Mu
door Mulletjeshoeve Jan 7, 2024 om 10:22
Huishouden & energie

Is de vastenlastenbond betrouwbaar

ze geven aan dat zij ervoor zorgen dat ik altijd de laagste energiecontract heb

857 6 Rapporteer
gerbera
door gerbera - Jan 7, 2024 om 10:53
7405 Antwoorden / 14 Vragen

Of die club betrouwbaar is durf ik niet te zeggen, wel weet ik dat dergelijke club's het allemaal mooi voorspiegelen met zgn lage maandelijkse voorschotten en u bij de jaaropgave een flinke som moet bij betalen.  U kunt dan net zo goed de div. vergelijkings-site's raadplegen en dan goed naar de tarieven kijken en niet naar het vooorschotbedrag.

Thecla58
door Thecla58 - Jan 7, 2024 om 11:51
902 Antwoorden / 3 Vragen

Ik weet het niet zeker, maar ik dacht dat Annemarie van Gaal zich ook gecommiteerd heeft aan dit initiatief. Waar je ook eens kan kijken is bij United Consumers. Niet zo'n uitgebreide servoce maar zeker een goede site. Er zijn nog veel meer initiatieven.

Zelf heb ik geen ervaringen met deze organisatie, wel met united consumers

Klik hier voor de reviews op kiyoh...

hutch
door hutch - Jan 7, 2024 om 12:37
4517 Antwoorden / 29 Vragen

Betrouwbaar of niet...... voor € 150,-- per jaar is dit wel héél erg duur, voor iets wat men zelf vrij eenvoudig zelf kan regelen.

En uiteraard (en inherent aan), zoals verreweg de meeste bedrijven, staat hun eigen financieel gewin altijd op de eerste plaats.

rj
door rjw - Jan 7, 2024 om 13:37
3325 Antwoorden / 5 Vragen

Het kost je altijd meer dan als het zelf zou doen. Het is geen vrijwilligerswerk.

sw
door swat1500 - Jan 7, 2024 om 13:44
3824 Antwoorden / 0 Vragen

De Consumentenbond heeft zich bewezen als een betrouwbare partner. Commerciële organisaties maken daar om graag gebruik van namen met "bond" erin want dat wekt vertrouwen.
In de regel werken deze organisaties voor eigen gewin zeker als er een jaarlijkse "contributie" wordt gevraagd.
Vermoedelijk bieden zij het laagste energie contract aan van de bedrijven waarmee zij een afspraak hebben gemaakt. Dat hoeft in werkelijkheid niet het goedkoopste te zijn van alle energiebedrijven.
Tel daarbij de contributie op en de vraag is of u dan wel zo goedkoop uit bent.
Wees extra voorzichtig als je door dit soort bedrijven ongevraagd wordt gebeld, gemaild of op straat wordt aangesproken.