de meest
ongelegen momenten.

Vroeger had je een sticker met: "geen verkoop, geen collectes en bekeerd ben ik ook al". Zijn die nog te koop ergens?

Vladja

hoffie1965
door hoffie1965 - Oct 19, 2005 om 13:11
126 Antwoorden / 0 Vragen

tegenwoordig komen er al bedrijven langs de deur, waar je pas een folder van het desbetreffende bedrijf krijgt als je getekend hebt....

is onder het motto: beter voor het millieu, maar je gaat toch niets tekenen, zonder algemene voorwaarden e.d. te kennen????

Tegenwoordig zeg ik op alles wat er aan de deur komt: Nee Bedankt

varabas
door varabas - Oct 19, 2005 om 13:25
450 Antwoorden / 35 Vragen

Inderdaad, het is momenteel heel druk aan de huisdeuren met "verkopende personen" en er is maar één oplossing: NIET OP INGAAN!!

Voor Vladja: Naar deze sticker ben ik ook op zoek geweest, maar niet gevonden. Toen zelf maar één gemaakt (uitgeprint en geplastificeerd) met de tekst:

Aan de deur wordt niet gekocht!

Bekeerd willen we niet worden!

Geld voor goede doelen gaat via de giro!

Helpt heel goed en als er dan toch nog een "verkoper" aanbelt, vraag ik alleen maar of hij niet kan lezen en wijs hem de sticker en sluit de deur.

Bassie (voor mij gaan alle deuren open)

de
door dedrijver - Oct 24, 2005 om 22:57
8 Antwoorden / 0 Vragen

Beklaag je bij de directeur van Oxxio. Zijn naam is Erik de Heus.

Je kunt hem altijd mailen. E.deHeus@oxxio.nl

Succes

Henk de Drijver

ge
door geke68 - Nov 16, 2005 om 23:07
1 Antwoorden / 0 Vragen

Vandaag eindeloos gebeld met Oxxio.

Toen zag ik een tip van Henk den Drijver: mail naar E.deHeus@oxxio.nl

Dit heb ik gedaan,maar helaas, ik kreeg gelijk een emailbericht terug: de mailbox van de heer De Heus heeft de limiet overschreden, dus mijn bericht werd geretourneerd !!!!!!!!! Kun je nagaan hoeveel mensen hun klachten naar hun mailen. Zolang als ik al op internet zit heb ik nog nooit zo'n bericht gezien "emailbox heeft quota overschreden".

Trieste zaak, wat nu?